Fie că ești antreprenor, om de vânzări sau n-ai nicio legătură directă cu domeniul vânzărilor, în viață ai avut și vei mai avea multe momente în care ai vândut / vei vinde. Și primul și cel mai important lucru pe care îl vinzi ești tu. Vorbim astăzi despre momentele în care ești nevoit să te prezinți pe tine și asta se poate întâmpla fie în contexte tip interviu, networking, întâlniri de business sau momente în care cunoști persoane pe care vrei să le cucerești.

Dacă ne uităm la sensul principal al cuvântului pitch acesta se referă la calitatea unui sunet, la viteza vibrațiilor care îl produc și înălțimea pe care aceste vibrații o oferă unui sunet. Astfel, fiecare dintre noi avem un pitch personal pe care îl putem controla, atât din structura nativă a vocii, cât și prin antrenamente vocale speciale. 

Credem că pitch-ul de business, dar mai ales pitch-ul personal depinde de aceleași condiții: este autentic, fiecare dintre noi avem propria vibrație pe care o putem controla, iar cu puțin ajutor și antrenament al mușchiului ne putem găsi vocea potrivită cu care să-i cucerim pe ceilalți. Analogia dintre pitch și vocea interioară este astfel mult mai potrivită, și este primul loc de unde plecăm atunci când vorbim de o prezentare persuasivă.

Cu cât te pregătești mai mult pentru momentele în care te vei prezenta, pe tine, ideile, proiectele și business-urile tale, cu atât mai mult vei simți că știi din ce în ce mai puțin. Paradoxul Socratic  este foarte familiar oamenilor inteligenți și ambițioși, din acest motiv poate că primele gânduri pe care le ai când te pregătești este un gând asociat lipsei de încredere și sentimentului de impostor. Așadar, primul lucru pe care trebuie să-l dezvolți este încrederea în propria ta valoare astfel încât să poți depăși acest prim paradox. Încrederea în sine vine cu schimbarea atitudinii, de la “va funcționa acest proiect?” la “cum pot face acest proiect să funcționeze”. Primul pas este astfel eliberarea de propriile limitări.

Un alt pas foarte important este să te concentrezi pe obiectivele tale și să te uiți la exemplele foarte concrete din viața ta unde ai demonstrat calitățile pe care le ai și să faci un exercițiu de vizualizare. Astfel, vei putea vedea lucrurile înainte ca ele să se întâmple, vei putea gestiona sarcini, seta obiective și vei avea mereu o ancoră solidă sub forma unei liste care va fi mereu acolo să-ți reamintească cine ești și care este vocea ta de fiecare dată când te vei îndoi de abilitățile tale.

Lista o poți transforma apoi într-un pitch personal cu structură, cu fir roșu și mesaje cheie. Te încurajăm să-l scrii și apoi să profiți de ocazii zilnice în care să folosești în interacțiunile tale elemente din pitch-ul scris. Astfel te vei familiariza, vei avea ocazia să testezi reacțiile celor din jurul tău și totodată să le arăți acele trăsături care-i vor cuceri.
În orice moment poate să apară un pitch necesar pentru tine. Ești pregătit?

Comentarii

Previous articleGo with the FLOW
Next articleDecizii importante
Adina Sandu
Adina este trainer LEADERS și creator de content pentru​ programele noastre. S-a specializat, în cei 9 ani de LEADERS, în sponsorship management, parteneriate strategice și în organizarea de evenimente. Gândește în imagini, este pasionată de teatru de improvizație și de pian și veți descoperi aceste pasiuni în toate training-urile sale.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.