Un raport al World Economic Forum arată că cele mai căutate competențe ale angajaților în momentul de față sunt:
1. Rezolvarea problemelor complexe
2. Coordonarea cu colaboratorii
3. Managementul oamenilor
4. Gândirea critică
5. Negocierea
6. Controlul calității
7. Orientarea spre servicii
8. Discernământul și luarea deciziilor
9. Ascultarea activă
10. Creativitatea
În anul 2020, 7 din cele 10 competențe din prezent vor fi necesare, dar nu suficiente. Lor li se adaugă trei esențiale:
1. Inteligența emoțională
2. Negocierea
3. Flexibilitatea cognitivă
4. Rezolvarea problemelor complexe
5. Gândire critică
6. Creativitate
7. Managementul oamenilor
8. Coordonarea cu colaboratorii
9. Discernământul și luarea deciziilor
10. Orientarea spre servicii
Același studiu elaborat anul trecut arată că profesiile cu cea mai mare creștere a cererii pe piața muncii sunt:
– dezvoltator software, analist de sisteme computerizate, specialist marketing și cercetare de piață
– tehnician medical, fizioterapeut, expert design ergonomic la locul de muncă
– expert vânzări, specialist marketing, reprezentant asistență clienți
– joburi în domeniul educațional și expert trainig
– analist de management, contabil și auditor.