Suntem în ultima lună de vară și în cel de-al doilea an de pandemie, iar contextul actual nu ne dă voie să visăm la o normalitate ca-n 2019.  Dintre toate schimbările, cele profesionale și de mediu de lucru au fost și vor fi în continuare cele mai mari, iar despre asta vrem să povestim astăzi cu tine. 

Viitorul sună …hibrid… cel puțin asta vedem și auzim în jurul nostru și se pare că va fi modul în care vom interacționa și ne vom desfășura profesional. Într-un studiu realizat în luna mai a acestui an s-a descoperit faptul că vrem în continuare să lucrăm de acasă (77% dintre respondenți au declarat că își doresc să lucreze de acasă și după ridicarea restricțiilor). Acestor tendințe li se alătură și previziunile referitoare la valul 4 și la noi restricții ce pot apărea din toamnă, iar asta i-a provocat pe liderii de organizații să-și dezvolte propriile sisteme hibride de lucru.

Ce presupune un astfel de sistem? 

În primul rând, libertatea de a alege. Poți să lucrezi împărțindu-ți timpul între zilele de muncă acasă și cele de la birou. Organizațiile au început să aleagă tot mai mult acest model hibrid și se pare că un efect imediat este productivitatea crescută a echipelor. Dacă te gândești la cum va fi pentru tine și organizația ta, vrem să-ți povestim câteva lucruri interesante pe care le-am aflat despre cum funcționează o organizație hibridă. 

Definirea cadrului și evaluarea așteptărilor

Flexibilitatea este punctul cheie al unui astfel de model, iar de aici începe construcția. Asigură-te că decizia despre modul în care veți aplica flexibilitatea în echipă să fie luată în concordanță cu nevoile colegilor. Multe echipe au întâlniri / call-uri zilnice de check-in, dar fiecare organizație își poate alege când și cum se desfășoară aceste momente. Asigură-te că îți construiești o politică de lucru clară, pe care toți angajații o înțeleg și o împărtășesc. Implică-i în design-ul acestui nou mod de lucru și vezi ce vi se potrivește vouă. Sunteți în punctul în care definiți CUM va arăta viața profesională în următorii ani, fii deschis și construiește alături de echipă.

Managementul unei organizații hibride

Într-un mediu hibrid atenția se va muta de la procese, către obiective. Asta înseamnă că nu mai este vorba despre CUM sau UNDE lucrează o echipă ci despre CE face o echipă. Din perspectiva angajaților, cât timp își îndeplinesc obiectivele ei pot alege când și cât să fie prezenți, să lucreze mai mult de acasă sau să vină zilnic la birou, fiecare fiind liber să-și gestioneze responsabilitățile. Managerii vor trebui să aibă grijă să fie conectați cu echipa indiferent de cum lucrează fiecare, iar asta o să necesite poate mai multă atenție din partea lor. Este important să nu favorizeze un mod de lucru, de exemplu dacă ei sunt prezenți la birou zilnic să nu uite să petreacă timp și online cu cei care aleg să stea acasă. În organizațiile hibride managerii vor fi nevoiți să-și dezvolte noi abilități cum ar fi susținerea unor sesiuni online interactive (care să-i țină conectați și pe cei prezenți fizic și pe cei de la distanță),  comunicarea în mediul online, cât și setarea și ajustarea de obiective și responsabilități pentru fiecare membru al echipei, în concordanță cu stilul de lucru ales de aceștia. 

Menține vie cultura și energia organizației

Energia despre care vorbim este cea pe care oamenii o definesc, în momentele pe care le petrec la o cafea la birou, în clasica conversație de la automatul de apă sau în prânzurile luate împreună. Asigură-te că deși sunteți fiecare pe un program flexibil, aveți în continuare momente în care sunteți împreună. Iar aceste momente este important să le respecte dorințele colegilor tăi. Să puteți petrece timp și fizic dar și online, să aveți mereu opțiuni și să comunicați clar care sunt acestea. Capcana este că cei care lucrează de acasă mai mult să fie pur și simplu uitați, iar cei care aleg să vină la birou să fie văzuți mai mult. Asigură-te că toți beneficiază de o atenție similară din partea ta, că toți se conectează la cultura organizației din care faceți parte. 

Un mod de lucru hibrid va însemna pentru mulți cea mai potrivită alegere. Flexibilitatea este criteriul care și înainte de pandemie îi determina pe angajați să aleagă mai degrabă un loc de muncă flexibil în detrimentul unui program fix mai bine plătit. Abordarea hibridă poate aduce acel echilibru mult dorit în care reușim să fim din nou împreună, la birou, dar în ritmul și condițiile în care ne simțim confortabili și în siguranță. 

Abonează-te la Newsletterul LEADERS pentru a primi săptămânal resurse similare, opinii și știri de la Leaders.

Foto Shridhar Gupta disponibilă pe Unsplash

Comentarii

Previous articleȚi-ai făcut un plan de pensionare?
Next articleComputer Generated Leader
Adina este trainer LEADERS și creator de content pentru​ programele noastre. S-a specializat, în cei 9 ani de LEADERS, în sponsorship management, parteneriate strategice și în organizarea de evenimente. Gândește în imagini, este pasionată de teatru de improvizație și de pian și veți descoperi aceste pasiuni în toate training-urile sale.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.