Caută

O să fie mai rău înainte să fie bine …

Intrăm într-un nou tip de lockdown (cuvântul anului declarat de către Collins Dictionary în urmă cu două zile), iar noi restricții apar zilnic în majoritatea țărilor europene pe măsură ce traversăm cel de-al doilea val.

Cu toate acestea, există și o serie de vești bune care ne dau speranță pentru un viitor mai aproape decât ne așteptam, vaccinul celor de la Pfizer/BioNTech stârnește conversația despre noul normal, ce trebuie să facem și care sunt următorii pași firești pentru organizațiile noastre.

Am observat în jurul nostru o mică sclipire de speranță care se reflectă la nivel de conversație. Dacă în martie 2020 vorbeam despre o tranziție totală / parțială către online, acum am început să ne gândim la echipele noastre și la o revenire într-o realitate cunoscută. Cât timp mai petrecem online? Cât mai investim în tehnologie? De ce are nevoie echipa noastră pentru a trece cu bine acest aparent ultim rău. Având în față un posibil viitor, organizațiile au început să se adapteze din nou, iar astăzi povestim cu tine câteva direcții generale la care ai putea deja să începi să te gândești alături de echipa ta. Provocările cu care unele deja au început să se confrunte sunt din zona de strategie și planificare (cum arată viața noastră, cum o să comunicăm cu beneficiarii/clienții noștri schimbările, cum asigurăm desfășurarea în condiții de siguranță a noilor noastre activități).

Iată câteva direcții pe care să le discutați cu echipele pe care le conduceți, sau cu liderii din organizațiile voastre:

  • Managementul revenirii la un nou normal: o analiză a impactului economic pe care îl va avea o nouă tranziție (poate din online total către produse și servicii într-un mix de online & offline), o strategie care să cuprindă mai multe scenarii, nu doar cel în care va exista o revenire sigură, cât și un plan de comunicare eficientă a acestor schimbări (în interiorul și în exteriorul organizației). Este bine ca începutul anului să ne găsească cu resursele necesare unei noi tranziții (poate că o trecere de la investiții la economii să fie exact lucrul de care ai nevoie pentru a face față rebound-ului). Cel mai important aspect este acela de a vă asigura că îi țineți aproape și informații pe oamenii din organizație, pentru că o nouă schimbare va depinde foarte mult de disponibilitatea lor.
  • Climatul de lucru și atmosfera din echipă: vom reveni cu siguranță în birouri, poate doar pentru întâlniri, poate doar pentru interacțiunile cu clienții, sau pur și simplu ne vom întâlni pentru că așa este natura organizației / business-ului din care facem parte. Apariția vaccinului nu va presupune dispariția virusului. Așadar este foarte important ca interacțiunile să fie foarte bine planificate, fiecare spațiu trebuie gândit ca un câmp minat cu fluxuri clare de  intrări și ieșiri, măsuri de siguranță puse la punct și o comunicare excelentă. Pentru că în primul rând atmosfera din echipă depinde de cât de în siguranță se vor simți colegii tăi. Tot în dinamică echipei tale poate va fi utilă o analiză a tipurilor de roluri pe care le aveți și a modului în care anumite roluri sunt dependente de interacțiunea umană, iar altele își pot continua activitatea remote. Chiar și după ce pericolul va fi îndepărtat 100%, această analiză de roluri poate să-ți releve o nouă formă de organizare pentru echipa ta, poate cu o nouă structură de costuri (treceri de la angajați la colaboratori sau de la program fix la rezultate evaluate pe bază de obiective).
  • Poziționarea brandului și comunicarea acesteia: cine sunteți voi? Poate vă încadrați în categoria de organizații care până în martie 2020 a avut o prezență 100% offline și nicio linie de business orientată pe online, iar în momentul de tranziție v-ați adaptat și ați făcut o schimbare la 180 de grade. Sau, poate, sunteți o organizație care și-a continuat activitatea offline, iar schimbările s-au reflectat în dinamica de lucru, măsuri noi de siguranță care au afectat cât, cum și de unde interacționăm. În orice scenariu v-ați afla, este important să vă gândiți cine veți fi începând cu 2021. Ce se păstrează din direcțiile noi de business descoperite în pandemie (specialiștii recomandă menținerea noilor direcții și în afara constrângerilor pandemice deoarece asta ne va asigura reziliența față de următoare schimbări).

Organizațiile, dar mai ales oamenii din organizații, au nevoie în perioada asta de comunicare și conversație. Așadar, profită de timpul pe care îl ai cu echipa ta pentru a-ți imagina un 2021, iar încurajarea noastră este să vă lăsați imaginația liberă la cât mai multe și diverse scenarii.

Publicat prima dată în Newsletterul LEADERS #142.

Photo by Headway on Unsplash

Articole similare

Reziliența – individuală sau de grup?

Colegii mei m-au provocat să reflectez asupra termenului de reziliență cu impact în formarea liderilor. În programele LEADERS dedicate tinerilor profesioniști adresăm reziliența psihologică  ca fiind o competență esențială în

Bine ai venit în echipă!

despre câteva metode prin care poți să-i faci pe noii colegi să simtă că aparțin, să cunoască și să se identifice culturii organizației pe care o conduci.

Începe să construiești încredere

Cum stai cu încrederea în organizația din care faci parte? În echipele în care lucrezi? În perioada asta în care suntem foarte presați de context, în care ne vedem mult

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.