Caută

Tu îi spui negociere – eu simt manipulare

Indiferent de rolul, compania sau domeniul în care activezi cu siguranță te-ai regăsit în situații în care ai avut de negociat: salariul, implicarea într-un proiect, parteneriate strategice, prețuri sau echipe.

Să definim puțin termenul de  negociere – dicționarul oferă două explicații: 1. Încercarea de a ajunge la un acord sau un compromis prin discuții. 2. Găsirea unei căi prin care să depășești un obstacol / parcurgerea unui drum dificil. Oricare ar fi situația în care te-ai afla, momentul negocierii va presupune o pregătire în prealabil, pregătire pe care o putem numi strategia de negociere. Cu siguranță este un pas pe care l-ai făcut, conștient sau nu, fiind momentul în care tu fie singur, fie alături de echipa ta, îți stabilești exact modul în care îți dorești să arate pentru tine rezultatul ideal al negocierii, ce vrei să obții, unde poți să lași de la tine și care vor fi argumentele cu care vei intra în bătălie. Strategia te va ajuta să-ți stabilești proprii indicatori de performanță care-ți vor spune la finalul negocierii cât de aproape sau departe ești de obiectivul pe care ți l-ai propus. De cele mai multe ori simpla listare a elementelor din strategia de negociere îți oferă un sentiment de claritate și liniște pentru că pare că lupta este deja câștigată.

Se apropie momentul decisiv: confruntarea. Ai toate argumentele în favoarea ta și dansul începe. Undeva, pe la mijlocul conversației, realizezi că te-ai îndepărtat mult de lista cu care ai venit pregătit și ești într-o luptă deja emoțională care te consumă mult mai mult decât te-ai fi așteptat. Ce se întâmplă? Cel mai probabil partenerii tăi de negociere au jucat printre tacticile de negociere și tehnici de manipulare, iar noi o să-ți oferim câteva exemple și moduri în care puteți împreună să aduceți înapoi conversația în zona argumentelor raționale.

Tacticile de negociere, spre deosebire de strategiile de negociere sunt manevre pe care le folosești în plină luptă: o mișcare sau o ajustare folosită în timpul discuțiilor pentru a obține cel mai bun rezultat în orice moment. Tactica poate fi folosită manipulativ de oricare dintre negociatorii de la masă, iar ținta este de fiecare dată emoționalul – mutarea interlocutorului dintr-o poziție de siguranță într-una vulnerabilă.

Majoritatea tacticilor de negociere se încadrează într-una din cele cinci categorii de bază: presiune (impunerea deadline-urilor pentru luarea deciziilor), întârziere (limitarea autorității în luarea deciziilor / evidențierea necesității ca o anumită persoană să fie prezentă la masa de discuții) , manipulare (apelul la moralitate / promisiunea unui viitor mai bun / amenințări / menționarea competiției), putere (concentrarea pe faptul că toată lumea procedează la fel) și tactici colaborative (interesele comune / explorarea lui “what if”).

De regulă orice tactică, fie ea de manipulare sau putere, poate fi combătută prin revenirea la argumentele raționale. Cel care va pune întrebările va avea puterea – folosește-ți puterea și adresează partenerilor tăi de negociere întrebări de clarificare de fiecare dacă când te regăsești într-o zonă a tacticilor de manipulare. Primul pas care te ajută să “scapi” din situațiile dificile dintr-o negociere este să recunoști tacticile cu care te confrunți. Revino de fiecare dată la mentalitatea de win-win, până la urmă vă aflați într-o negociere pentru că aveți de câștigat – de ce să nu o faceți împreună?

Articole similare

Feedback-ul – o perspectivă diferită

Vorbim despre feedback și vrem să împărtășim cu tine câteva tehnici descoperite de noi într-un articol recent, povestindu-ți aici ce ne-a surprins și pe noi. 

Cum și când să ceri

Vrem să povestim astăzi cu tine despre cum și când să ceri, mai ales în contextul revenirii din pandemie,  după doi ani în care am fost mai la distanță ca niciodată unii față de ceilalți. 

Gestionarea stresului în echipe

Venim astăzi către tine cu câteva idei despre cum poți acționa în echipă astfel încât să navigați cu ușurință valul emoțional al momentului.

Scurt refresh al comunicării în leadership

Depsre conversațiile necesare în această perioadă și despre anumite abilități și tehnici necesare în comunicare pentru a obține rezultate în organizațiile și echipele din care facem parte

Relația cu tehnologia

Tehnologia va rămâne o parte importantă din viața noastră, iar modul în care alegem să o integrăm, rolul pe care i-l oferim, tipul de comportamente pe care îi permitem să ni le creioneze, toate acestea sunt în controlul nostru.

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.