Caută

Distanțare și continuare

Aflăm zilnic despre noi și noi restricții și pare că ne aflăm încă departe de petrecut departe de colegi, de viața de birou, de întâlnirile face to face și prânzurile împreună. Sunt multe lucruri care se întâmplă online din martie 2020 și care probabil vor rămâne așa pentru o bună perioadă de timp.

În cele șapte luni pe care le-am petrecut la distanță, prin trial and error, au fost redefinite procese precum învățarea, socializarea, negocierile sau întâlnirile de business. Astfel, vrem să împărtășim cu tine câteva dintre lucrurile noi descoperite în interacțiunile online, tehnici pe care le poți aplica începând de azi în întâlnirile tale virtuale.

  1. Conexiune ȘI Conectare

Primul lucru pe care îl verificăm atunci când ne conectăm într-un meeting online este stabilitatea conexiunii. Suntem norocoși deoarece în România ne putem bucura de un raport foarte bun al vitezei internetului și prețului pe care îl plătim. Iar dacă lucrurile astea sunt deja aranjate este momentul să te ocupi de partea a doua și anume conexiunea umană. Există câteva lucruri pe care le poți încerca pentru a avea parte de întâlniri virtuale reușite: camera on (vorbește-le colegilor tăi de întâlnire despre importanța încrederii și faptul că toată lumea se simte mai în siguranță atunci când ne putem vedea unii pe ceilalți); adresare directă (folosește pretextul online-ului pentru a simula o conversație reală – adresează-te direct colegilor cu care vrei să vorbești și implică-i pe toți în discuție); spațiul personal (în întâlnirile informale invită-i pe colegii tăi în spațiul tău de acasă, lasă-i să te întrebe despre cărțile pe care le văd în background sau decorațiunile interioare); conversații ghidate / exerciții de networking (la începutul întâlnirilor poți să ai câteva minute de conversație ghidată de tine sau colegii tăi, care să ia forma unor exerciții de networking: ex. Să vorbiți despre cum v-ați făcut cafeaua acasă și ce fel de cafea preferați să beți). 

  1. Magia online-ului
    Sunt multe lucruri pe care le puteam face în întâlnirile față în față, dar sunt și mai multe lucruri pe care le putem face online și nu le-am putea face în alt context. Tehnologia este alături de noi și o putem folosi în întâlnirile sau cursurile noastre online astfel: suport audio și video (prin funcția de Share Screen sau Share Audio poți oricând să accesezi orice resursă video online, totodată, prin audio only poți folosi muzică pe fundalul anumitor conversații, mai ales în training-uri poți să folosești muzica de fundal pentru a crea o anumită emoție sau a da un anumit ritm conversațiilor; instrumente interactive (pe Zoom te poți bucura de funcții precum Breakout Rooms – poți împărți o grupă de participanți în oricâte feluri ai nevoie, poți gestiona camerele cu un singur click și te poți “plimba” prin camere cu ușurință), poți pune întrebări audienței și poți genera diagrame active prin funcțiile de Polling sau folosind aplicația Mentimeter, poți crea board-uri interactive unde puteți “lipi” post-it-uri cu idei fiecare dintre voi prin aplicații precum Miro. Toate acestea sunt la un click distanță și îți pot facilita un proces de predare / un meeting foarte mult prin scurtarea timpului – nu mai ești nevoit să te conectezi la un proiector – prin rezultate interactive – participanții văd direct impactul lor în conținutul prezentării.
  1. Limbajul semnelor
    Când suntem online putem să ne folosim de elemente din limbajul semnelor pentru a încuraja interacțiunea și empatia. Unul dintre motivele oboselii cauzate de întâlnirile online este acela că aceste întâlniri deseori capătă mai multă atenție decât conversațiile față în față – trebuie să fii mereu atent să nu pierzi pe cineva din conversație / să cauți aprobarea celorlalți sau chiar persoane care să devină parteneri de conversație În plus, s-a arătat că decalajul în timpul de răspuns scade conexiunea personală și interesul.Prin limbajul semnelor poți introduce câteva gesturi care să ia din greutatea acestei oboseli și care să încurajeze empatia între participanți: de ex. Gesturi care să arate aprobarea sau dezaprobarea față de o idee, gesturi care să transmită ideea de și eu simt la fel, sau gesturi care să arate disponibilitatea de a prelua o idee și a o continua.

Te provocăm să încerci aceste tehnici în următoarele tale întâlniri și să rămâi deschis către modalitățile în care tehnologia ne aduce mai aproape în această perioadă. Credem că am trecut mulți prin șocul inițial și acum suntem pregătiți cu adevărat pentru ceea ce înseamnă adaptare pe termen lung.

Publicat prima dată în Newsletterul LEADERS #138.

Photo by Brooke Cagle on Unsplash

Articole similare

Erorile de gândire dau formă realității noastre

Mai bun cu fiecare gând! În urmă cu câțiva ani, la un curs dedicat adolescenților în Constanța, unul dintre participanți fusese foarte demotivat de activitatea în care fusese implicat. “Cum

Multitasking-ul, un sport de performanță

Începutul de an este, de multe ori, legat de obiective strălucitoare și dorința de schimbare. Pentru că cei mai mulți dintre noi declarăm că nu avem timp, încercăm să găsim

Feedback-ul – o perspectivă diferită

Vorbim despre feedback și vrem să împărtășim cu tine câteva tehnici descoperite de noi într-un articol recent, povestindu-ți aici ce ne-a surprins și pe noi. 

Cum și când să ceri

Vrem să povestim astăzi cu tine despre cum și când să ceri, mai ales în contextul revenirii din pandemie,  după doi ani în care am fost mai la distanță ca niciodată unii față de ceilalți. 

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.