Caută

Comunicarea 2.020

Your screen time was up by 40% in the past seven days – îți este cunoscut mesajul? Noul normal pe care îl experimentăm în ultimele săptămâni ne plasează în fața ecranului din ce în ce mai mult. Joburile noastre sunt în spatele unui ecran, echipele noastre sunt în spatele altui ecran, prietenii, entertainmentul și conexiunea cu lumea din afara apartamentului nostru se află în spatele altui ecran. Dinamica relațiilor depinde de viteza internetului, gradul de implicare este direct influențat de stabilitatea conexiunii, iar empatia, chimia umană nonverbală supraviețuiesc cu greu.

Pentru noi, aceste transformări ne plasează într-o nouă zonă de învățare și descoperire, iar subiectul principal este comunicarea. Vrem să împărtășim astăzi cu tine câteva dintre particularitățile noului stil de comunicare behind the screen un stil ale cărui reguli verbale, nonverbale și paraverbale sunt total diferite față de comunicarea față în față. Următoarele idei îți pot fi folositoare în întâlnirile pe care le vei organiza / în care vei participa și sunt doar câteva lucruri descoperite în deja peste 80 de ore petrecute în conversații, training-uri, brainstorming-uri, întâlniri formale sau informale online:

Agenda și obiectivele întâlnirii
Când comunici online vei observa cum timpul se dilată. De la micile întreruperi pentru explicații, glume sau chiar dificultăți de conexiune, până la momentele de pauză în care nimeni nu spune nimic atunci când este adresată o întrebare – toate aceste momente vor face parte inevitabil din comunicarea ta online. Nu încerca să le elimini, astfel de momente sunt necesare și sunt un reality check foarte important de parcurs pentru fiecare dintre voi. Stabilește-ți și comunică foarte clar care este agenda întâlnirii, care sunt obiectivele și subiectele despre care urmează să discutați. Alocă timp fiecărui punct de pe agenda ta și comunică-le participanților la întâlnire toate aceste detalii înainte. Astfel, vei lăsa loc întreruperilor naturale și totodată vei avea tot grupul conectat la un plan comun la contribuția căruia vor participa cu toții.

Începe cu un check-up

S-ar putea să pară o pierdere de timp dar este important ca în fiecare întâlnire online să aloci timp conversațiilor de început. Așa-numitele small talk au un rol foarte important pentru ca fiecare persoană din spatele ecranului să-și facă simțită prezența. Gradul de implicare în conversație va crește considerabil dacă fiecare începe cu o contribuție proprie la conversație.

Implică-i și pe ceilalți

În întâlnirile online de multe ori presiunea este pe moderator / pe cel care a convocat întâlnirea. Din acest motiv ceilalți pot să se relaxeze prea mult și pentru că interfața ne permite pot aluneca ușor într-o nouă fereastră de browser sau pur și simplu în alte gânduri față de subiectul discutat. Înainte de a începe întâlnirea numește-i pe cei care vor contribui alături de tine, alocă-le subiecte diferite și invită-i să modereze anumite puncte din agendă. Poți face asta și spontan, invitându-i direct în întâlnire să contribuie. Secretul succesului aici este să-i numești și să li te adresezi direct, nu cu întrebări generale adresate grupului. Astfel, inclusiv dinamica întâlnirii se va schimba din simplul fapt că auzi o voce diferită în momente diferite.

Ritmul și viteza conversației

Chiar dacă întâlnirile la care participi online sunt pe aceleași subiecte deja cunoscute și care necesită o pregătire minimă în offline, când ești în spatele ecranului este nevoie să-ți restructurezi tot discursul și să te pregătești mult mai mult. Teoria comunicării spune că pe cale verbală se transmite 7% din mesaj, nonverbal 55% și paraverbal 38%. În spatele ecranului, chiar dacă avem camerele deschise, nonverbalul este profund impactat. Asta înseamnă că te bazezi pe un 45% verbal și paraverbal, iar restul îl vei compensa din modul în care îți structurezi mesajul. Online este nevoie să sintetizezi orice informație, frazele lungi vor fi înlocuite cu propoziții scurte și de impact. Argumentele cu justificări, metafore și comparații vor fi înlocuite cu idei acționabile. Totodată, după fiecare contribuție este nevoie de o pauză care poate părea nenaturală dar care le lasă loc celorlalți să intervină. Ca un scurt moment de respiro, fă-le loc și celorlalți în comunicare și cu timpul acest nou ritm va deveni unul din ce în ce mai cunoscut.

Concluzii și follow-up

Asigură-te că ideile principale sunt notate și distribuite tuturor la finalul întâlnirii. Astăzi participăm în medie la 3-4 întâlniri online, fiecare dintre ele variind între 30-90 de minute. În mod natural ne vom deconecta, nu de la internet, ci de la anumite momente din timpul conversației. Din acest motiv este important ca toate ideile să fie notate și împărtășite cu restul grupului la final.

Photo by BRUNO CERVERA on Unsplash

Articole similare

Feedback-ul – o perspectivă diferită

Vorbim despre feedback și vrem să împărtășim cu tine câteva tehnici descoperite de noi într-un articol recent, povestindu-ți aici ce ne-a surprins și pe noi. 

Cum și când să ceri

Vrem să povestim astăzi cu tine despre cum și când să ceri, mai ales în contextul revenirii din pandemie,  după doi ani în care am fost mai la distanță ca niciodată unii față de ceilalți. 

Gestionarea stresului în echipe

Venim astăzi către tine cu câteva idei despre cum poți acționa în echipă astfel încât să navigați cu ușurință valul emoțional al momentului.

Scurt refresh al comunicării în leadership

Depsre conversațiile necesare în această perioadă și despre anumite abilități și tehnici necesare în comunicare pentru a obține rezultate în organizațiile și echipele din care facem parte

Relația cu tehnologia

Tehnologia va rămâne o parte importantă din viața noastră, iar modul în care alegem să o integrăm, rolul pe care i-l oferim, tipul de comportamente pe care îi permitem să ni le creioneze, toate acestea sunt în controlul nostru.

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.