Articol preluat din Newsletterul din data de 28 august 2018
Dacă motivația este un comportament, cum reușim să îl antrenăm?
Ce este motivația, exact? Autorul Steven Pressfield o definește foarte clar în cartea sa “The War of Art” ca fiind momentul în care “durerea de a nu face un lucru devine mai mare decât durerea de a face acest lucru”.
Astfel, motivația este legată de prețul pe care îl plătim pentru a face sau nu ceva. Fie că este vorba de o decizie de a lucra la prezentarea aia care stă pe to do list-ul tău de câteva săptămâni, de a pune mâna pe telefon și a face acel follow-up de vânzare, de a începe în sfârșit să lucrezi la ideea aia genială despre care ai vorbit de nenumărate ori la bere sau….pur și simplu, de a te alimenta cu energia necesară pentru un nou septembrie plin de oportunități.
Motivația este adesea rezultatul acțiunii, nu cauza ei. Așa cum legile fizicii spun că obiectele în mișcare au tendința să rămână în mișcare, în momentul în care suntem într-un flow și motivația de a face lucrurile va crește.
Este foarte interesant de văzut cum de multe ori suntem prizonierii propriilor limite. Învățăm să lucrăm în niște parametri cunoscuți de timp și spațiu, iar orice modificare o să ne pară inițial imposibilă: de câte ori nu ai avut impresia că ai prea multe lucruri de făcut? Ceea ce descoperim când împrejurările ne forțează să ne întindem propriile limite este similar cu ceea ce descoperim atunci când vrem să ne depășim limitele fizice (ex. sport): putem să facem mult mai multe decât credeam, iar datorită eliberării de dopamină de care beneficiem în momentele în care ne depășim limitele to do-listului apare și motivația necesară de a rămâne în flow.
La finalul fiecărei bătălii cu tine pe care o vei câștiga îți vei da seama că cel mai important moment a fost: începutul.
Astfel te întrebăm: cu ce începi astăzi?