Caută

Cum construiești o clinică de neurologie bazată pe valori și pe experiența pacientului

Meet the leader este doza de inspirație dedicată comunității absolvenților Leaders. În mod normal se întâmplă lunar și offline, însă pe durata perioadei cât stăm acasă, am decis ca Meet the leader să se întâmple săptămânal, în fiecare luni seara, de la ora 20:30 și să fie deschis pentru toți cei care își doresc să participe.

Înregistrarea integrală a evenimentului Meet the leader la care au fost invitați Dan Mitrea și Dragoș Tudorache, fondatorii Neuroaxis

Dan Mitrea și Dragoș Tudorache se cunosc din gimnaziu, de când au fost în aceeași școală. Dan este neurolog, în prezent se specializează în Franța pe neuro-oncologie, iar Dragoș a studiat marketing și administrarea afacerilor și deși drumurile lor s-au despărțit la un moment dat, în momentul de față ei sunt piesele principale ale unui mecanism foarte bine uns, Neuroaxis.

ÎNCEPUTURI
“Dan are o înclinație foarte foarte mare către business”, ne povestește Dragoș. “A și terminat o școală de profil, extra, pe lângă facultatea de medicină și ne mai întâlneam seara la el sau la mine acasă si creionam diverse proiecte[…]. Cred că la un moment dat am vrut să facem și standuri cu hotdogs.”

Dragoș și-a făcut lucrarea de disertație pe marketing strategic, bazat pe firma pe care Dan urma să o înființeze. În 2011 a apărut Intermedicas, descrisă de Dan drept “o clinică mai de nișă, era un serviciu de second opinion pe diferite patologii, și anume am dorit sa fim un integrator medical, o clinică unde se adună pacienți cu probleme mai deosebite de sanatate, pentru care sa găsim soluții”, probleme care necesită colaborare interdisciplinară și internațională. “Dragoș m-a ajutat pe partea de branding, pe comunicare.”

CUM A LUAT NAȘTERE NEUROAXIS
După un an de lucru intens la creionarea planului de business, în 2016 a fost deschisă clinica. “Cu Dragoș am conturat efectiv business plan-ul, pe care îl respectăm și acum”, ne explică Dan. “Ideea nu a apărut ca o idee de business propriu-zisă, ci ca o observație pe care am făcut-o pe când eram în rezidențiat la Spitalul Colentina și în care vedeam că foarte mulți din pacienții care veneau pentru diferite evaluări nu necesitau neapărat o internare sau nu necesitau neapărat sa stea pe pat, în spital, 5-6 zile, ca să facem o rezoluție.” 

În altă ordine de idei, Neuroaxis a apărut pentru a oferi un confort sporit pacientului, care poate veni la medicul dorit, în perioada dorită, pentru paleta de investigații necesară, iar apoi să se poată retrage în liniștea propriei locuințe în așteptarea rezultatelor.

“Ideea a venit seara, pe balconul lui Dan, la un pahar de vin. Totul a fost foarte natural. Mie îmi plac provocările, îmi place sa încerc ceva de la zero, mai ales când este vorba de a organiza, de a construi ceva”, recunoaște Dragoș. “Cu Dan am o chimie și ca prieten și colaborator veche și mă așteptam la un moment dat să se lege ceva. A fost natural pentru că el și-a văzut de atribuțiile lui și de partea lui si eu am avut mână liberă să fac ce știu eu mai bine.”

“Am avut încredere unul în altul și în capacitățile noastre de a gestiona lucrurile pe care ne pricepem să le facem”, a completat Dan.

“Ne gândeam la aceleași lucruri, conturam aceleași idei și când ni le expuneam ne dădeam seama că tot ce spunem e în completarea celuilalt. A fost poate noroc sau poate c-am lucrat mult și c-am gandit foarte bine proiectul și foarte în detaliu și asta ne-a ajutat ulterior.”

ECHIPĂ ȘI AUTONOMIE
“Colaborarea a fost de la noi către ei. Uite, noi avem o idee și vrem să dezvoltăm următorul proiect. Dacă ar fi să îți dezvolți o entitate în cadrul acestui proiect, cum ți-ar plăcea să se dezvolte lucrurile?, poveștește Dan despre cum au reușit să creeze o echipă autonomă.

“Am recrutat oamenii cu care am reușit să clădesc o relație, mai ales să am încredere în ei că în momentul în care se apucă de un caz, îl duc pana la capat, cunosc limitele pe care le au, își doresc să lucreze în echipa și sunt perseverenți în a obține un rezultat. Nu în ultimul rând, sunt foarte corecți. Astea au fost criteriile după care i-am ales.” 

Dan ne-a povestestit că fiecare medic și-a ales un domeniu, astfel încât nici acolo nu se intersectează. Ei se ocupă să se asigure ca pacienții ajung la doctorul specializat pe respectiva boală.

În echipa administrativă, ne-a spus Dragoș, “totul se întoarce și ce delegăm verificăm, într-o anumită măsură. Acum sunt anumite procese care sunt automatizate, avem încredere în cei care le fac. Mai fac semestrial sau trimestrial pe partea de contabilitate o cross-verificare ca să mă asigur că totul e ok. Partea de marketing e realizată de o firmă externă, dar totul se întoarce la mine și eu îmi dau aprobarea finală. În cazurile mai delicate unde este și o componenta medicală, este și Dan de față ca să luăm decizia împreună.”

VALORI
Dragoș ne mărturisește că primele luni au fost un proces continuu de cunoaștere, ca să vadă dacă oamenii se pliază pe valorile organizației, că e dificil. “E dificil când ești la început cu un start-up și nu ai expertiză, însă suntem pe direcția pe care am conturat-o prima dată, înainte să dăm piept cu piața, să vedem ce ne așteaptă. Expertiza lui Dan s-a dovedit a fi foarte bună și observațiile lui foarte reale.”

“Suntem supraspecializati, oferim niște servicii nișate care nu se opresc doar la actul medical. Întreaga experiență a pacientului trebuie să aibă ceva extra. Asta înseamnă că trebuie să căutăm niște oameni care respectă criteriile și valorile cu care noi am pornit la început.”

Corectitudinea – “pe baza căreia am mai și triat din echipă sau am adăugat membri noi”
Dorința de a face lucrurile până la capăt, nevoia de a săpa mai adânc
Învățarea constantă – “și dacă nu vor, îi obligăm noi” (râde complice)

Fiecare membru al echipei lor, de la medic până la recepționist, trebuie să învețe continuu. Este responsabilitatea lor să caute cursuri la care să participe, cursuri ale căror costuri vor fi acoperite parțial sau integral de companie, dar sunt și cursuri propuse direct de management. “Nu scapi de perfecționare.”

Activitatea lor reprezintă rezultatul unui mecanism bine uns, bine întreținut, perfecționat în timp. “Partea faină când lucrezi în echipă este că și cazurile se învârt în aceeași echipă și atunci poți să-ți dai seama de fiecare membru în parte cum gândește, ce aport aduce în cadrul cazului, în clinica, unde ar fi bine să-l canalizezi să se specializeze, inclusiv în partea administrativă.”

EXPERIENȚA PACIENTULUI

“Am mers foarte mult în profunzimea lucrurilor și am încercat ca experiența pe care o creăm pentru pacient (asta a fost de fapt centrul business-ului nostru) și experiența pe care o creăm pentru medicii cu care colaborăm sa fie o experiență faină, să se simtă bine, să se simtă în largul lor. […]Oamenii ne-au zis «am venit aici și m-am relaxat»”. Arhitectura clinicii este unul dintre pilonii care stau la baza acestui sentiment.” 

“Una dintre cheile care au dus la o recunoaștere de către pacienți a serviciilor e că am reușit cu Dragoș să ne îmbinăm foarte bine – el înțelege foarte bine tipologiile oamenilor și eu le înțeleg partea organică, neurologică.”

Și dacă vă era teamă că medici precum Dragoș vor pleca din România, iată răspunsul lui: “Niciodată definitiv, doar bridging între România și alte țări.” Consideră că nu trebuie să te bazezi pe un sistem medical pentru că ar fi cel mai bun. Întotdeauna poți lua părțile bune din mai multe sisteme și să creezi unul competent.  “Studenților la medicină, viitorilor colegi de breaslă le recomand să găsească ceva ce le place cu adevărat să facă, să studieze lucrul acela în diferite clinici și apoi să încerce să aplice aici, să îi învețe și pe alții.”

Articole similare

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.