Caută
despre câteva metode prin care poți să-i faci pe noii colegi să simtă că aparțin, să cunoască și să se identifice culturii organizației pe care o conduci.

Bine ai venit în echipă!

Aducerea și menținerea oamenilor noi în echipe a fost mereu o provocare pentru lideri. De când funcționăm online și leadershipul se manifestă via Zoom, acest proces a devenit și mai dificil, iar astăzi vrem să povestim cu tine despre câteva metode prin care poți să-i faci pe noii colegi să simtă că aparțin, să cunoască și să se identifice culturii organizației pe care o conduci.

Cultura organizațională este primul lucru pe care îl descoperă angajații noi într-o echipă, iar conform studiilor făcute de Gallup este elementul diferențiator și ce-i va face să rămână. Adesea rolul de a face cunoscută cultura organizațională noilor membri le revine liderilor, însă printr-un proces bine pus la punct de onboarding, chiar și în mediul online, poți obține rezultate neașteptate.  

Definirea programului de onboarding

Dacă înaintea pandemiei multe lucruri se întâmplau de la sine, în pauzele de cafea, momentele în care un lider / manager își vizita angajații în birouri, acum totul a dispărut și de multe ori trecem peste etapa de onboarding și trecem direct la obiectivele zilnice. 

Un prim pas pe care l-ai putea face în echipa ta ar fi să-ți definești un program de onboarding potrivit contextului de lucru online. Poți profita de faptul că totul se desfășoară virtual, iar dacă în formatul face to face prima zi la birou era destinată cunoașterii și conectării cu noii membrii, acum poți defini un program care să se întindă pe o perioadă mai lungă de timp (ex. o săptămână). Astfel, în fiecare zi a primei săptămâni poți să ai un program complet în care să aibă loc și întâlniri tehnice (cunoașterea echipei, a proiectelor), prezentări ale culturii organizaționale (cum se desfășoară lucrurile la voi în organizație), sesiuni de conectare (scurte sesiuni dinamice, poate chiar sub formă de exerciții / jocuri, prin care să-i ajuți pe cei veniți în echipe să se integreze mai ușor). 

Plănuiește în avans

Fie că este vorba de echipamente / tehnologie (laptop, telefon, acces la anumite conturi, platforme sau aplicații pe care le folosiți împreună), sau poate un pachet de bun venit cu câteva produse personalizate, poți să te asiguri că viitorii colegi le vor primi înainte de începerea întâlnirilor online. Această etapă îi va ajuta să se simtă parte din organizație și va ușura tot procesul de integrare.

Încurajează networking-ul

Înlocuiește cafeaua de dimineața care ar fi avut loc în biroul fizic cu sesiuni de networking informal pe care să le aveți pe parcursul unei perioade mai lungi. Asigură-te că la aceste întâlniri vor participa cei care vor lucra / vor interacționa cel mai des cu colegii cei noi. Poți să găsești un moderator care să facă din aceste întâlniri un prilej de a împărtăși informații despre interese, hobby-uri, preocupări. O pauză de cafea virtuală. Tot prin intermediul tehnologiei poți să-i ajuți pe colegi să lucreze și să se cunoască mai bine. Poți să folosești funcția de Breakout Rooms de la Zoom pentru a gestiona echipe de lucru / conversații pe diverse subiecte specifice, sau Donut de la Slack pentru a organiza întâlniri la watercooler oricând.

Generează contexte de feedback

Dacă în birou este mai ușor să te întâlnești cu colegii și să primești-oferi feedback spontan, în contextul mutării în online astfel de momente dispar. Iar un nou membru al echipei o să vadă lucrurile dintr-o perspectivă foarte diferită și o să aibă nevoie ca vocea lui să fie auzită. Deschiderea către feedback într-un proces de onboarding le va arăta oamenilor că nu e doar despre a asimila informații noi și a cunoaște colegi, cât și despre modul în care se simt și parcurg această etapă foarte importantă în evoluția lor în organizație.

Prima impresie este foarte importantă și modul în care le asiguri o platformă de integrare viitorilor membri va avea un impact mare asupra organizației. Conform unui raport realizat de  Boston Consulting Group, procesul de onboarding are cel mai mare impact dintre toate practicile de resurse umane. 

Un lider care va depune un efort suplimentar pentru a-i face pe cei noi să se simtă bineveniți și apreciați va vedea rezultatele acestor eforturi în angajamentul și asumarea acestora, dar și în retenția angajaților și performanțele organizației în viitor. 

Foto de Nathan Dumlao, Unsplash

Articole similare

Reziliența – individuală sau de grup?

Colegii mei m-au provocat să reflectez asupra termenului de reziliență cu impact în formarea liderilor. În programele LEADERS dedicate tinerilor profesioniști adresăm reziliența psihologică  ca fiind o competență esențială în

Începe să construiești încredere

Cum stai cu încrederea în organizația din care faci parte? În echipele în care lucrezi? În perioada asta în care suntem foarte presați de context, în care ne vedem mult

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.