Caută

Leadershipul urgenței

Articol preluat din Newsletterul din data de 22 ianuarie

Am dedicat mult timp în săptămânile trecute încurajând ideea de a o lua mai încet, de a nu ne arunca în provocările urgente și de a ne stabili propriul ritm când vine vorba de responsabilități profesionale și personale. Astăzi provocăm ideea de slowing down uitându-ne la contexte foarte specifice în care este nevoie să ținem pasul cu ceea ce se întâmplă în jurul nostru, încercând să extragem câteva idei care ne-ar putea ajuta în noul an.

 Când spunem urgență este clar că printre primele idei la care ne gândim se numără și camera de gardă din spitale, un loc în care leadershipul și procedurile foarte bine stabilite și respectate fac uneori timpul să pară că stă în loc, totul în favoarea pacienților.


O echipă de medicină de urgență se încadrează într-o categorie foarte specifică numită echipe de acțiune interdisciplinară. Membrii unei astfel de echipe sunt foarte specializați, iar pentru a rezolva o situație specifică de cele mai multe ori trebuie să coopereze în situații extrem de dinamice, având totodată și rol de instructori pentru membrii noi și rezidenții prezenți.

În literatura de specialitate există câteva caracteristici cheie ale leadershipului eficient în cazul echipelor de acțiune interdisciplinară, iar aceste caracteristici ți le prezentăm astăzi cu scopul de a le testa atunci când te vei afla în situații care impun un ritm alert. Conducerea echipelor în medicina de urgență este: 1. funcțională – sarcina liderului echipei este să se asigure că toți membriii echipei își îndeplinesc responsabilitățile, acesta intervenind doar atunci când este neapărat necesar; 2. flexibilă – stilul de conducere al echipei depinde de foarte mulți factori și poate fi tot timpul adaptat; 3. împărțită – camera de gardă este și un loc de învățare pentru rezidenți, astfel, conducerea este adesea împărțită între liderii formali și stagiari; 4. delegată – într-un astfel de mediu contextul se poate schimba la fiecare minut, o schimbare de context poate să impună o schimbare a liderului echipei, iar o conducere eficientă este întotdeauna delegativă ținând cont de membrii echipei și de abilitățile și pregătirea lor.

Astfel, revenind la ritmul cu care te-am obișnuit, leadershipul în situații de urgență nu înseamnă neapărat o viteză mult mai mare de reacție ci mai degrabă un set de principii foarte clare, împărtășite și înțelese de către toți membrii echipei și aplicate cu strictețe atunci când este necesar.

Așa cum medicilor le este interzis să alerge în camera de gardă, indiferent de cât de mare este urgența, te provocăm și noi să-ți găsești ritmul și procedurile proprii prin care să faci față, cu eleganță, situațiilor urgente.

Articole similare

Reziliența – individuală sau de grup?

Colegii mei m-au provocat să reflectez asupra termenului de reziliență cu impact în formarea liderilor. În programele LEADERS dedicate tinerilor profesioniști adresăm reziliența psihologică  ca fiind o competență esențială în

Bine ai venit în echipă!

despre câteva metode prin care poți să-i faci pe noii colegi să simtă că aparțin, să cunoască și să se identifice culturii organizației pe care o conduci.

Începe să construiești încredere

Cum stai cu încrederea în organizația din care faci parte? În echipele în care lucrezi? În perioada asta în care suntem foarte presați de context, în care ne vedem mult

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.