Caută
Procesele de reskilling și upskilling apar din motive diferite. Recalificarea forței de muncă este un răspuns la joburile care devin irelevante, nevoia de a dobândi competențe noi pentru a îndeplini roluri diferite în aceeași organizație sau faptul că organizațiile nu-și permit să aducă noi angajați și astfel îi plasează pe roluri noi pe cei existenți.

Învățarea în mediul profesional post-pandemie

Criza Covid ne-a pus pe mulți dintre noi în situația de a ne schimba fundamental modul în care lucrăm într-un timp foarte scurt, ne-a adus schimbări peste noapte care s-au transformat în noi direcții de business și modalități de a interacționa atât intern, cu membrii organizației, cât și cu beneficiarii / clienții noștri.

Tendința de schimbare a existat chiar și înainte de pandemie, prin noile tehnologii care au influențat modul de lucru și setul de abilități necesare. În 2017, McKinsey a estimat că până la 375 de milioane de angajați, respectiv 14% din forța de muncă globală, ar trebui să-și schimbe ocupația sau să dezvolte noi competențe până în 2030, fiind influențați de automatizare și dezvoltarea inteligenței artificiale. Pe acest context, criza provocată de coronavirus a accelerat procesul de schimbare și nevoia de adaptare la noi condiții, a determinat o nouă dinamică prin lucrul la distanță și a adus în lumină noi modalități prin care putem să rămânem relevanți pe piața muncii.

Procesele de reskilling și upskilling apar din motive diferite. Recalificarea forței de muncă este un răspuns la joburile care devin irelevante, nevoia de a dobândi competențe noi pentru a îndeplini roluri diferite în aceeași organizație sau faptul că organizațiile nu-și permit să aducă noi angajați și astfel îi plasează pe roluri noi pe cei existenți. Pentru upskilling nu este neapărat necesară o schimbare de rol, fiind vorba de o nevoie de a îmbunătăți performanțele angajaților. Upskilling-ul este în general determinat de noi cerințe pentru anumite roluri (ex. Schimbări de tehnologie), schimbări în strategia de business a organizației, susținerea inițiativelor angajaților -ex. Manageri care vor să devină mentori / traineri, sau care au nevoie să-și îmbogățească experiența cu abilități de coaching.

În organizațiile noastre suntem toți pe o curbă de învățare deja de peste un an în care am condus echipe și proiecte de la distanță, încercând să păstrăm spiritul de echipă și empatia și comunicarea informală. Această curbă de învățare va continua și în perioada următoare în care vom reveni ușor ușor la normal, deoarece această revenire va presupune un nou set de competențe necesare acestei noi tranziții.

Unul dintre efectele pandemiei pe care îl simțim în organizațiile din care facem parte este această nouă economie la distanță (conform definiției o economie în care conceptul de responsabilitate civică este înlocuit de o responsabilitate financiară strictă, fiecare cetățean fiind astfel răspunzător pentru demersurile sale profesionale/financiare). Prin această economie la distanță digitalizarea activităților noastre profesionale va fi din ce în ce mai accelerată, iar în procesul de învățare vom avea de integrat noi competențe printre care se numără autonomia în învățare, reziliența, flexibilitatea și empatia.

Photo by Kelly Sikkema on Unsplash

Abonează-te la Newsletterul LEADERS pentru a primi săptămânal resurse similare, opinii și știri de la Leaders.

Articole similare

Reziliența – individuală sau de grup?

Colegii mei m-au provocat să reflectez asupra termenului de reziliență cu impact în formarea liderilor. În programele LEADERS dedicate tinerilor profesioniști adresăm reziliența psihologică  ca fiind o competență esențială în

Altruismul în ONG-uri

Prima dată când ne gândim la organizații nonguvernamentale, ne pot veni o sumedenie de cuvinte cheie care să fie reprezentative, cum ar fi: simț civic, responsabilitate socială, beneficii aduse societății,

Iubirea de sine între curaj și blândețe

Cel mai important instrument al unui lider este propriul sine. Iar noi suntem construiți din ce gândim și facem zi de zi. Dar și din ceea ce învățăm și din

Iubirea pentru societate vine din iubirea față de sine

Februarie este despre iubire. 20 Februarie este despre iubirea pentru societate. Ziua Mondială a Justiției sociale reprezintă un moment important în care ne amintim de valoarea dreptății sociale pentru bunăstarea

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.