Felix Pătrășcanu și cheia succesului: comunicare și delegare

Felix Pătrășcanu, unul dintre cei trei fondatori FAN Courier, a fost invitat la unul din evenimentele LEADERS. În fața a zeci de tineri, acesta ne-a spus povestea succesului afacerii pe care o conduce: să te aștepți întotdeauna la orice și să-ți respecți promisiunile. Asta pentru că drumul spre ce visezi nu e niciodată lin și previzibil.

sursa foto: business24.ro

A vrut să devină judecător, dar în anul 1994 a început să lucreze la firma de curierat Cargus. A avansat de la functia de curier până la cea de director de operațiuni, urmându-și, în primul rând, pasiunea și abia apoi profitul. În perioada în care a lucrat la Cargus, a întâlnit oamenii care i-au deschis orizontul și care i-au insuflat gustul pentru afaceri. În anul 1998, s-a asociat cu prietenii săi din copilarie, frații Adrian și Mihai Neculai și au pus bazele firmei FAN Courier. Aceasta a ajuns în prezent la o cifră de afaceri de peste 44 milioane de euro, fiind liderul pieței de curierat cu o cotă de 24%.

“Oriunde, cu plăcere” 

Felix Pătrăscanu spune că totul pornește de la atitudine și comunicare: “Comunicarea este vitală în cadrul unei companii. Aceasta începe de la portar și se termină la cel mai important angajat, iar firma se dezvoltă prin curieri care iau cel mai important feedback, cel de la clienți, și îl transmit până la noi.” Delegarea nu a fost, însă, punctul pe care Felix Pătrășcanu a pus accentul la început. După 3 ani în care s-a ocupat singur de firmă, entuziasmul de a avea o afacere proprie a scăzut, iar problemele nu au încetat să apară.

În anul 2000, un ordin al Autorităţii Naționale de Reglementare în Comunicații impunea ca firmele de curierat să plătească, anual, 100.000 de dolari pentru monitorizare și supraveghere. La asta s-au adăugat și pierderile constante pe care le aveau în aceea perioadă. A fost momentul in care cei doi frați au renunțat la business-urile lor și s-au dedicat în totalitate proiectului FAN Curier. Tot atunci, Felix Pătrășcanu a început să folosescă delegarea. Oamenii din cadrul firmei au fost lăsati să ia decizii și să capete încredere în ei, motto-ul de la acea vreme fiind “prin angajați către clienți”.

Gândirea strategică, multă dedicare și investiții consistente an de an au contribuit în egală măsură la construirea a ceea ce este FAN Courier astăzi: o companie solidă, stimată și recunoscută ca cel mai important furnizor de servicii de curierat din România. “Oriunde cu plăcere” a ieșit din sfera unui simplu motto al firmei de curierat, fiind acum strategia care stă la baza oricărei decizii luate în firmă.

Comentarii

Lasă un răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.