Caută

Networking la distanță

Vrem să explorăm cu tine astăzi câteva opțiuni prin care putem să facem în continuare networking, chiar de la distanță. Fie că este vorba de o creștere a cercului de conexiuni, de a ajunge în anumite comunități în context de leadership, pentru că ești în căutarea unui job nou și vrei să te faci remarcat sau pur și simplu pentru că jobul tău este să vinzi un produs/serviciu, rețeaua pe care o construiești este o resursă care necesită multă muncă, dar care îți va aduce și beneficii pe măsură.

Pandemia ne-a obligat să apreciem mai mult valoarea capitalului social și abilitatea noastră de a interacționa unii cu ceilalți, iar tehnologia ne pune la dispoziție numeroase platforme prin care putem să fim în continuare aproape. Cum te prezinți pe aceste platforme, care este mesajul pe care îl transmiți și comportamentul pe care îl manifești, aceste elemente vor determina măsura în care gestionezi acest networking la distanță, iar noi îți facem câteva recomandări:

  1. Reciprocitate: primul principiu al rețelelor este acela că o rețea nu este sinonimă cu un proces de vânzare. Cu siguranță că produsul sau serviciul pe care tu îl oferi poate să-i aducă multe beneficii interlocutorului tău însă întrebarea este ce aduci TU în această relație? Mai departe de vânzarea pe care intenționezi să o faci. Dacă ajungi în punctul în care îți creezi o rețea doar în momentele în care ai nevoie de o rețea nu te vei bucura de rezultatele și efectele acesteia. În schimb, poți să investești timp în mod continuu în această activitate, să-ți dezvolți conexiuni, să întrebi oamenii ce poți face pentru ei și să fii atent la nevoile expuse de aceștia. Doar așa te vei putea bucura de sprijinul lor reciproc. 
  1. Construiește-ți o rețea oricând, nu doar când ai nevoie de un job: cu siguranță că ai auzit exemple de la prieteni și cunoștințe care au fost foarte rar la interviuri, care au cariere de succes deși nu au experimentat neapărat un proces de recrutare. De cele mai multe ori elementul comun al acestor exemple este chiar rețeaua. Ceea ce este important de știut este că aceste persoane nu și-au construit o rețea cu scopul de a-și găsi un job, acesta din urmă fiind mai degrabă un rezultat al acesteia. Dacă ești în căutarea unui loc de muncă, nu apela la contactele tale solicitându-le un loc de muncă, în schimb, roagă-i să te pună în contact cu persoane și companii despre care au auzit că sunt în căutare de angajați. O abordare prea directă ar putea să-i facă să se simtă inconfortabil.
  1. Fă-ți un update al profilurilor de social media: chiar dacă oficial LinkedIn este platforma destinată mediului profesional, un angajator va căuta informații despre tine pe toate rețelele unde profilul tău este public. Astfel, Facebook, Instagram sau chair și Twitter devin canale unde îți poți dezvolta brandul personal și de unde te poți face remarcat. Asigură-te că pe lângă postările pe care le faci, oamenii pot vedea și un scurt sumar al carierei tale, sumar care este la zi. În ceea ce privește LinkedIn-ul, aici este important ca activitatea ta să fie consistentă și profilul tău cât mai relevant: de la fotografia pe care ai postat-o la review-urile pe care le poți cere oamenilor, articole distribuite și subiecte de interes urmărite.
  1. Ieși din domeniul tău de activitate către noi conexiuni: acum poți folosi timpul pentru a face și mișcări pe orizontala axelor rețelei tale personale. Conectează-te cu persoane din industrii noi, cere-le opinia despre anumite puncte comune pe care le împărtășești cu ei, stabilește întâlniri online în care să vă spuneți fiecare poveștile și provocările. Uneori, o perspectivă nouă poate să-ți deschidă și noi oportunități. 

Nu doar pe LinkedIn, ci în orice acțiune pe care o întreprinzi în sensul dezvoltării unui network, cel mai important element este consecvența. Fă-ți un obicei, fixează-l în calendarul tău săptămânal și ține-te de el. Vei vedea că netowrk-ul se construiește în timp, cu eforturi mici dar consistente, doar așa te vei bucura de rezultate relevante.

Photo by Adam Solomon on Unsplash

Articole similare

Erorile de gândire dau formă realității noastre

Mai bun cu fiecare gând! În urmă cu câțiva ani, la un curs dedicat adolescenților în Constanța, unul dintre participanți fusese foarte demotivat de activitatea în care fusese implicat. “Cum

Feedback-ul – o perspectivă diferită

Vorbim despre feedback și vrem să împărtășim cu tine câteva tehnici descoperite de noi într-un articol recent, povestindu-ți aici ce ne-a surprins și pe noi. 

Cum și când să ceri

Vrem să povestim astăzi cu tine despre cum și când să ceri, mai ales în contextul revenirii din pandemie,  după doi ani în care am fost mai la distanță ca niciodată unii față de ceilalți. 

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.