Proiectele în comunitate reprezintă un exercițiu de leadership de lungă durată (3-8 săptămâni) prin care participanții implementează în comunitate o serie de inițiative, pornind de la propriile idei și de la procesul personal de influență, dar lucrând în echipă și învățând lucrul în echipă. Astfel, leadership-ul nu devine doar o antrenare într-un spațiu sigur, ci în lumea reală, influențați de propriile gânduri, de aspirațiile și relațiile pe care le au, interacționând cu comunitatea și lăsând o amprentă asupra acesteia. Practic, ei singuri creează cadrul și oportunitatea. Organizatorii îți susțin cu mentori din societatea civilă. În funcție de energia și sinergia echipelor, anumite proiecte devin inițiative sustenabile.

EXEMPLE
de proiecte

BuchARTest este un proiect social de regenerare urbană prin artă murală. Echipa a revitalizat orașul și comunitățile prin intermediul artei murale, înfrumusețând Bucureștiul și având un efect sistemic prin care vor contribui la plasarea orașului pe harta operelor de artă murală la nivel mondial. Astăzi, BuchARTest este un ONG și continuă viziunea asumată încă de la Leaders Experience.

Proiectul Savein’ A’life din cadrul Leaders Explore Sănătate Iași a avut ca scop educarea liceenilor în privința riscurilor asociate cu unele situații de urgență medicală și instruirea lor cu privire la modul de acțiune ideal în astfel de situații.

 

Renovarea stației de autobuz din Iernut, jud. Mureș

 

Mă Țin de Școală a vizat prevenirea abandonului școlar în trei școli din trei localități din jurul Bucureștiului.

Jam it up proiect destinat combaterii risipei alimentare, astfel au transformat 60kg fructe (care se apropiau de termenul de expirare) în 118 borcane de gem. Echipa a ales să ajute și o cauză socială, astfel au creat gemurile împreună cu copii de la ”Hopes and Homes for children”, au strâns 1973 de lei, iar cu banii obținuți au cumpărat pentru copii cele necesare.

 

Siguranța online au pornit o campanie pentru conștientizarea siguranței în mediul online, ce date să lași vizibile pe rețelele de socializare, cum să detectezi mailurile/mesajele/apelurile care te pot transforma în victimă. Au avut intervenție atât la radio, cât și la TV pentru a discuta despre noile metode de a fi înșelat online, de asemenea, au realizat un webinar pentru oameni de toate vârstele astfel încât subiectele adresate să fie discutate în profunzime.

 

Happy mind better life proiect de creștere a conștientizării sănătății mintale la nivel local și național în anul 2022, corelat cu nevoia celor peste 75.000 de persoane cu probleme de sănătate mintală din România. A presupus un eveniment fizic în Iași la care au luat parte aprox. 100 de persoane și o campanie online de conștientizare, cât și intervenție la radio.

Rebite – proiect de foodwaste, iar rezultatul final a constat în 486 de mese calde redistribuite.

 

Donez.Salvez.Repet este un proiect dedicat donării de sânge, campanie care a avut drept scop atât conștientizarea nevoii, cât și acțiunea comunității. Au fost 67 de inscrisi, 54 prezenti si 46 donatori acceptati pentru colecta de sange..