Ne aflăm într-o perioadă în care pare foarte dificil să pornim motoarele: venim după 3 luni de incertitudine (care se continuă), lucrăm de acasă sau din diverse noi locuri adaptate la distanțarea socială și vara începe să-și facă de cap cu temperaturi ridicate, soare și parcă o continuă invitație să ne petrecem timp afară.

Cu toate astea, proiectele nu s-au oprit, activitățile și responsabilitățile zilnice umplu to do list-uri la care ajungem tot mai greu. Este clar că ne confruntăm cu o situație clară de procrastinare. Însă procrastinarea nu înseamnă neapărat o lipsă a disciplinei ci de cele mai multe ori ne confruntăm cu emoții negative pe care nu le gestionăm eficient. 

Cele mai recente studii ne arată că la bază, procrastinarea este cu siguranță o problemă legată direct de managementul emoțiilor. Atunci când ne confruntăm cu task-uri incomode, când un proiect presupune interacțiunea cu anumite persoane pe care vrem să le evităm – de cele mai multe ori simțim emoții negative sub formă de anxietate, plictiseală, frustrare și chiar copleșire – emoții care ne fac să fugim de lucrurile pe care le avem de făcut. 

În teorie, ne dorim să citim mai mult, ne împărțim ziua pe tipuri de activități și începem mereu cu o cafea bună și o listă care pare mereu atractivă. În practică, vom ajunge să evităm cât putem de mult lucrurile care nu ne fac plăcere. 

Care este cheia pentru a depăși procrastinarea? Îți oferim astăzi câteva sfaturi care au mai degrabă legătură cu managementul emoțiilor negative și care sperăm să îți fie de ajutor în perioada asta: 

  1. Descoperă sursa emoțiilor: Când mintea ta îți spune “mai întâi deschid Facebook-ul doar două minute”, trebuie să fii conștient de ce fugi cu adevărat. Pentru că în spatele dorinței de a verifica timeline-ul se află probabil o frică / anxietate asociată task-ului pe care urmează să-l faci pe care o eviți. Primul pas constă așadar într-un proces de autocunoaștere. Pune-ți întrebarea “de ce fac asta?” fără să te critici sau să te judeci;
  2. Fă pace cu emoțiile tale: cheia succesului pentru a depăși amânarea este să devii conștient de gândurile și emoțiile negative în primul rând și în al doilea rând să le accepți. Astfel, nu vei mai fi la mila propriilor tale sentimente și vei putea să faci ceea ce trebuie să faci, când trebuie, chiar dacă îți place sau nu. Acest pas vine la pachet și cu un sentiment de libertate. 
  3. Nu-ți fie teamă de eșec / nu căuta un rezultat perfect: Uneori amânăm din cauza fricii de a nu eșua. Astfel, nu poți da greș la ceva ce nu faci – deci procrastinarea este un fel de spațiu sigur. Cel mai des teama de eșec vine la pachet cu o tendință perfecționistă care te îndeamnă să întârzii finalizarea unui task doar pentru că ești îngrijorat că rezultatul nu va fi la înățlimea propriilor aștepătri. Poți combate amânarea venită din perfecționism cu ideea de invoație și nou. De multe ori când lucrurile nu ies așa cum ai plănuit este foarte posibil să descoperi ceva noi la care nu te-ai mai gândit până acum.

Dacă până acum ai crezut că procrastinarea ta are legătură cu o lipsă de control, iată că lucrurile sunt mult mai diferite. Vorbim din nou, despre emoții și despre cum ne influențează și cel mai important, vorbim despre acceptare. 

Photo by Karim MANJRA on Unsplash

join.booking.com

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.