Your screen time was up by 40% in the past seven days – îți este cunoscut mesajul? Noul normal pe care îl experimentăm în ultimele săptămâni ne plasează în fața ecranului din ce în ce mai mult. Joburile noastre sunt în spatele unui ecran, echipele noastre sunt în spatele altui ecran, prietenii, entertainmentul și conexiunea cu lumea din afara apartamentului nostru se află în spatele altui ecran. Dinamica relațiilor depinde de viteza internetului, gradul de implicare este direct influențat de stabilitatea conexiunii, iar empatia, chimia umană nonverbală supraviețuiesc cu greu.

Pentru noi, aceste transformări ne plasează într-o nouă zonă de învățare și descoperire, iar subiectul principal este comunicarea. Vrem să împărtășim astăzi cu tine câteva dintre particularitățile noului stil de comunicare behind the screen un stil ale cărui reguli verbale, nonverbale și paraverbale sunt total diferite față de comunicarea față în față. Următoarele idei îți pot fi folositoare în întâlnirile pe care le vei organiza / în care vei participa și sunt doar câteva lucruri descoperite în deja peste 80 de ore petrecute în conversații, training-uri, brainstorming-uri, întâlniri formale sau informale online:

Agenda și obiectivele întâlnirii
Când comunici online vei observa cum timpul se dilată. De la micile întreruperi pentru explicații, glume sau chiar dificultăți de conexiune, până la momentele de pauză în care nimeni nu spune nimic atunci când este adresată o întrebare – toate aceste momente vor face parte inevitabil din comunicarea ta online. Nu încerca să le elimini, astfel de momente sunt necesare și sunt un reality check foarte important de parcurs pentru fiecare dintre voi. Stabilește-ți și comunică foarte clar care este agenda întâlnirii, care sunt obiectivele și subiectele despre care urmează să discutați. Alocă timp fiecărui punct de pe agenda ta și comunică-le participanților la întâlnire toate aceste detalii înainte. Astfel, vei lăsa loc întreruperilor naturale și totodată vei avea tot grupul conectat la un plan comun la contribuția căruia vor participa cu toții.

Începe cu un check-up

S-ar putea să pară o pierdere de timp dar este important ca în fiecare întâlnire online să aloci timp conversațiilor de început. Așa-numitele small talk au un rol foarte important pentru ca fiecare persoană din spatele ecranului să-și facă simțită prezența. Gradul de implicare în conversație va crește considerabil dacă fiecare începe cu o contribuție proprie la conversație.

Implică-i și pe ceilalți

În întâlnirile online de multe ori presiunea este pe moderator / pe cel care a convocat întâlnirea. Din acest motiv ceilalți pot să se relaxeze prea mult și pentru că interfața ne permite pot aluneca ușor într-o nouă fereastră de browser sau pur și simplu în alte gânduri față de subiectul discutat. Înainte de a începe întâlnirea numește-i pe cei care vor contribui alături de tine, alocă-le subiecte diferite și invită-i să modereze anumite puncte din agendă. Poți face asta și spontan, invitându-i direct în întâlnire să contribuie. Secretul succesului aici este să-i numești și să li te adresezi direct, nu cu întrebări generale adresate grupului. Astfel, inclusiv dinamica întâlnirii se va schimba din simplul fapt că auzi o voce diferită în momente diferite.

Ritmul și viteza conversației

Chiar dacă întâlnirile la care participi online sunt pe aceleași subiecte deja cunoscute și care necesită o pregătire minimă în offline, când ești în spatele ecranului este nevoie să-ți restructurezi tot discursul și să te pregătești mult mai mult. Teoria comunicării spune că pe cale verbală se transmite 7% din mesaj, nonverbal 55% și paraverbal 38%. În spatele ecranului, chiar dacă avem camerele deschise, nonverbalul este profund impactat. Asta înseamnă că te bazezi pe un 45% verbal și paraverbal, iar restul îl vei compensa din modul în care îți structurezi mesajul. Online este nevoie să sintetizezi orice informație, frazele lungi vor fi înlocuite cu propoziții scurte și de impact. Argumentele cu justificări, metafore și comparații vor fi înlocuite cu idei acționabile. Totodată, după fiecare contribuție este nevoie de o pauză care poate părea nenaturală dar care le lasă loc celorlalți să intervină. Ca un scurt moment de respiro, fă-le loc și celorlalți în comunicare și cu timpul acest nou ritm va deveni unul din ce în ce mai cunoscut.

Concluzii și follow-up

Asigură-te că ideile principale sunt notate și distribuite tuturor la finalul întâlnirii. Astăzi participăm în medie la 3-4 întâlniri online, fiecare dintre ele variind între 30-90 de minute. În mod natural ne vom deconecta, nu de la internet, ci de la anumite momente din timpul conversației. Din acest motiv este important ca toate ideile să fie notate și împărtășite cu restul grupului la final.

Photo by BRUNO CERVERA on Unsplash

Comentarii

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.