Când facem “curățenie” în echipe

0

Cum arată echipa din care faci parte? Cât timp petreci cu colegii tăi atunci când nu este necesar să petreci timp cu ei și care sunt emoțiile și sentimentele pe care le împărtășești față de ei?

Valoarea unei echipe este recunoscută ca fiind indicatorul principal al succesului unei organizații. Dacă ai stat de vorbă cu un investitor cu experiență vei ști că pentru aceștia contează foarte mult calitatea echipei și a relațiilor membrilor fondatori, poate uneori mai mult decât ideea în sine în care urmează să investească. 

În acest context, cum facem să construim echipe puternice și performante? Care sunt câteva dintre aspectele pe care ar trebui să le luăm în considerare atunci când “facem curățenie” în organizații?

Rețeta perfectă? Totul pleacă de la compoziție. Este bine ca în fomarea echipei să ții cont de dimensiunea acesteia și să încerci să păstrezi un număr de membri ușor de gestionat, o echipă în care să poți aloca rolurile cheie pentru ca lucrurile să meargă înainte și pentru a avea un proces eficient de luare a deciziilor. Cercetările spun că eficiența echipelor începe să scadă atunci când acestea sunt formate din mai mult de zece persoane, apărând sub-echipele încurajate de diviziune și de faptul că în echipele mari vom simți mult mai mult că părerea noastră nu este luată în considerare, că nu contribuim la decizie și că totul se mișcă cu o viteză diferită de cea în care suntem noi.

În pasul următor ne vom uita la conflicte. Oricât de bine ai pus baza, diferențele de opinie, de valori și percepții vor ieși la iveală, iar asta va genera potențiale rupturi în echipe. De multe ori plecăm de la ideea că suntem maturi și că aceste diferențe se vor rezolva ușor. Însă această presupunere poate să ducă de la început la eșecul echipei. Ceea ce poți face, mai ales dintr-un rol de lider de echipă, este să încurajezi o abordare rapidă și directă a conflictelor. Să dați mereu cărțile pe față și să nu ascundeți aceste diferențe. Liderii de echipe care se concentrează pe cooperare versus concurență, care se vor implica în echilibrarea dinamicilor încă de la început, vor putea ajunge la rezultate remarcabile. 

În continuare ne uităm la importanța încrederii, pentru că dacă lipsește încrederea într-o echipă, putem cu ușurință să numărăm zilele până la dizolvarea completă a acesteia. Există trei piloni care pot determina nivelul de încredere într-o echipă. Primul pilon se referă la relații – avem încredere în oamenii care ne plac. Dacă vei construi relații autentice în echipa ta vei contribui și la întărirea încrederii. Cel de-al doilea pilon al încrederii este cunoașterea sau expertiza. Avem încredere în cei care demonstrează că știu, care vor fi acolo la rezolvarea problemelor. Implică-te activ în gestionarea anumitor probleme din echipa ta și încurajează acest comportament, oferă-le colegilor tăi șansa să-și pună în valoare talentele pentru a străluci în ochii celorlalți. Cel de-al treilea pilon al încrederii este integritatea. Fă ceea ce spui că vei face, ține-te de promisiuni și fii autentic în relația cu colegii tăi. 

Echipele sunt un organism viu, într-o permanentă schimbare, iar unul dintre instrumentele pe care le veți folosi pentru a deveni o echipă performantă este feedback-ul. Deși rolul acestuia este unul foarte important, de multe ori lipsa unui cadru și a unui acord prin care acesta este oferit la nivel de echipă determină două tipuri de consecințe – fie ne simțim incomod atunci când trebuie să oferim feedback, fie destinatarul feedback-ului devine defensiv și scopul acestuia devine irelevant. Ceea ce poți face este să stabilești cu membrii echipei când, cum și în ce fel se poate oferi feedback-ul și să-l încurajezi prin propriul exemplu. Astfel, vă veți putea bucura de efectele acestuia și vă asigurați că aveți la îndemână unul dintre cele mai puternice instrumente pentru creșterea echipei. 
Oricât de greu poate să pară la început, dacă reușești să echilibrezi un amestec corect de abilități, atitudini și comportamente, echipa pe care o formezi va ajunge să atingă performanțele dorite. Pe măsură ce trece timpul, revino la schița inițială a echipei, atunci când lucrurile nu funcționează vezi ce s-a schimbat în dinamică, ce roluri au rămas poate descoperite și ce relații consumă energie. Nu uita că ești în control și deții toate resursele pentru a conduce echipa către succes.

Abonează-te la Newsletterul LEADERS pentru a primi săptămânal resurse similare, opinii și știri de la Leaders.

Photo by Leon on Unsplash

Tu cum mai stai cu optimismul?

0

Cum stai cu jumătatea paharului? Care sunt gândurile pe care le ai pentru viitor? Există o teorie conform căreia tinerii sunt mai plini de speranță în ceea ce privește viitorul și de multe ori când căutăm o părere mai pozitivă avem tendința să ne orientăm către cineva mai tânăr. Ni se întâmplă să aducem în organizații și echipe tinerii de la care ne așteptăm să ne energizeze și încarce cu încredere, căutăm poate în anumite circumstanțe și opinia unui specialist mai tânăr sau pur și simplu căutăm prezența tinerilor pentru o rază de speranță. Există oare o corelație directă între vârstă și optimism? Ne-am interesat și noi și vrem să-ți prezentăm astăzi câteva concluzii.

Potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorul William J. Chopik și publicat în The Journal of Research in Personality, optimismul nostru crește chiar și după perioada tinereții și abia târziu în viață începe să scadă. Studiul a urmărit modul în care optimismul este influențat de vârstă, dar și evenimentele din viața noastră care i-ar putea afecta traiectoria. Datele au fost colectate din trei studii longitudinale ale persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 101 ani din Olanda, Germania și Statele Unite. Rezultatele au arătat că acel youthful optimism nu este neapărat un concept ușor de demonstrat, iar în cadrul studiului tinerii au avut un optimism mai scăzut decât persoanele de vârsta a doua. Ce s-a putut demonstra cu certitudine în aceste studii a fost fatul că optimismul are un trend crescător până la o vârstă avansată. Experiențele pe care le avem în viață ne vor da senzația că suntem în control asupra viitorului, iar asta determină o viziune bazată pe multă încredere în viitor.

O altă cercetare ne arată care este durata de viață a optimismului și cum se manifestă la diferite vârste, iar datele rezultate arată următoarea traiectorie: valori scăzute la vârsta de 20 de ani, o creștere constantă la 30-40 de ani cu un vârf  între 50 și 60 de ani și o scădere treptată după, vârsta de 55 de ani fiind considerată ca vârsta la care oamenii experimentează cel mai înalt nivel de optimism.

Un nivel ridicat de optimism, credința într-un viitor mai bun și în faptul că suntem în controlul propriei stări de bine pot avea efecte directe asupra sănătății fizice și mentale. Studiile au arătat faptul că persoanele optimiste au mult mai puține șanse să sufere de boli cronice, iar speranța de viață este mai mare cu 11-15%, având șanse mari de a ajunge în pragul unei longevități excepționale adică de a trăi peste 85 de ani. Aceste rezultate au fost independente de starea socioeconomică, condițiile de sănătate sau obiceiurile persoanelor analizate.

Ce putem extrage de aici? Faptul că nu întotdeauna tinerii pot fi sursa de optimism și speranță de care avem nevoie, că experiențele de care avem parte pe parcursul vieții ne pot influența nivelul de optimism, iar dacă suntem în căutarea unei perspective pozitive putem să purtăm o conversație cu o persoană de 55 de ani. Pentru fiecare dintre noi optimismul poate fi o resursă psihologică importantă, cât și o calitate necesară liderilor de echipe.

Abonează-te la Newsletterul LEADERS pentru a primi săptămânal resurse similare, opinii și știri de la Leaders.

PASIUNE + PERSEVERENȚĂ

0

Care este activitatea / visul / scopul pentru care ai lucra indiferent de obstacole? Fără să simți că intervine plictiseala, procrastinarea și lipsa de energie pentru a începe? Atunci când găsești un astfel de scop în care investești pasiune și perseverență, cel mai probabil ți-ai descoperit competența numită grit, iar calea spre succes și rezultate este una sigură.

Termenul grit a fost inventat de către Angela Duckworth, psiholog și cercetător, acest termen fiind definit prin pasiune și perseverență pentru obiective semnificative și pe termen lung.

Grit apare atunci când simți pasiune pentru ceea ce faci și rămâi conectat cu acea activitate indiferent de obstacolele care apar. Pasiunea nu se referă la emoții intense ci la o formă de angajament care nu cunoaște limite, în care poți să lucrezi din greu și pentru care orice eșec este un pas înainte spre obiectivul tău.

Credem că fiecare dintre noi manifestăm această caracteristică în raport cu un anumit aspect al vieții noastre, iar pentru că în perioada asta de vară, cu multe lucruri care ne distrag atenția dar și cu multe incertitudini referitoare la ce va fi, cum va arăta toamna, cum continuă să ni se schimbe viețile, ne este din ce în ce mai greu să rămânem conectați și concentrați. Împărtășim astăzi cu tine cele cinci elemente care caracterizează grit-ul care să te ajute să rămâi alături de obiectivele tale nu doar pentru o săptămână sau o luni ci pentru atâta timp cât este necesar pentru ca ele să devină realitate. Duckworth spune că esența grit-ului este greu de conținut, dar că există cinci caracteristici comune care ne vor ajuta să înțelegem mai bine cum și când se manifestă acesta:

  1. Curajul
    Curajul nu înseamnă absența fricii, ci faptu că putem ieși învingători din lupta cu ea. Curajul se referă la situații în care îți asumi riscuri atunci când alții nu o fac, când îți urmezi viziunea cu încredere, când spui ceea ce vrei, simți și crezi indiferent de cât de populară este opinia ta. Acolo unde pasiunea și perseverența se întâlnesc, curajul poate să însemne să faci ceea ce trebuie, să mergi mai departe indiferent de ceea ce se întâmplă în jurul tău.
  1. Conștiinciozitate
    Atunci când nu poți lăsa ceva ce ai început, când simți responsabilitatea puternică față de ceea ce ți-ai propus că faci și ceea ce ți-ai asumat, poți spune că ești o persoană conștiincioasă. Această componentă a grit-ului presupune o atenție sporită la ordine, proceduri și procese, iar conform autoarei, această trăsătură de personalitate este cea mai strâns asociată cu grit-ul.

  2. Obiective orientate pe un termen lung
    Există o diferență între o persoană care doar petrece mult timp făcând ceva și o persoană care va avea succes după ce investește mult timp într-o activitate, iar această diferență o reprezintă scopul. Obiectivele pe termen lung te ajută să găsești semnificația de care ai nevoie, să oferi valoare eforturilor tale, cultivând astfel un simț al sustenabilității, rezistenței, grit-ului.
  1. Reziliență
    Într-o călătorie atât de lungă precum cea în care dai dovadă de grit, vei avea momente în care va trebui să te ridici dintr-un eșec, să depășești momente dificile și obstacole. Și aici intervine forța de reziliență, această forță emoțională care se activează în situații limită. Mai multe despre reziliență îți povesteam în acest articol de pe Leaders Newsfeed.
  1. Excelență
    Când suntem gritty nu căutăm neapărat perfecțiunea ci ne străduim să atingem excelența. Care este diferența dintre cele două? Dacă perfecțiunea o raportăm mereu la percepția celorlalți despre ceea ce facem, excelența este doar o atitudine, nu este finită. Excelența este legată de împlinirea scopului, este asociată cu virtutea și îți permite să accepți și eșecul și vulnerabilitatea în calea ta spre îmbunătățire.

Nu ne întâlnim frecvent cu situații în care să dăm dovadă de grit, dar, cum spuneam, cu siguranță în diverse contexte am manifestat un grad mai mic sau mai mare de pasiune și perseverență. Dacă ești curios de nivelul tău de grit, gândește-te la niște situații concrete și completează acest scurt chestionar realizat pe site-ul Angelei Duckworth, s-ar putea să fii surprins.

Abonează-te la Newsletterul LEADERS pentru a primi săptămânal resurse similare, opinii și știri de la Leaders.

Foto de Greg Rosenke, Unsplash

LEADERS Experience – schimbare, inspirație și acțiune

0

Leaders Experience este un program de leadership, adresat, cu precădere, tinerilor cu vârsta între 23 și 29 de ani, care nu au o experiență profesională mai mare de 3 ani, astfel încât, cu ajutorul programului să îți dezvolte calitățile și aptitudinile necesare paradigmei de lider în viitorul parcurs profesional.

18 astfel de tineri au obținut, la jumătatea lunii iunie, cea de a doua certificare în leadership, oferită de Fundația Leaders, după ce au parcurs, timp de două luni, un accelerator de experiențe intense care au constat în sesiuni de coaching de performanță, pentru a-i ajuta să-și proiecteze și contureze viziunile profesionale într-un mod cât mai aplicat.

În programul Leaders Experience, tinerii au învățat cum să acționeze concret asupra unor situații de business și de viață, printr-o serie de exerciții practice care au constat în simulări sau implementarea unor proiecte sociale reale, care au impact asupra comunităților din care aceștia fac parte. Experiențele parcurse, sub mentoratul continuu al trainerilor, i-au ajutat pe tineri să dobândească încredere în propriile aptitudini, curaj pentru a acționa responsabil și o comuniune de idei care să le permită să analizeze în ansamblu harta personală a viitorului lider.

Fiecare ediție Leaders Experience este una complexă, centrată pe schimbare, acțiune și obiective, și structurată prin sesiuni de coaching de performanță, cu traineri și lideri cunoscuți din România. La ediția din mai-iunie au fost invitați:  Andreea Roșca – Founder la The Vast and the Curious, Fady Chreih – CEO la Regina Maria, Dumitru Borțun – Profesor SNSPA, Ana Udriște – Founder la Avocatoo, Ștefan Florian Vicepreședinte la Federația Mondialăde Neurochirurgie și Olivia Vereha – COO în cadrul Code for Romania.

Partenerul acestui program este Raiffeisen Bank, care a fost alături de noi încă de la prima ediție a LEADERS Experience și căruia îți mulțumim pentru implicare și pentru deschiderea de a sprijini formarea și îndrumarea viitorilor lideri ai României.

Următoarea ediție a programului Leaders Experience va avea loc în perioda octombrie-noiembrie 2021, iar înscrierile se pot face aici.

The post LEADERS Experience – schimbare, inspirație și acțiune appeared first on Fundatia LEADERS.

O conversație despre sustenabilitate în leadership

0

Rolurile de leadership pe care le avem în diverse echipe au efect și în afara organizațiilor din care facem parte, iar atunci când înțelegem și ne folosim de influența, contextele și resursele pe care le avem la dispoziție pentru a aduce efecte pozitive în mediul înconjurător, la nivel de societate și pe termen lung, putem vorbi de sustenabilitate în leadership. Și nu trebuie să lucrezi într-un domeniu care se ocupă direct cu protecția mediului pentru a avea un impact pozitiv în jurul tău, iar despre asta îți propunem să povestim astăzi, împărtășind cu tine o serie de informații care te pot ajuta să-ți dezvolți stilul de leadership într-un sens sustenabil. 

Organizațiile au nevoie de lideri care să urmărească atât obiectivele și prioritățile interne, cât și o strategie pe termen lung, o serie de idealuri orientate către probleme exterioare, conducând într-un mod care aduce beneficii societății. 

Conform definiției, leadershipul sustenabil este un proces de influență, un angajament de a contribui la problemele sociale, de mediu și economice pentru a crea o lume mai bună. Pentru a putea integra acest comportament în stilul nostru de leadership, am găsit și împărtășim cu tine cele mai interesante și aplicabile principii: 

  1. În leadershipul sustenabil este important să ai un impact și în afara “granițelor”
    Granițele se referă la disciplina profesională, industria în care activezi, sistemul de guvernare, cultura sau geografia în care te afli. Provocările complexe de obicei nu cunosc limitele acestor granițe, iar o perspectivă cât mai diversă te va ajuta să le faci față. Uită-te mereu la ce se întâmplă în exterior, discută cu lideri și organizații din afara “bulei” tale. Pentru a pune în aplicare acest principiu vei avea nevoie de abilități de networking, inteligență emoțională, cât și capacitatea de a-ți adapta stilul de leadership în funcție de context, cultură și stil.
  1. Identifică potențiale riscuri și amenințări
    Care este impactul organizației tale? Ce potențiale riscuri pot apărea ca urmare a dezvoltării activităților pe care le practicați? Uită-te în jurul tău și analizează cu un ochi critic care este impactul / urma pe care o lași. Fie că este vorba de dinamica în care lucrezi (cât de des tu și colegii tăi veniți cu mașina la birou / cum poți face deplasările în interes de job să fie mai prietenoase cu mediul). Orice schimbare de acest fel va produce efecte în timp și poate să atragă după ea și schimbări de mentalitate la nivel de echipă.
  1. Trebuie să fii propriul tău lider
    Ai mai auzit cu siguranță acest “sfat” însă în contextul leadershipului sustenabil este cu atăt mai important. O atitudine orientată către exterior, către impactul pe care îl ai, presupune un nivel ridicat de autocunoaștere și conștientizare a propriului nostru scop, a valorilor, personalității și punctelor noastre forte astfel încât deciziile pe care le luăm să fie cât mai aliniate și cu interiorul și cu exteriorul. Leadershipul sustenabil pleacă de la modul în care te conduci pe tine, iar pentru asta ai nevoie de dezvoltarea unor obiceiuri precum grija față de cine ești și ce-ți dorești, momente de reflecție, meditație și conectare cu ce este în jurul tău. 
  1. Expune-te mai mult situațiilor cu o complexitate ridicată
    Leadershipul sustenabil presupune să petreci timp identificând probleme care de obicei implică mai multe părți interesate, diverse politici, sisteme economice și ecosisteme. Pentru a gestiona aceste situații este nevoie de un grad mare de adaptabilitate întrucât fiecare are nevoie de o abordare diferită. Liderii care reușesc să se adapteze cu ușurință adresând situații complexe prin stilul lor sunt cei care au abilități de colaborare, reușesc să pună față în față toți stakeholderii, să conducă negocieri și să comunice în contexte variate, sunt empatici, deschiși, autentici, știu să asculte și să manifeste grijă și interes față de ceilalți, sunt consistenți și consecvenți în comportamente și demonstrează multă pasiune pentru ceea ce fac.

Ne confruntăm cu foarte multe provocări legate de mediu, economie, societate și ne uităm mereu către liderii politici pentru soluții. Sperăm că această conversație de astăzi să ne ajute pe fiecare dintre noi să devenim conștienți de impactul pe care-l avem și să ne concentrăm să dezvoltăm un stil de leadership sustenabil, atât în organizațiile din care facem parte, cât și ca cetățeni, lideri ai propriilor noastre vieți. 

Abonează-te la Newsletterul LEADERS pentru a primi săptămânal resurse similare, opinii și știri de la Leaders.

Photo by Riccardo Annandale on Unsplash

Fundația Leaders și partenerii săi au oferit burse gratuite, în programul de leadership, adresat liceenilor din România, pentru a-i îndruma să-și identifice punctele forte și posibile cariere.

0

În anul 2021, 175 de liceeni, din mai multe județe ale țării, au avut posibilitatea să participe la programul național de leadership, LEADERS Explore, adaptat nevoiilor și vârstei lor în dezvoltarea educațională și cea vocațional-profesională. Concret, obiectivul programului este acela de a îi ajuta pe liceeni să îți descopere menirea și să identifice, prin orientarea și consilierea specialiștilor, posibile direcții de carieră.

Într-un program de leadership, liceenii își exersează puterea de concentare, își întăresc încrederea în forțele proprii și în potențialul lor, înțeleg ce înseamnă să fii transparent față de ceilalți, își dezvoltă capacitatea de analiză și sinteză și curajul de a face ceea ce își doresc. Calitățile și aptitudinile dobândite îi vor ajuta să devină lideri responsabili pentru comunitățile din care vor face parte, lideri cu principii și valori sănătoase care vor inspira alți oameni la rândul lor. Leaders Explore este programul educațional dezvoltat pe modelul de leadership colaborativ, care se află la intersecția celor trei axe: menire, colaborare și gândire sistemică. Liceenii și-au putut identifica posibilile direcții în carieră, ajutați fiind de exerciții practice și experiențe reale, prin aplicarea diferitelor instrumente vocaționale sau participarea la ateliere de orientare vocațională și evenimente inspiraționale de tip Biblioteca Vie, cu 10 invitați din domeniile de interese ale liceenilor.

Programul s-a desfășurat pe o perioadă de 3 luni, timp în care elevii de liceu au participat intens la 8 ateliere online de leadership training, un eveniment de orientare vocațională și au învățat să lucreze în echipă, implementând proiecte cu idei identificate în propriile lor comunități. În Leaders Explore se pune accent și pe lucru în echipă și se încurajează dezvoltarea proiectelor prin care se pot identifica soluții pozitive în rezolvarea anumitor probleme ale comunităților din care fac parte elevii.

Astfel de proiecte sunt Help me help you – Brașov – proiect de educație pentru liceeni, cu accent pe orientarea în carieră sau Dreptate pentru toți – Vaslui – proiect cu dublu scop: îmbunătățirea relației elev-profesor din liceele de proveniență ale exploratorilor din echipă și donație materială către centrele sociale de copii.

La final programului, participanții au dobandit prima certificare în leadership, intitulată ,,Knowing Yourself” și au acces în comunitatea de absolvenți Leaders, formată din peste 32000 de tineri lideri, absolvenți din peste 21 de ani de activitatea a Fundatiei Leaders.

Edițiile Leaders Explore din 2021 sunt realizate cu sprijinul oferit de Lidl România și Hella România, cărora le mulțumim pentru implicare și suport! În decursul anilor, Fundația Leaders a urmărit în permanență să creeze parteneriate durabile cu organizații responsabile și dornice să se implice în proiecte care au ca scop îmbunătățirea calității educației adresată viitoarelor generații.

The post Fundația Leaders și partenerii săi au oferit burse gratuite, în programul de leadership, adresat liceenilor din România, pentru a-i îndruma să-și identifice punctele forte și posibile cariere. appeared first on Fundatia LEADERS.

Operațiunea REINVENTARE

0

Fiecare dintre noi ne-am reinventat într-un anumit moment al vieții noastre. Fie că a fost vorba de schimbările de personalitate pe care le-am parcurs când eram tineri, de modelele pe care le urmăream și care influențau cum voiam și noi să fim văzuți și percepuți, am trecut cu siguranță în mod voit printr-un proces conștient de transformare.

Schimbarea atrage după sine dorința de reinventare. De fiecare dată când are loc o schimbare majoră în viața noastră facem o alegere despre cine vrem să devenim și cum lăsăm să ne modeleze aceste schimbări. Prin reinventare vei descoperi și explora noi părți ale tale. Explorarea înseamnă creștere, iar creșterea despre care vorbim astăzi este una care pleacă din interiorul tău. 

Nu știm unde te afli acum în cariera ta sau în viața ta personală și dacă ai de gând să treci printr-o astfel de transformare în curând, ce știm cu siguranță este că de multe ori ajungem să fim prinși între momentele în care ne propunem să facem o schimbare și acțiunea concretă. Pentru a-ți lăsa la îndemână câteva sfaturi am căutat câteva metode dovedite științific prin care te poți reinventa, acțiuni concrete care te ajută să-ți găsești noi repere despre cine vrei să fii: 

Învață ceva nou

Poate fi un skill nou, o pasiune pe care n-ai urmat-o încă, un curs pe care-l amâni de ceva vreme. Vorbim atât de competențe care te pot ajuta profesional, poate într-un proces de reskilling despre care îți povesteam aici, sau chiar un hobby nou, artistic, experimental sau o activitate sportivă. 

Întărește baza pe care construiești schimbarea

Care este nordul busolei tale interioare? Ce-ți definește cele mai importante decizii și care sunt acele lucruri care te împlinesc? Un astfel de inventar de valori și convingeri te poate ajuta să-ți dai seama dacă s-au schimbat coordonatele interioare și dacă trebuie să ajustezi și tu traseul. Putem trece prin experiențe care să ne schimbe ierarhia valorilor personale care ne ghidează deciziile și să nu fim conștienți de ce s-a schimbat, mergând înainte pe ceea ce știam în trecut despre noi. O astfel de transformare trebuie realizată în linie cu cine suntem noi tocmai pentru a fi o transformare autentică.

Găsește-ți noi obiceiuri și rutine

Încearcă lucruri noi și adu-le în viața ta cu o anumită frecvență pe cele care-ți fac plăcere. Când avem programul foarte ocupat putem să cădem foarte ușor în obiceiuri proaste. O masă luată în grabă, renunțarea la activitățile sportive, pot fi înlocuite cu gustări sănătoase, cu plimbări zilnice prin care să redescoperi împrejurimile biroului sau ale casei tale. 

Cunoaște oameni noi 

Pe măsură ce se reduc restricțiile legate de pandemie încep să revină la normal și evenimentele, conferințele, contextele în care poți interacționa cu persoane din afara cercului tău. Găsește acele contexte cu care ești confortabil și începe să-ți construiești o rețea nouă, potrivită schimbărilor și transformării prin care treci. 

Fă o schimbare în cariera ta

Chiar dacă simți că te afli într-un loc bun și ai investit multă energie și mulți ani în jobul tău, studiile arată că cei care fac totuși schimbări în aceste momente reușesc să treacă la un nou nivel de energie și chiar să avanseze mult mai repede din punct de vedere profesional. Schimbarea de carieră poate fi cea mai puternică transformare prin care te poți reinventa și poate fi exact ceea ce căutai. Astfel de schimbări îți oferă șansa unui nou început indiferent de vârsta și vechimea în cariera pe care o ai în prezent. 

Indiferent de unde vine schimbarea, dacă este inițiată de tine sau dacă este un răspuns la o schimbare de circumstanțe în viața ta, procesul de reinventare este unul strict personal și în controlul tău. Fii deschis atunci când te lansezi într-o astfel de transformare și acordă atenție modului în care te simți, ce faci pentru a te reinventa și care sunt rezultatele. Șansele sunt ca pe parcursul vieții să trecem de multiple ori prin astfel de situații, iar un parcurs conștient și orientat spre învățare ne va ajuta în încercările viitoare. 

Abonează-te la Newsletterul LEADERS pentru a primi săptămânal resurse similare, opinii și știri de la Leaders.

Photo by Nick Fewings on Unsplash

Cum ne asumăm eșecurile profesionale?

0

Oricât de mult ne-am dori să fugim de eșec, de greșeli, de momentele în care “nu ne-a ieșit”, ele ne vor prinde din urmă. Și ăsta nu e un lucru neapărat rău. 

Există multe mituri și chiar gânduri de încurajare care ne spun că dacă ne pasă suficient de mult o să reușim, dacă ne pregătim și muncim mult în direcția unui obiectiv este imposibil să nu-l atingem. Ce este cu adevărat imposibil? Să evităm momentele în care rezultatul iese pe minus. Tindem să vedem eșecul într-o lumină negativă, iar un principal motiv este ceea ce învățăm în școală unde sistemul de notare ne face foarte clar acest lucru. Ceea ce nu descoperim atunci însă este faptul că în lumea reală poți învăța și poți dobândi mai mult dintr-o “notă mică”.

Vrem să vorbim astăzi despre cum transformăm eșecul din invizibil în vizibil și care sunt avantajele acestor experiențe în viețile noastre profesionale și personale.

Menținem ego-ul sub control

Harvard Business Review a descoperit într-o cercetare că liderii umili sunt percepuți ca fiind cei mai buni lideri. Conform acesteia, smerenia este unul dintre cei patru factori esențiali pentru crearea unui mediu favorabil echipelor din diverse medii. Sondajul a fost realizat pe mai mult de 1500 de angajați din Australia, China, Germania, India, Mexic și SUA și s-a constatat faptul că un comportament altruist al managerilor a fost caracterizat prin: umilință și acceptare – învățarea din experiențe negative și asumarea greșelilor /  încurajarea unui mediu favorabil dezvoltării / asumarea riscurilor / responsabilizarea echipelor. 

Astfel, eșecurile capătă valoarea de experiențe de învățare și ne ajută să devenim conștienți de propriile limite și să începem să căutăm mereu să ne îmbunătățim și să acceptăm și apreciem valoarea celorlalți, iar asta contribuie la dobândirea unor atribute importante de leadership.

Gestionăm mai ușor schimbarea

Am povestit mult împreună despre schimbare. Am căutat moduri prin care să o putem gestiona mai ușor și ne-am provocat să facem pași în afara zonei călduțe de confort. Dacă există un accelerator prin care putem să parcurgem schimbările în cel mai eficient mod acesta poate fi reprezentat de eșecuri. Uneori poate fi vorba de o simplă decizie de care ne este teamă și pe care nu o luăm, iar atunci când ceilalți/contextul o favorizează, inițial să o percepem ca pe o înfrăngere, chiar dacă este exact ceea ce aveam nevoie pentru a merge înainte, pentru a face o schimbare.

Simțim apartenență

O experiență  care a avut un impact mare asupra noastră, împărtășită cu ceilalți, ne apropie într-un mod neașteptat. Când construim mici grupuri / comunități și vorbim despre momentele în care ne-am simțit vulnerabili și lucrurile nu au mers conform așteptărilor, ascultându-i pe ceilalți exersăm cel mai bine empatia și primim sprijinul și suportul de care avem nevoie. Astfel de comunități ne ajută să ne apropiem de ceilalți și să găsim oameni cu valori comune pe care să-i avem aproape în viitor.

Dezvoltăm reziliența

Atunci când reușim să o luăm de la capăt chiar dacă lucrurile nu au mers cum ne-am propus, atunci când ne revenim după un eșec și mergem mai depart ne dezvoltăm puterea care ne va ajuta să trecem mai ușor prin aceste procese mai târziu, reziliența. Se spune că succesul este compus din multe experiențe nereușite, de fapt, este vorba de perseverența și consistența acțiunilor noastre susținute tocmai de această reziliență. 

Abonează-te la Newsletterul LEADERS pentru a primi săptămânal resurse similare, opinii și știri de la Leaders.

Photo by the blowup on Unsplash

THE FUTURE IS HERS @ SHE LEADS TOMORROW

0

Renault Group Romania si Fundația Leaders cred că leadershipul personal și performanța pe termen lung încep cu autocunoașterea. Iar dacăți-ai tot pus întrebarea „Oare sunt pregătită pentru provocările viitorului?” de nenumărate ori în ultimul timp, dar încă nu ai găsit un răspuns pe măsura așteptărilor tale, probabil, ei te pot ajuta.

Seria de workshopuri She Leads Tomorrow powered by Renault Group Romania și Fundația Leaders este construită în jurul competențelor viitorului. Viitorul pe care tu, alături de alte 70 de tinere, îl veți construi în jurul comunității voastre, asumându-vă rolul de lider.

She Leads Tomorrow înseamnă două luni de autocunoaștere, autodepășire, testare a limitelor și accesul la o comunitate unită, din care vei face și tu parte. Ești pregătită să îți accelerezi potențialul?

Ce vei trăi, mai exact:

40 de ore de training, în care vei descoperi importanța valorilor personale, stilurile de comunicare conform DISC ((D)ominance, (i)nfluence, (S)teadiness and (C)onscientiousness), roluri în echipă, domeniul tech și vei avea ocazia să lucrezi cu alte 70 de tinere cu care împărtășești aceleași aspirații.6 proiecte în comunitate online sau offline, gândite și implementate de voi cu sprijinul unui mentor. Proiectele vor fi implementate și vor avea impact în două licee partenere din Județul Argeș: Liceul Tehnologic Astra Pitești și Liceul Tehnologic Construcții de Mașini Mioveni.Explorare individuală prin intermediul testelor psihometrice, temelor și challenge-urilor date de traineri specializați.O Bibliotecă Vie, în care vei avea oportunitatea să discuți cu profesioniști din diverse domenii despre brandingul personal și despre cum poți să-ți construiești/ menții imaginea în funcție de domeniu.Vei avea ocazia să cunoști poveștile de viață al unui lider care îți va împărtăși din experiența lui personală și profesională.

Recunoașterea programului?

Iar la final îți poți lua prima certificare de leadership personal, Knowing yourself, oferită de Fundația Leaders, organizație cu peste 20 de ani în dezvoltarea de programe de leadership. Certificarea îți va fi utilă și atunci când vei aplica la un job, nu doar fizic, ci te va ajuta sa fii cea care se remarcă.

Programul She Leads Tomorrow este dezvoltat pe modelul de leadership propus de Fundația Leaders. Modelul este bazat pe leadershipul colaborativ aflat la intersecția a trei axe importante: 1. MENIRE: începem dezvoltarea leadershipului personal printr-un proces de autocunoaștere care pleacă de la valori, convingeri, atitudini și viziune asupra viitorului.

2. COLABORARE: paradigma se schimbă de la a-i conduce pe ceilalți la a conduce CU ceilalți. Astfel, colaborarea capătă o importanță foarte mare în modelul de leadership promovat. Credem în asumarea unui rol în echipă care este în concordanță cu menirea individului.

3. GÂNDIRE SISTEMICĂ: înțelegerea lumii, a sistemului, este o abilitate foarte importantă pe care o cultivăm la viitorii lideri. Gândirea sistemică pe care participanții o întâlnesc în program se referă la interdependența tuturor factorilor (economici, politici, sociali), la modul în care o acțiune e condusa; la fel ca efectul de fluture, ea va determina schimbări de dinamică și în alte sisteme.” declară Beatrice Alexandrescu, Director Executiv, Fundația Leaders.

Cum aplici?

Primul pas pentru a ieși din zona de confort este să aplici până pe 16 iunie la She Leads Tomorrow. Selecția se face ongoing, deci nu aștepta foarte mult. Te sună ei pentru a avea un interviu telefonic și apoi începe explorarea. Participarea este gratuită, dar se realizează pe bază de selecție.

Vizitează site-ul, află mai multe și aplică pe leaders.ro/sheleadstomorrow/

The future is hers @ She Leads Tomorrow. Join her.

The post THE FUTURE IS HERS @ SHE LEADS TOMORROW appeared first on Fundatia LEADERS.

Învățarea în mediul profesional post-pandemie

0

Criza Covid ne-a pus pe mulți dintre noi în situația de a ne schimba fundamental modul în care lucrăm într-un timp foarte scurt, ne-a adus schimbări peste noapte care s-au transformat în noi direcții de business și modalități de a interacționa atât intern, cu membrii organizației, cât și cu beneficiarii / clienții noștri.

Tendința de schimbare a existat chiar și înainte de pandemie, prin noile tehnologii care au influențat modul de lucru și setul de abilități necesare. În 2017, McKinsey a estimat că până la 375 de milioane de angajați, respectiv 14% din forța de muncă globală, ar trebui să-și schimbe ocupația sau să dezvolte noi competențe până în 2030, fiind influențați de automatizare și dezvoltarea inteligenței artificiale. Pe acest context, criza provocată de coronavirus a accelerat procesul de schimbare și nevoia de adaptare la noi condiții, a determinat o nouă dinamică prin lucrul la distanță și a adus în lumină noi modalități prin care putem să rămânem relevanți pe piața muncii.

Procesele de reskilling și upskilling apar din motive diferite. Recalificarea forței de muncă este un răspuns la joburile care devin irelevante, nevoia de a dobândi competențe noi pentru a îndeplini roluri diferite în aceeași organizație sau faptul că organizațiile nu-și permit să aducă noi angajați și astfel îi plasează pe roluri noi pe cei existenți. Pentru upskilling nu este neapărat necesară o schimbare de rol, fiind vorba de o nevoie de a îmbunătăți performanțele angajaților. Upskilling-ul este în general determinat de noi cerințe pentru anumite roluri (ex. Schimbări de tehnologie), schimbări în strategia de business a organizației, susținerea inițiativelor angajaților -ex. Manageri care vor să devină mentori / traineri, sau care au nevoie să-și îmbogățească experiența cu abilități de coaching.

În organizațiile noastre suntem toți pe o curbă de învățare deja de peste un an în care am condus echipe și proiecte de la distanță, încercând să păstrăm spiritul de echipă și empatia și comunicarea informală. Această curbă de învățare va continua și în perioada următoare în care vom reveni ușor ușor la normal, deoarece această revenire va presupune un nou set de competențe necesare acestei noi tranziții.

Unul dintre efectele pandemiei pe care îl simțim în organizațiile din care facem parte este această nouă economie la distanță (conform definiției o economie în care conceptul de responsabilitate civică este înlocuit de o responsabilitate financiară strictă, fiecare cetățean fiind astfel răspunzător pentru demersurile sale profesionale/financiare). Prin această economie la distanță digitalizarea activităților noastre profesionale va fi din ce în ce mai accelerată, iar în procesul de învățare vom avea de integrat noi competențe printre care se numără autonomia în învățare, reziliența, flexibilitatea și empatia.

Photo by Kelly Sikkema on Unsplash

Abonează-te la Newsletterul LEADERS pentru a primi săptămânal resurse similare, opinii și știri de la Leaders.

Exit mobile version