Caută
Secretul unui brand personal de succes este consistența. Ceea ce arăți în fiecare zi, în mod consecvent și în acord cu cine ești tu

Da, da, știu cine ești!

Ți-ai căutat vreodată numele pe Google? Ai fost curios cum arată profilul tău de LinkedIn pentru ceilalți utilizatori și ce informații sunt publice pe conturile tale de Facebook sau Instagram? Dacă răspunsul este da atunci cu siguranță ai fost preocupat de cum arată imaginea ta în exterior.

Trăim înconjurați de branduri și zi de zi facem alegeri bazate pe legăturile emoționale pe care le avem cu acestea. Și te asigurăm că motivul pentru care alegem să revenim la anumite branduri în mod constant nu are legătură cu designul logo-ului, cu o anumită cromatică sau cu vizualuri îndrăznețe, de cele mai multe ori alegerile pe care le facem au legătură cu autenticitatea brandurilor, cu promisiunea pe care ne-au îndeplinit-o de fiecare dată când le-am ales și cu modul în care ne-au făcut să ne simțim în interior.

 La fel ca produsele și serviciile de pe piață și noi, fiecare dintre noi, avem un brand personal cu care ieșim la înaintare. Și ce este cel mai interesant este că îl avem chiar dacă alegem să lucrăm la el sau nu (ex. Ai un brand personal și dacă alegi să-ți construiești în mod conștient o imagine în mediul online și postezi zilnic, faci story-uri și scrii pe un blog, și dacă alegi să nu o faci – și aici vine partea interesantă). Comunicăm despre cine suntem noi cu fiecare acțiune, interacțiune sau chiar lipsă de acțiune. Spunem lucruri despre cine suntem în fiecare moment, ceea ce se întâmplă în interiorul nostru se manifestă în exterior, iar această informație ar trebui să o avem mereu în minte atunci când pornim într-un proces de personal branding.

O teorie interesantă spune că brandul personal este obiectivul, iar brandingul personal este procesul prin care ajungi la acel obiectiv. Un brand personal fie că se referă la tine ca persoană în general sau în mod specific la identitatea ta de lider, va fi mereu bazat pe autenticitate: cine ești tu și ce spun alții despre tine. Procesul de branding personal este un proces legat de ceea ce spui tu despre tine. Astăzi, de multe ori brandul personal este concentrat exclusiv la suprafață, la mesajele pe care le construiești, imaginea pe care o alegi, culorile și frecvența comunicărilor – online, de cele mai multe ori, căci aici petrecem timpul în ultima perioadă, uitând că identitatea noastră este în primul rând legată de o conexiune reală, autentică și interioară.

De unde pleci însă dacă vrei să identifici elementele care țin de brandul tău personal? Răspunsul este simplu – din interior.


Înainte să mergi la un specialist de marketing online sau un consilier de stil vestimentar, începe procesul chiar tu cu tine însuți. Pentru că identitatea ta este acolo, așteaptă să fie descoperită prin întrebările potrivite:

  • Care sunt valorile care-ți ghidează viața? Fă-ți o analiză a celor mai importante decizii pe care le-ai luat până în prezent și vezi care sunt elementele comune. Acelea sunt nordul busolei tale interioare, valorile tale personale;
  • Ce trăsături de personalitate ai? Poți începe de la o evaluare psihometrică, sau chiar de la o conversație cu prietenii și persoanele alături de care petreci cel mai des timpul. Pe lângă faptul că ei îți vor putea spune multe lucruri despre tine, vei vedea că sunteți chiar asemănători în multe puncte de vedere;
  • Care este “semnătura” ta?  În anul 2019, 96.500 de tineri studiau în România în universități cu specializări precum afaceri, administrație și drept. După ce vor termina studiile, o mare parte dintre ei vor arăta “la fel” pe hârtie în fața unui potențial angajator, sau poate chiar investitor. Cu siguranță, însă, toți cei 96.500 au fiecare câte o semnătură unică constituită dintr-o combinația unică de abilități, personalitate, interese, dorințe și aspirații. Trebuie doar să ai încredere în procesul de descoperire și să nu-ți fie teamă de tine, cel autentic.

Secretul unui brand personal de succes este consistența. Ceea ce arăți în fiecare zi, în mod consecvent și în acord cu cine ești tu. Pentru că asta va determina așteptările celorlalți cu privire la comportamentele tale și te va ajuta să rămâi în mintea oamenilor. 

Publicat prima oară în Newsletterul LEADERS #159

Photo by Camila Cordeiro on Unsplash

Articole similare

Erorile de gândire dau formă realității noastre

Mai bun cu fiecare gând! În urmă cu câțiva ani, la un curs dedicat adolescenților în Constanța, unul dintre participanți fusese foarte demotivat de activitatea în care fusese implicat. “Cum

Feedback-ul – o perspectivă diferită

Vorbim despre feedback și vrem să împărtășim cu tine câteva tehnici descoperite de noi într-un articol recent, povestindu-ți aici ce ne-a surprins și pe noi. 

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.