Caută
Cum reușim să rămânem activi pe piața muncii și cum identificăm pașii următori în parcursul nostru de carieră.

Angajabilitate în vremea pandemiei

Nu doar leadershipul este o provocare în această perioadă în organizații din întreaga lume, ci și piața muncii și perspectivele noi pe care le presupune contextul economic global. Îți propunem astăzi o conversație despre cum reușim să rămânem activi pe piața muncii și cum identificăm pașii următori în parcursul nostru de carieră.

Contextul general nu este unul foarte prietenos, datele oficiale arată că rata șomajului în România în luna martie a anului 2020 era de 4,6%, iar în luna mai ajunsese la valoarea din 2017 și anume 5,2%. Comisia Europeană avertizează la rândul ei că șomajul va urca la peste 6,5% în acest an, iar potrivit Bloomberg, la nivel european, 40 de milioane de angajați au intrat în șomaj tehnic.  Astfel, este foarte posibil să te regăsești într-una dintre următoarele două categorii: fie ți-ai planificat de mult o schimbare de carieră, fie schimbările cauzate de pandemie au făcut ca locul tău de muncă să fie unul instabil. Oricare ar fi motivul, îți povestim în cele ce urmează despre ce ai putea să faci pentru a-ți găsi un loc de muncă în această perioadă.

  1. Dezvoltă-ți o nouă abilitate
    Interesează-te care sunt specializările în care se fac în continuare angajări și fă-ți o listă cu abilitățile necesare în aceste domenii. Identifică 2-3 abilități (fie ceva ce ai dezvoltat la un moment dat dar nu ai folosit activ / fie ceva nou în care ți-ar face plăcere să investești timp). Profită de faptul că acum există numeroase platforme de învățare online, Masterclass-uri și MOOCs (Cursuri open online, gratuite, pe diverse teme de interes, unde poți accesa conținut inclusiv de la facultăți precum Harvard și MIT). Folosește timpul liber să dezvolți o abilitate utilă și ia-o de la început. Este foarte posibil ca un nou început într-un domeniu care acum prosperă să fie chiar mai bun decât să avansezi într-o organizație al cărei viitor nu este foarte sigur.
  2. Practică comunicarea online 

Este foarte posibil ca următorul tău interviu, sau chiar întâlnirile cu viitorii tăi colegi să aibă loc online. Familiarizează-te cu prezența ta online și practică elemente legate de imagine (care este background-ul din întâlnirile tale) / postură (poziționează-ți device-ul de pe care comunici astfel încât camera să fie aliniată cu privirea ta, astfel încât să simulezi cât mai bine o interacțiune face-to-face și să eviți privitul de sus / jos) / lumină (asigură-te că la orice oră ar avea loc întâlnirea, ai parte de o lumină avantajoasă) / sunet (verifică microfonul să se audă cât mai clar, fără întreruperi și interferențe). Modul în care te prezinți online este noua carte de vizită și contextul în care se formează prima impresie. Totodată, fiecare companie este posibil să folosească un soft diferit: Zoom / Microsoft Teams / Google Meet sau Cisco WebEx. Asigură-te că folosești cel puțin o dată platforma înainte de întâlnirea / interviul oficial, astfel încât să te concentrezi pe relația umană și mai puțin pe dificultățile tehnologice.

  1. Construiește-ți un profil de freelancer

Chiar dacă procesul de recrutare pentru un job full-time durează, poți să profiți de timpul pe care îl ai la dispoziție pentru a deveni un furnizor de servicii pe o platformă de freelance. Zilnic mii de joburi în grafică și design, scriere de articole, programare, project management, video și animație, copywriting, sunt contractate pe platforme precum Fiverr sau UpWork. Alege skill-ul pe care ești cel mai sigur, oferă materiale demonstrative, vorbește despre pasiunea pe care o ai în domeniul respectiv și construiește-ți o listă de prețuri avantajoase și este foarte posibil să-ți fi găsit nișa în care te vei dezvolta în lunile următoare. O practică des întâlnită pe astfel de platforme poate să-ți aducă în cale și viitorul angajator – poți furniza servicii de freelance pentru organizații din întreaga lume care apoi îți pot face o ofertă să lucrezi doar pentru ei,

  1. Consistență nu intensitate 

Am mai vorbit despre acest principiu și credem că și în vânătoarea de job-uri se potrivește perfect. Un demers de a-ți căuta un job poate fi obositor chiar și în afara celei mai mari crize economice pe care am trăit-o, iar cei care vor avea succes sunt cei care vor aborda acest proces înarmați cu multă răbdare, știind că participă la un maraton și nu la un sprint. În condiții normale, un proces de recrutare durează aproximativ 5 luni (de când ai început căutarea până la semnarea unui contract). În contextul actual, probabil că timpul va crește considerabil. 

Cea mai importantă informație  este că întreaga lume trece prin același lucru. Astfel poți să pui mai mult din încărcătura emoțională în cârca pandemiei și mai puțin în cum te-ai descurcat tu în procesul de recrutare. Rămâi deschis, autentic și consistent în demersul tău și rezultatele se vor vedea curând.

Publicat prima dată în Newsletterul LEADERS #132.

Photo by Saulo Mohana on Unsplash

Articole similare

Cât mai muncim?

Despre o nouă revoluție în ceea ce privește numărul de ore pe care le petrecem la un job full time

Resurse Umane din viitor

Fie că lucrezi într-o companie în care conduci o echipă, ai propria ta organizație sau faci parte dintr-o echipă în cadrul unei organizații, un rol foarte important în conducerea acesteia,

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.