Atunci când se aglomerează viețile noastre apar momentele de tensiune, lipsă de sincronizare și chiar conflict. În echipe, fiecare membru percepe momentele și situațiile de dezacord într-un mod diferit, și asta de multe ori aruncă în aer strategiile pe care liderul le are pentru a gestiona situația.

De cele mai multe ori când ne aflăm într-un conflict pierdem din vedere cauza problemei și ne concentrăm pe a ne justifica în fața celorlalți comportamentele noastre negative. Astfel atenția se mută de la a găsi o soluție pentru rezolvarea problemei la comportamente defensive și urmărirea propriei agende emoționale.

Când apare conflictul mulți lideri preferă să evite tensiunea pentru a păstra loc armoniei. Acest tip de comportament însă va crea o tensiune mult mai mare, nemanifestată care generează pe termen lung frustrare și îndepărtare de la misiunea tuturor. Oamenii din echipe se așteaptă ca liderul să neutralizeze sau să minimizeze conflictul, dar este posibil ca încurajarea unui comportament asertiv să ajute pe termen lung echipa.

Un prim lucru pe care îl poți face pentru a conduce eficient situațiile de conflict este să elimini emoțiile din conversație. Poți face asta separând discuția emoțională de cea legată despre problema care a generat conflict. Totodată este înțelept ca fiecare parte implicată să încerce să-și gestioneze emoțiile și să se concentreze pe un raționament nealterat. Pentru a te asigura că lași emoțiile în urmă poți să urmezi alături de oamenii din echipa ta următorii pași:

  • Asigură-te că toată lumea de la masă și-a spus punctul de vedere;
  • Caută să ai la îndemână toate argumentele raționale (fapte) care generează situația de conflict;
  • Fii deschis să explorezi alături de echipa ta opțiunile pentru a depăși problema – dă-le oamenilor șansa să se simtă nu doar parte din problemă ci și parte din soluție.

Fiecare situație de conflict prin care vei trece va fi un context care te va ajuta să-ți îmbunătățești abilitățile de rezolvare ale acestora. Inteligența emoțională combinată cu un proces intens de autocunoaștere sunt două elemente care te vor ajuta să fii mereu atent la ce se întâmplă în jurul tău. Atunci când în echipa ta observi apariția tensiunilor găsește o modalitate de a le aborda înainte ca acestea să devină o greutate mult prea mare pentru oameni. Ancora este întotdeauna viziunea, unde vrem să ajungem împreună și ce ne-a adus pe drumul acesta în primul rând.

Comentarii

Previous articleFear of missing out?
Next articleÎn leadership…rămâi pozitiv!
Adina este trainer LEADERS și creator de content pentru​ programele noastre. S-a specializat, în cei 9 ani de LEADERS, în sponsorship management, parteneriate strategice și în organizarea de evenimente. Gândește în imagini, este pasionată de teatru de improvizație și de pian și veți descoperi aceste pasiuni în toate training-urile sale.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.