Vremuri tot mai grele pare că vin din nou peste noi, ne pregătim de o iarnă cu multă incertitudine, cu restricții care ne vor ține din nou la distanță și cu echipe de condus în care avem senzația că suntem toți legați la ochi și vom mai merge așa o vreme. Partea bună este că suntem împreună. Oriunde am fi cu ajutorul tehnologiei putem să ne vedem și să ne auzim, să construim și să ne ducem mai departe proiectele și organizațiile, echipele pe care le conducem și din care facem parte. 

Pentru a trece mai ușor prin ceea ce urmează îți povestim astăzi de niște unelte împrumutate din lumea artei, un domeniu foarte afectat de toate schimbările generate de pandemie și un loc de unde te poți inspira pentru un strop de reziliență, creativitate și ….magie necesară pentru conducerea unei echipe. Dacă ești în căutarea unei experiențe de învățare noi, poți să găsești inclusiv online oportunități pentru tine și echipa ta de la cursuri de teatru, muzică, masterclass-uri cu diverși performeri care te invită să faci cunoștință cu lumea și arta lor. Indiferent ce vei alege, sunt câteva elemente comune prin care îți poți dezvolta stilul de leadership și un set nou de competențe pentru echipa ta. 

Mentalitatea de începător

Atunci când înveți să cânți la un instrument, când joci într-o scenă improvizată sau când faci parte dintr-un ansamblu de jazz, reușești să deconectezi cu totul, să fii în prezent și să-ți duci task-ul mai departe cu pași mici, fiind deschis că orice se poate întămpla. Cum ar fi dacă acesta ar fi și modul în care ai conduce o echipă? Conceptul mentalității de începător a fost inițial formulat de către Shunryu Suzuki, călugăr zen și autor al cărții Zen Mind, Beginner’s Mind. El susținea că în mintea începătorului există întotdeauna multe posibilități, spre deosebire de mintea unui expert. Atitudinea deschisă, entuziasmul și lipsa preconcepțiilor în abordarea unei probleme sunt doar câteva dintre elementele pe care le putem experimenta atunci când avem acest filtru de începători. 

Renunțarea la ierarhie

Când suntem pe scenă și facem un spectacol împreună nu vorbim de o ierarhie, de o bătălie de statut ci de ceea ce construim împreună. Dacă ne referim la scene de teatru de improvizație putem să amintim de regula de bază “yes…and…” care presupune că scenele sunt construite într-un mod colectiv, prin acceptarea ideilor și a  realității propusă de partenerul de scenă și adăugarea în continuare a ideilor tale. O construcție de tip cărămidă cu cărămidă. Cum ar fi să avem genul acesta de energie și în echipele noastre? Să fim confortabili cu a face un pas în spate și a-i lăsa și pe ceilalți să conducă, să contribuie cu idei, să le ascultăm cu adevărat părerile și să-i implicăm în decizii. 

Mai multă emoție 

Prin practicarea unor exerciții din zona artistică poți ajunge să-i cunoști și înțelegi mai bine pe colegii de echipă și totodată poți ajunge la un anumit nivel de vulnerabilizare care să vă permită să vă conectați mai bine. Când aveți atât de multe de făcut împreună și mai ales într-un context instabil, este important să construiești încredere, să întărești relațiile, să ai parte de o conexiune autentică cu oamenii din organizația ta. 

Ce-i de făcut? Ia-ți echipa și încercați o experiență nouă. Până la urmă leadershipul este o artă în care tu performezi alături de colegii tăi. 

Foto de Danielle MacInnes descărcată de pe Unsplash

Comentarii

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.