Caută

Cum gestionezi furtunile în echipele în care oamenii nu se întâlnesc

Remote work-ul este noul normal. Poate în unele cazuri un mod de lucru hibrid în care ne întâlnim doar cu anumite ocazii speciale sau în anumite zile ale săptămânii. Însă majoritatea dintre noi ne-am obișnuit deja cu acest nou normal, iar ideea de a reveni la birou cinci zile pe săptămână pare dintr-o altă viață cu totul.

Platformele online de întâlniri, project management, CRM, ne-au simplificat foarte mult munca și ne-au ajutat să digitalizăm multe procese. Am auzit povești despre oameni care lucrează împreună deja de ani de zile și care nu s-au întâlnit niciodată. Alte povești despre oameni care au început și au și încheiat colaborări cu colegi pe care n-ar putea să-i recunoască dacă s-ar întâlni întâmplător pe stradă. Iar asta este o normalitate pe care încă învățăm să o trăim.

Conflictul este inevitabil în orice mediu profesional, în special în echipele dinamice, unde noi membri se alătură frecvent și unde o mare parte din muncă are loc online. Deși în anumite contexte conflictul poate fi productiv, conducând la inovație și creștere, tensiunile negestionate pot afecta performanța echipei, moralul și productivitatea. În 1965,  Bruce Tuckman – psiholog cercetător specializat în dinamica echipelor –  a introdus un model pentru a descrie etapele prin care trec echipele pe măsură ce se formează și se dezvoltă (Forming/Storming/Norming/Performing/Adjourning). Cu siguranță este un model despre care ați auzit, însă poate nu ați reușit să vedeți cum aceste etape sunt influențate de lucrul remote.

Modelul lui Tuckman sugerează că etapa STORMING este cea mai puternică atunci când membrii echipei nu sunt în același loc fizic, deoarece fluxurile de lucru online pot amplifica neînțelegeri și pot descuraja colaborarea. Atunci când echipele lucrează într-un mod asincron, feedback-ul necesar înaintării unui proiect poate să apară mai greu. Iar din această cauză, se pot crea rupturi în echipele care lucrează împreună și care depind unele de celelalte. 

Rămânem mai mult timp în STORMING atunci când lucrăm remote și pentru că nu reușim să comunicăm eficient. Mesajele trimise în scris / email, pot fi interpretate greșit mult mai ușor decât comunicarea față în față (doar 7% din mesaj se transmite pe cale „verbală”). Fără indicații vizuale sau vocale, mesajele pot părea adesea ostile, critice, agravând și mai mult conflictele.

Când lucrăm remote, putem avea de multe ori senzația de izolare. O deconectare de la grup și poate sentimentul că „ceilalți mă exclud”, iar astfel de emoții trăite de angajați pot duce la și mai multe conflicte interne.

Dacă ești liderul unei echipe și aceste situații nu îți sunt străine, vrem să împărtășim cu tine câteva idei despre ce ai putea face pentru a depăși cu ușurință etapa STORMING din echipele remote pe care le conduci:

  • Comunică SPECIFIC: echipele care lucrează remode au nevoie de o pre-organizare și asumare a unor reguli clare pentru comunicare, de la timpi de răspuns și așteptări privind feedback-ul, la un set de așteptări pe care să le stabilească și să le împărtășească. Un exercițiu sub forma Johari Window realizat de toți membrii echipei, pe rând, în mici grupuri, poate să ajute foarte mult în a stabili un way of working asumat de toată lumea;
  • Întâlniri informale regulate: puteți face un check-in recurent, care să nu fie despre subiectele de pe to do list ci despre cum se mai simte fiecare în cadrul echipei/organizației; În rol de lider, poți avea aceste check-in-uri și unu-la-unu, cu fiecare membru al echipei;
  • Pune reflectorul pe munca lor: atunci când lucrezi de la distanță poate e dificil să arăți efectiv care sunt etapele în care te afli cu un proiect, la ce lucrezi, să împărtășești detalii despre progresul față de un obiectiv sau proiect propus. În rol de lider al organizației, poți identifica anumite soft-uri de gestionare a proiectelor (ex. Asana), care permit tuturor membrilor să vadă pe un board virtual unde și la ce lucrează fiecare coleg. Transparența ajută să eliminăm mult din ideile preconcepute și totodată ne oferă o imagine clară a efortului depus de fiecare coleg, chiar și acele eforturi care de multe ori nu se văd.

Prin încurajarea unei comunicări deschise, menținerea unor delimitări clare ale rolurilor și facilitarea unor procese de integrare eficiente, echipele pot avansa mai rapid către faza de „Performing”, unde colaborarea este ușoară și naturală.

Dacă vrei să intri mai în profunzime și să vezi cum poți să deprinzi competențele care îți permit să performezi într-un rol nou de leadership & management, înscrie-te în Leaders Challenge.

Articole similare

Cum țin pasul?

Momentul prezent în care ne aflăm este poate perioada din istoria umanității în care trebuie să fim cei mai agili din punct de vedere profesional. O carieră stabilă cu pași

2025: Viitorul este aici

Am început anul de doar câteva zile și vedem cum transformările la nivel global au o viteză cu care ținem pasul cu greu. După ultimii ani în care parcă cu

CO-MU-NI-TA-TE

În urmă cu câteva săptămâni în cadrul unei întâlniri cu studenții din domeniile STEM, am purtat o conversație despre comunități și rolul lor în organizații și societate.Participanții, deși aveau background-uri

Human-centric leadership

Fiecare dintre noi am întâlnit pe parcursul vieții noastre profesionale anumiți lideri care ne-au schimbat profund. Fie că ne-au influențat prin modul în care gândesc, acționează și își conduc compania,

Schimbările de carieră nu au vârstă

Viața profesională se află într-o continuă dinamică. Paradigma cu care am crescut mulți dintre noi “vei termina studiile pe care mai apoi le vei fructifica într-un job / carieră”, nu

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Email(Required)
This field is hidden when viewing the form
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa office@leaders.ro cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa office@leaders.ro pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.