Articol preluat din Newsletterul din data de 7 august 2018

O preocupare constantă pe care o avem zilele acestea este să ne imaginăm cum va arăta piața muncii în viitor. Evoluția tehnologică și schimbările demografice contribuie în fiecare zi la schimbări semnificative care rescriu prioritățile și modul în care abordăm carierele noastre.

Astăzi, la LEADERS, avem în programele noastre tineri cu vârste cuprinse între 15 și 30 de ani, generația care este lider al schimbărilor care modelează viitorul joburilor, dar și cei care sunt cei mai afectați de această dinamică. Astfel, modul în care va arăta piața muncii în viitor poate fi un rezultat al imaginației sau o radiografie a realității acestei generații.

Un studiu realizat în 2017 de către World Economic Forum cu participanți din Europa, Statele Unite, Marea Britanie, Japonia și Canada, a dezvăluit câteva aspecte interesante în ceea ce privește conceptul de “carieră” în viitor și modul în care generația tânără îl percepe.

O îngrijorare pe care generațiile noi o au și despre care vorbeam și săptămâna trecută este legată de numărul de tranziții pe care le vom face în viitor în carierele noastre, și de faptul că o abilitate utilă de dezvoltat atât pentru ei, cât și pentru viitorii angajatori este capacitatea de a se adapta schimbărilor.

Dacă ne uităm la caracteristicile acestei generații, independența este una dintre valorile cele mai importante ale ei, iar viitorul carierelor cu siguranță va fi influențat de acest aspect. Sunt și exemple de succes care deja demonstrează importanța adaptării angajatorilor: compania Google permite angajaților săi să folosească 20% din timp pentru proiecte și inițiative personale, acesta fiind și motivul pentru care reușește să rămână una dintre cele mai inovatoare companii din lume. Google Maps, Twitter și Slack sunt câteva dintre produsele Google care s-au născut din proiecte conexe, personale, dezvoltate de angajați.  

Piața muncii deja se schimbă, iar efectele le simțim în fiecare zi în care suntem mai aproape de viitor.

Booking.com

Comentarii

Adina Sandu
Adina este trainer LEADERS și creator de content pentru​ programele noastre. S-a specializat, în cei 9 ani de LEADERS, în sponsorship management, parteneriate strategice și în organizarea de evenimente. Gândește în imagini, este pasionată de teatru de improvizație și de pian și veți descoperi aceste pasiuni în toate training-urile sale.

Lasă un răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.