Caută

Cărți de leadership musai de citit

O colecție de cărți numai bune de citit pentru a-ți antrena componenta de leadership. Aceste recomandări sunt extrase din newsletter-ul săptămânal Leaders si sunt actualizate constant.

Life’s A Pitch, Philip Delves Broughton

Un pitch este mai mult decât o întâlnire, este un joc de putere, afaceri și o dramatizare teatrală a realității. Îți prezentăm astăzi un manual de inspirație pentru viața profesională și un ghid pentru o viață personală fericită – Life’s a Pitch este rezultatul a 50 de ani de research al autorilor prin pitch-uri (majoritatea de succes). Cartea îți va transforma modul în care percepi arta persuasiunii pentru totdeauna.

Vagabonding: An Uncommon Guide to the Art of Long-Term World Travel

Pauza pe care o iei poate să aibă câteva minute, ore, zile, săptămâni, luni și chiar ani. Dacă ești dispus să faci un astfel de pas îți recomandăm o sursă de inspirație care se bazează pe călătoriile pe termen lung. Vagabonding este o carte menită să-ți schimbe percepția despre călătoriile pe termen lung. Cartea acoperă totul de la finanțarea călătoriei, traseul, voluntariatul, cât și modul în care te poți readapta la viața normală după încheierea călătoriei.

Blindspot: Hidden Biases of Good People

Mahzarin R. Banaji și Anthony G. Greenwald sunt doi psihologi care provoacă percepțiile și explorează prejudecățile ascunse pe care pe purtăm cu toții dintr-o viață expusă la diverse atitudini legate de vârstă, religie, etnie, clasă socială, naționalitate. Blindspot” este o metaforă care se referă la acea parte a minții care se află în “unghiul mort” și care ascunde înclinații ascunse. Autorii pun la îndoială măsura în care percepțiile noastre ne modelează, modul în care judecăm caracterul, abilitățile și potențialul oamenilor.

The Power of Noticing: What the Best Leaders See, Paperback

Un ghid pentru a lua decizii mai bune, pentru a observa informații importante din lumea din jurul și pentru îmbunătățirea abilitățile de conducere. Imaginați-vă avantajul în negocieri, luarea deciziilor și leadershipul dacă ați putea să vă învățați să vedeți și să evaluați informația pe care alții o ignoră. Puterea de observare furnizează modelul pentru a realiza tocmai acest lucru. În cartea sa The Power of Noticing, Max Bazerman, un expert în domeniul psihologiei comportamentale aplicate, se bazează pe trei decenii de cercetare și experiența sa, predând MBA-uri și directorilor de la  Harvard Business School  cum să observe și să acționeze pe baza informațiilor care nu pot fi imediat evidente.

Thinking, Fast and Slow.

În medie luăm aproximativ 35.000 de decizii în fiecare zi. Fiecare decizie diferă în dificultate și importanță: faci un pas mai la dreapta, iei scările sau liftul, îți iei o cafea în drum spre birou. Dacă am prelucra în mod conștient toate aceste decizii creierul nostru nu ar mai face față. Astfel, există două moduri prin care prelucrăm deciziile: sistemul 1 – sistemul automat în care deciziile sunt luate în mod liniar și sistemul 2 în care sunt luate în considerare toate detaliile și care de cele mai multe ori poate fi asimilat stării de flow. Sistemul 1 ne ajută să prevenim supraîncărcarea cognitivă, iar pentru mai multe detalii despre cum și când gândim și luăm decizii îți recomandăm astăzi cartea lui DANIEL KAHNEMAN, Thinking, Fast and Slow.

Getting Grit

Caroline Miller te ajută să faci o selecție între ce este spam în viața ta și care sunt lucrurile care merită cu adevărat urmărite. Grit – definit ca perseverența și pasiunea noastră pentru obiective pe termen lung – este acum recunoscut drept unul dintre factorii cheie pentru realizarea și satisfacția vieții. Această carte te va ajuta să te concentrezi pe construcția acestei calități esențiale, în ciuda fluxului continuu de distrageri și soluții rapide și ușoare care nu pot reuși pe termen lung.

Feel the Fear and Do it Anyway

După ce ai identificat adevărata sursă a fricii, Susan Jeffers este cel mai potrivit autor care te poate ajuta să o gestionezi. Indiferent de sursa acesteia, cartea “Feel the fear and do it anyway” îți va oferi cunoștințele și instrumentele pentru a-ți îmbunătăți relația pe care o ai cu frica, transformând momentele de tristețe și lipsă de acțiune în putere, energie și entuziasm.

Inteligenta emotionala. Leadership autentic

Liderii se luptă mereu pentru a găsi echilibrul perfect dintre vulnerabilitate și autoritate. Iar acest gen de echilibru reușești să-l găsești atunci când ești foarte asumat, te înțelegi și ai toate resursele pentru a fi blând cu tine însuți. Îți recomandăm cartea care o să-ți explice rolul autenticității în conducerea inteligentă emoțională.  Leadership Autentic este o carte care te va ajuta să înveți cum să-ți descoperi sinele autentic, când sunt potrivite răspunsurile emoționale, cum îți poate face rău conformarea la anumite standarde și când trebuie să simți că nu esti autentic. Seria Inteligența emoțională prezintă scrieri esențiale despre partea umană a vieții profesionale, strânse din paginile revistei Harvard Business Review.

Love for imperfect things

Cum ar fi dacă a fi tu însuți este suficient pentru a merita validarea și aprecierea celor din jurul tău. Fără să fii judecat după performanțe și standarde de perfecțiune (care sunt perfect utile în multe situații), dar care să nu-ți determine modul complet prin care-ți trăiești viața. Urmând bestsellerul internațional The things you see when you slow down, călugărul budist Haemin Sunim își împărtășește înțelepciunea în zona de grijă de sine, argumentând că numai atunci când te accepți pe tine însuți cu defectele și eșecurile tale, poți avea relații bazate pe compasiune și împlinire atât în mediul profesional, cât și în cel persona.
Love for imperfect things este atât de important cum este sfatul de a-ți pune mai întâi ție masca de oxigen într-un avion depresurizat, iar bunătatea începe în primul rând cu tine.

Simțul urgenței

Urgența și timpul sunt analizate de către John P. Kotte, profesor de comportamente organizaționale la Harvard Business School. A castigat premiul McKinsey pentru două articole din Harvard Business Review și premiul Johnson, Smith and Kinsley pentru noi perspective asupra leadershipului executiv.

Cartea sa, “Simțul Urgenței”, tratează urgența dintr-o perspectivă pozitivă. Cu un fals simt al urgenței, o organizație actioneaza energic, dar acțiunile sale sunt dominate de anxietate, furie și frustrare, fără hotărârea de a câștiga în cel mai scurt timp posibil. Confuzia dintre falsa urgență și cea reală reprezintă o problemă uriașă în zilele noastre. Sigur ca poți recunoaște falsa urgență și mulțumirea de sine și le poți transforma într-un simt autentic al urgenței. Exista o strategie. Exista tactici practice. Toate aceste metode sunt descrise în cartea de față.

You are enough 

De multe ori ne comparăm cu ceilalți și aceste comparații generează emoții și stări de invidie, gelozie, tristețe, iar fiecare dintre aceste stări reflectă de fapt modul în care ne cunoaștem și acceptăm unii pe alții. You are enough este o carte care explorează de ce am devenit atât de îngrijorați despre ce cred ceilalți despre noi și despre cum ne afectează comparațiile la nivel fizic, mental și spiritual. Dacă te-ai săturat să te uiți mereu la cei din jur cartea îți pune la dispoziție instrumentele practice pentru a ieși din capcana comparațiilor, astfel încât să te accepți așa cum ești.

Dă lovitura! De ce este acum momentul să faci bani din pasiunea ta!

De multe ori ne comparăm cu ceilalți și aceste comparații generează emoții și stări de invidie, gelozie, tristețe, iar fiecare dintre aceste stări reflectă de fapt modul în care ne cunoaștem și acceptăm unii pe alții. You are enough este o carte care explorează de ce am devenit atât de îngrijorați despre ce cred ceilalți despre noi și despre cum ne afectează comparațiile la nivel fizic, mental și spiritual. Dacă te-ai săturat să te uiți mereu la cei din jur cartea îți pune la dispoziție instrumentele practice pentru a ieși din capcana comparațiilor, astfel încât să te accepți așa cum ești.

The Inner Curriculum: How to Develop Wellbeing, Resilience & Self-Leadership, Paperback

Școala ne învață cum să ne pregătim pentru lumea exterioară însă nu există un curriculum pentru descoperirea și dezvoltarea lumii noastre interioare: emoții, gânduri, dorințe – lucrurile care ne alimentează partea emoțională a vieții. Autorii Neil și Jane Hawkes în cartea The Inner Curriculum au creat un ghid către lumea înțelegerea lumii interioare, o carte care conține totodată și o serie de exerciții practice. Cartea este împărțită în două: o parte teoretică în care vei putea descoperi imaginea de ansamblu a educației bazată pe valori. Cea de-a doua parte explorează modelul Curriculei Interne și vine cu exerciții practice pe care le poți face la orice vârstă.

 Step outside of your comfort zone

Ieșirea în afara zonei tale de confort este una dintre cele mai bune metode de a te simți mai încrezător, de a-ți reface resursele de curaj și energie. Îți recomandăm astăzi 101 povești care te vor inspira să  încerci lucruri noi, să îți depășești temerile și să-ți extinzi universul. Există o putere uriașă în a spune  da lucrurilor noi, locurlori noi și experiențelor noi. Autorii cărții Step outside of your comfort zone explică cum a fost pentru ei ieșirea din zona de confort, pregătindu-te pentru propriile tale experiențe.

 Cum să le spun..Process Comunication

Dacă personalitatea ne influențează exteriorul, modul în care comunicăm, felul în care ne percep ceilalți, atunci ne-ar fi utilă o unealtă care ne-ar ajuta să comunicăm folosind limbajul celorlalți fiind conștienți de personalitatea lor: Autorul cărții care este și un model foarte utilizat în comunicarea de business, Process Communication, ne învață cum sa ne poziționăm pe aceeași lungime de undă cu interlocutorul nostru, în funcție de tipul lui de personalitate: Perseverent, Gânditor, Imaginator, Promotor, Rebel sau Empatic. În acest mod, vom capata trei informații esențiale: despre sursele motivarii lui, despre modul de comunicare preferat și modalitățile sale de a gestiona stresul.

O scurtă istorie ilustrată a românilor

Pentru a înțelege mai bine cum identitatea noastră națională îți influențează stilul de leadership orice călătorie în trecut, orice descoperire a istoriei naționale te va ajuta să te descoperi la rândul tău și pe tine. Îți recomandăm astăzi unul dintre studiile lui Neagu Djuvara asupra istoriei poporului român, de data aceasta însoțită de ilustrații care la rândul lor spun și completează poveștile autorului. Documentele iconografice alese în această carte îți vor da senzația unui album de familie alcătuit de mai multe generații, Vei vedea oameni din trecut care au lăsat cu siguranță o amprentă asupra modului în care și tu îi conduci pe cei din jur: împărați romani, regi, politicieni, buni sau răi, în momente de trufie sau de restriște, oameni de rând pe care de multe ori istoria îi uită, imagini autentice ale istoriei României.

Sustainability made simple

Un stil de viață sustenabil nu înseamnă să ieși cu totul din obiceiurile tale. Rosaly Byrd și Laur n DeMates oferă în cartea Sustainability made simple o perspectivă optimistă dar realistă asupra impactului nostru asupra mediului, oferind îndrumări necesare celor care sunt interesați să găsească modalități noi și relativ ușoare de a încorpora sustenabilitatea în viața de zi cu zi. O resursă excelentă pentru cei care sunt interesați să învețe despre ce este sustenabilitate, cartea arată că nu trebuie să îți modifici drastic viața și să cheltuiești foarte mulți bani în acest sens. În schimb, Byrd și DeMates se concentrează pe avantajele și schimbările transformatoare asociate sustenabilității, demonstrând că, deși societatea se confruntă cu provocări de mediu fără precedent, drumul către sustenabilitate este o oportunitate de a face lucrurile diferit și de a face lucrurile mai bine, îmbunătățind aspecte ale vieții, precum sănătatea, munca și comunitatea.

 Liniștea vorbește

Liniștea vorbește este o calatorie spirituală, una care îți va dezvălui o nouă stare de conștiință și o înțelegere mai profundă a lumii în care traiesti. Aceasta nu este o carte pe care s-o citesti din scoarță în scoarță și apoi s-o uiti în bibliotecă. Trăiește cu ea, rasfoieste-o frecvent și, cel mai important, las-o deoparte la fel de frecvent, altfel spus, petrece mai mult timp ținând-o in mana decât citind-o.

The Power of Habit: Why We Do What We Do, and How to Change

Obiceiurile se câștigă în momentul în care ajungem într-un echilibru între starea de liniște și starea de neliniște, iar în momentul în care le înțelegem și ne folosim de puterea lor viața noastră ni se poate schimba. Charles Duhigg în cartea sa The Power of Habit aduce la viață o înțelegere cu totul nouă a naturii umane și a potențialului său de transformare. Pe parcurs aflăm de ce unii oameni și companii se luptă să se schimbe, în ciuda anilor încercați, în timp ce alții par să se reinventeze  peste noapte. Vizităm laboratoarele de neuroștiințe și explorăm exact modul în care funcționează obiceiurile și creierul nostru.

Comunicarea Defectuoasă

Când gestionezi o situație în care vorbești despre lipsa de responsabilitate comunicarea poate deveni dificilă. Comunicarea defectuoasă se referă la orice problemă despre care nu vrem să discutăm, de la a cere o mărire de salariu pana la a-ți atenționa vecinul să-și potolească într-un fel câinele care latră întruna. Oamenii se feresc, in general, de aceste discuții de teama consecințelor. Iar când își fac curaj și încep totuși conversația, interlocutorii simt și gândesc mai mult decât lasă să se vadă.

Dicționar ilustrat al gesturilor

Joseph Messinger este scriitor, psiholog și specialist în comunicarea verbală și nonverbală. Este autor a numeroase lucrări de succes, printre care și bestsellerul Dicționarul ilustrat al gesturilor pe care ți-o recomandăm pentru decodificarea a peste 1000 de gesturi ale vieții cotidiene. Autorul îți explică în cuvinte simple compatibilitatile dintre indivizi în viața personală cât și la locul de muncă, precum și rațiunile eșecurilor și ale succeselor fiecăruia.

În cartea Power of Storytelling vei învăța metoda testată, în trei parti, pe care Narativ, firma lui Murray, o folosește cu clienții săi, de la companii din topul Fortune 500 la organizații nonprofit. Mai întâi, îți extragi amintirile și experiențele personale pentru a genera idei de povști ce răspund nevoilor personale. Apoi creezi și modelezi aceste elemente în structura clasică de poveste, care creează o adevarata conexiune cu publicul. La final, iți prezinti povestea în fața publicului folosind tehnici simple, pe care oricine le poate invata. Un element fundamental al acestei metode este accentul pe ascultare: atât abilitatea de a te auzi singur, cât și feedbackul oferit de ascultători, deoarece ascultarea acestora va influența modul în care povestesti.

Thinking fast and slow

Cu atât mai mult cu cât am amintit de cele două moduri de funcționare a creierului, system 1 & system 2. “Thinking fast and slow” analizează modul în care funcționează mintea noastră și cum luăm deciziile. Această carte dezvăluie modul în care mințile noastre sunt uneori întunecate de eroare și prejudecăți (chiar și atunci când credem că suntem logici) și vă oferă tehnici practice pentru o gândire mai lentă și mai inteligentă. Îți permite să iei decizii mai bune la locul de muncă, acasă și în tot ceea ce faci.

Îndrăznește să conduci

Îți povesteam despre cât de important este să le arăți celor din jurul tău ce simți în această perioadă. Că acum mai mult ca oricând vulnerabilitatea împărtășită este o dovadă de putere care îi va ajuta pe colegii tăi să parcurgă etapele schimbării. Și dacă vorbim despre vulnerabilitate, îți recomandăm astăzi “Îndrăznește să conduci” de Berne Brown. Îndrăznește să conduci sintetizează cei 20 de ani pe care Brene Brown i-a petrecut cercetând curajul, vulnerabilitatea, rușinea și empatia. Structurata în patru părți care prezintă principii esențiale pentru leadershipul curajos, este o carte îndrăzneață tocmai pentru că autoarea îsi dezvăluie propriile slăbiciuni. Acceptă provocarea: învață și tu să îți confrunți vulnerabilitatea și renunța la armura grea, prima piedică în calea curajului. Vei afla că, pentru a îndrăzni să conduci, trebuie să-ți redescoperi însușiri unice, profund umane.

Șase pălării gânditoare 

Când gestionezi relații este important să asculți, să conștientizezi ce tip de limbaj și personalitate este necesar în funcție de context. Îți recomandăm astfel cartea Șase pălării gânditoare prin care vei descoperi o abordare practică, pozitivă, unică în luarea deciziilor și explorarea de idei noi. Este o abordare pe care mii de manageri de afaceri, educatori și lideri din întreaga lume au adoptat-o ​​deja cu mare succes. „Principala dificultate a gândirii este confuzia”, scrie Edward de Bono, recunoscut de mult timp ca cea mai importantă autoritate internațională.”Încercăm să facem prea multe simultan. Emoțiile, informațiile, logica, speranța și creativitatea se aglomerează în mințile noastre. Este ca și cum înveți să jonglezi cu prea multe bile.” Soluția? De Bono descrie procesul de gândire cu „șase pălării gânditoare”:  Plălăria albă: neutru și obiectiv, preocupat de fapte și cifre * Pălăria roșie: viziunea emoțională * Pălăria neagră: atent și prudent, pălăria „avocatul diavolului”, Pălăria galbenă –  însorit și pozitiv – Pălăria Verde: asociată cu creștere, creativitate și idei noi * Pălăria albastră- rece, culoarea cerului, deasupra tuturor celorlalte. Cartea este un text instructiv și inspirațional pentru oricine ia decizii, în afaceri sau în viață.

Team of Teams

Poți să începi să studiezi modelul rețelelor de echipe pornind de la Team of Teams, cartea Generalului Stanley McChrystal care a ocupat rolul de Joint Special Operations Command (JSOC) și din acest rol a experimentat diverse modele de lucru în echipă, tocmai pentru a căuta modele mai eficiente în situații speciale.  În această carte, el arată cum orice organizație poate face aceeași tranziție pentru a acționa ca o rețea de echipe – în care grupurile mici combină libertatea de a experimenta cu un impuls implacabil de a-și împărtăși experiența. Bazându-se pe o mulțime de dovezi din cariera sa militară și surse la fel de diverse precum sălile de urgență ale spitalelor și programul spațial al NASA, McChrystal încadrează provocarea existențială cu care se confruntă organizațiile de astăzi și prezintă o soluție convingătoare și eficientă.

Extraordinary, Ordinary People

Te invităm la o poveste care nu a fost niciodată spusă, o poveste despre Condoleezza Rice, nu un lider mondial puternic ci o fetiță și o tânără care încearcă să-și găsească locul într-o lume uneori ostilă, care a crescut într-o familie excepțională și într-o comunitate care a făcut diferența pentru viitorul său. Condoleezza Rice a excelat ca diplomat, politolog și pianist de concert. Realizările sale variază de la a ajuta la supravegherea prăbușirii comunismului în Europa și a declinului Uniunii Sovietice, la a lucra pentru a proteja țara după atacurile teroriste din septembrie 2001, până la a deveni doar a doua femeie – și prima femeie de culoare care a îndeplinit rolul de secretar de stat.

Ai o recomandare de carte? Lasa-ne un comentariu si vom fi bucurosi sa o citim si sa o includem in aceasta lista.

Articole similare

Leadership / Lonely-ship

Responsabilitatea, independența, pachetele consistente de beneficii, un nou birou cu cel mai bun view și un val de singurătate. Acestea sunt o parte dintre lucrurile pe care le primesc cei

Lider și Leadership. Perspective teoretice.

Aflat sub umbrela psihologiei organizaționale, conceptul de leadership prezintă o mulțime de definiții, oferite de diferiți autori sau cercetători, bucurându-se de un interes ridicat până în prezent și indicând complexitatea

Compatibilitate în business

Ne apropiem unii de alții pe bază de compatibilități: interese comune, grupuri de prieteni, scopuri împărtășite, comportamente comune. Ba chiar uneori ne uităm și la stele și traducem modul în

Când a fi coleg devine un joc cu sumă nulă

E dimineață. Deschizi fereastra cu inbox-ul tău și iei pe rând mailurile, iar unul parcă îți atrage atenția. Nu neapărat prin conținut, dar simți din tonul expeditorului că ceva nu

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.