Caută
Vrem să povestim astăzi cu tine despre cum și când să ceri, mai ales în contextul revenirii din pandemie,  după doi ani în care am fost mai la distanță ca niciodată unii față de ceilalți. 

Cum și când să ceri

Când ai cerut ultima dată ajutorul cuiva? Cât de greu ți-a fost să-ți faci curaj să faci asta? Tuturor ne este greu să trecem peste vocile din capul nostru, peste prejudecăți, teama să fim respinși sau să fie interpretate greșit intențiile noastre. Ajungem uneori în situații în care din cauza acestor temeri fie nu cerem ajutorul, fie o facem prea brusc, necalculat, și suportăm consecințele de care ne-a fost frică încă de la început. 

Vrem să povestim astăzi cu tine despre cum și când să ceri, mai ales în contextul revenirii din pandemie,  după doi ani în care am fost mai la distanță ca niciodată unii față de ceilalți. 

Se pare că învățăm să fim din nou împreună. Ne-am întors la birouri zilnic sau poate doar pentru întâlniri punctuale, am început să mergem din nou la evenimente, să facem networking, să cunoaștem oameni cărora am putea să le cerem ajutorul. Un contact, o recomandare, un feedback sau poate chiar susținere financiară, sunt doar câteva dintre motivele pentru care cerem ajutorul, iar în continuare te invităm să descoperi câteva scenarii, studii și idei pe care le-am descoperit și care ni s-au părut foarte utile în acest context.

Când ai cunoscut recent persoana 

Ca să te asiguri că nu te ia valul și că îți construiești relații profesionale solide, bazate pe încredere și reciprocitate, Dorie Clark, autorul cărții The Long Game – How to be a long term thinker in a short term world, recomandă următoarele:

Când ai cunoscut recent pe cineva, amână momentul când vrei să-i ceri un favor, poți să-ți impui chiar o limită anume. Spre exemplu, Clark vorbește despre un principiu personal pe baza căruia nu cere ajutorul unei persoane decât după minimum un an de când l-a cunoscut. O altă idee ar fi să ai mereu intenții clare. Chiar dacă pare că îmbunătățești situația atunci când faci un truc și maschezi intenția, de cele mai multe ori ceilalți își dau seama. Și e mult mai rău să ceri ajutorul mascat, crezând că ceilalți nu-și dau seama, decât să ceri ajutorul direct. Acțiunile tale pot fi interpretate ca rea voință.

Cel mai bun lucru pe care poți să-l faci atunci când vrei să ceri ajutorul este să-l oferi la rândul tău. Se poate întâmpla în contexte foarte diferite ca aportul tău să fie unu foarte valoros, chiar și atunci când ai senzația că nu știi ce anume și-ar putea dori ceilalți de la tine. 

Când aderi la noi comunități fă-ți mereu o idee despre cum și cu ce ai putea să ajuți, încă de la început. S-ar putea ca atitudinea asta să-ți deschidă porțile de care ai nevoie mult mai repede decât te așteptai.

Sunt multe momente în care avem nevoie de ajutor. Ce facem cu situațiile din organizații, când avem nevoie de sprijinul colegilor? 

Putem să începem cu o clasificare mentală. Anumite persoane sunt potrivite pentru roluri de mentori / coachi, altele sunt genul de persoane cărora le putem pasa din responsabilitățile noastre, colegi care ne pot ajuta cu lucruri foarte specifice precum cumpărături, petrecut câteva ore cu copilul sau un drum la aeroport. Poți găsi rolurile astea cam în orice comunitate / organizație și  astfel, în momentul în care o să avem nevoie de sprijin, o să știm și de la cine să-l cerem, în funcție de nevoie. 

Tot inventarul menționat anterior poate să ne arate și de ce fel de oameni mai avem nevoie în jurul nostru. Pentru că s-ar putea să lipsească câteva puncte de susținere din plasa ta de siguranță, și acum ar putea fi momentul în care poți investi în a dezvolta și întreține relații noi.

A cere ajutorul este în primul rând despre a menține relații echilibrate. Este nevoie de reciprocitate – să oferi în egală măsură, de claritate – uneori s-ar putea să aștepți de la ceilalți crezând că este evident de ce ai nevoie exact, disponibilitatea de a fi vulnerabili – să vorbești deschis despre nevoile tale, să cauți sprijin în mod direct, să-ți fie foarte clare intențiile încă de la început, flexibilitate – să fii deschis să descoperi și alte moduri de a primi ajutor, poate diferite de ce ți-ai imaginat, care te pot duce către aceleași rezultate.

Foto de Chris Liverani disponibil pe Unsplash

Articole similare

Feedback-ul – o perspectivă diferită

Vorbim despre feedback și vrem să împărtășim cu tine câteva tehnici descoperite de noi într-un articol recent, povestindu-ți aici ce ne-a surprins și pe noi. 

Gestionarea stresului în echipe

Venim astăzi către tine cu câteva idei despre cum poți acționa în echipă astfel încât să navigați cu ușurință valul emoțional al momentului.

Scurt refresh al comunicării în leadership

Depsre conversațiile necesare în această perioadă și despre anumite abilități și tehnici necesare în comunicare pentru a obține rezultate în organizațiile și echipele din care facem parte

Relația cu tehnologia

Tehnologia va rămâne o parte importantă din viața noastră, iar modul în care alegem să o integrăm, rolul pe care i-l oferim, tipul de comportamente pe care îi permitem să ni le creioneze, toate acestea sunt în controlul nostru.

Leadership via WiFi

cum reușim să creăm conexiuni autentice online și care sunt câteva practici pe care le putem adopta astăzi, la un an de când leadershipul se transmite via wifi.

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.