Caută

Cum să generezi un butterfly effect

Trecem printr-o perioadă în care pare că suntem mai apropiați unii de ceilalți, chiar dacă experimentăm distanțarea socială. Vedem exemple de oameni care se revăd cu prieteni care locuiesc în alte țări, businessuri locale care datorită internetului reușesc să devină naționale sau chiar internaționale, inițiative, coaliții și parteneriate pe care nu le-ai fi putut prezice care par că au fost predestinate să existe împreună.

Totodată, distanțarea socială demonstrează cum suntem, de fapt, interconectați pe tot parcursul vieții noastre, cum facem parte din rețele și acțiunile noastre, oricât de izolate ar părea, au efectul unor unde pe suprafața apei care cresc și cresc și pot ajunge să producă valuri. Acesta este și motivul pentru care este important în aceste zile ca fiecare dintre noi să rămânem în casă pentru că acum mai mult ca oricând legăturile dintre noi devin vizibile dacă analizezi efectul de răspândire al virusului. Ce este cel mai important este că acest efect de răspândire nu face decât să ne arate care sunt canalele, legăturile, conexiunea dintre noi, lucruri care au fost întotdeauna acolo dar pe care ne-a fost dificil să le vedem.

Criza globală pe care o trăim este rezultatul unui butterfly effect – mică schimbare dintr-un sistem neliniar determinist care poate duce la diferențe mari într-o stare târzie. Numele efectului, inventat de Edward Lorenz (matematician cunoscut în special pentru lucrările sale de pionierat în domeniul teoriei haosului) este derivat din exemplul teoretic de formare a unui uragan ca urmare a faptului că un fluture a bătut din aripi în urmă cu ceva timp. Mutația genetică a unui virus produsă la mii de kilometri depărtare într-o piață din China a determinat înghețarea întregii lumi astăzi.

O lecție foarte importantă subliniată de rapiditatea răspândirii este că fiecare dintre noi, la rândul nostru, în organizațiile din care facem parte, putem genera un butterfly effect prin deciziile și comportamentele noastre. O acțiune mică făcută astăzi va afecta mai târziu un număr mare de persoane. Acesta este unul dintre motivele pentru care vedem atât de multe acțiuni de solidaritate, implicare și transformare zilele acestea în jurul nostru, Și deși pare că situația este în continuare dificilă, este important să urmărim în timp efectele acestor acțiuni: cum va impacta sistemul medical faptul că multe organizații și-au redirecționat producția către echipamente de siguranță, cum se va mări impactul business-ului tău acum că oameni din toată lumea pot avea acces la conținutul, serviciile tale și know-how-ul ce până acum câteva săptămâni avea o distribuție limitată? Revenind la noi, cei care scriem, cei care citim săptămânal newsletter-ul, eu și cel mai important, TU și te întreb: care va fi efectul tău pozitiv? În timp, dacă vom reuși să încetinim răspândirea prin cea mai simplă acțiune pe care o putem face, asemeni unui fluture ale cărui bătăi din aripi pot genera un uragan, rămânerea noastră în case va determina oprirea furtunii

Articol preluat din Newsletter-ul LEADERS din 24 martie 2020. Abonează-te și tu gratuit și ne revedem în fiecare marți.

Photo by Boris Smokrovic on Unsplash

Articole similare

Reziliența – individuală sau de grup?

Colegii mei m-au provocat să reflectez asupra termenului de reziliență cu impact în formarea liderilor. În programele LEADERS dedicate tinerilor profesioniști adresăm reziliența psihologică  ca fiind o competență esențială în

Bine ai venit în echipă!

despre câteva metode prin care poți să-i faci pe noii colegi să simtă că aparțin, să cunoască și să se identifice culturii organizației pe care o conduci.

Începe să construiești încredere

Cum stai cu încrederea în organizația din care faci parte? În echipele în care lucrezi? În perioada asta în care suntem foarte presați de context, în care ne vedem mult

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.