Articol preluat din Newsletterul din data de 16 octombrie 2018

Multe companii, majoritatea din tehnologie, se străduiesc să creeze un mediu de lucru cât mai interesant: spații de relaxare, camere speciale dedicate jocurilor, o bucătărie dotată cu cea mai bună cafea, acces nelimitat la dulciuri, răcoritoare, fructe…..  ce altceva ți-ai mai putea dori?

Adevărul este că nu am întâlnit o persoană nemulțumită de job pentru că nu primește cafea de specialitate, nicio demisie nu este bazată pe faptul că nu s-au îmbunătățit jocurile din camera de relaxare și niciun angajat nu a devenit mai fidel companiei care are mobilier de designer sau o masă de biliard cu acces nelimitat.

Ceea ce va contribui la ancorarea tuturor la viziunea comună, la energia coordonată în același sens și indicatori de performanță așa cum ne dorim este mult mai soft, mai emoțional, ceva ce nu poate fi imediat cumpărat dar poate exista în biroul oricărei companii, indiferent de profit.

Cercetătorii de la Universitatea din Warwick din Marea Britanie au descoperit că persoanele care sunt fericite la locul de muncă sunt cu aproximativ 12% mai productive. Shawn Anchor, autorul programului The Happiness Advantage, a cuantificat beneficiile unei companii fericite – vânzările au crescut cu 37%, productivitatea cu 31%, iar acuratețea sarcinilor se îmbunătățește cu 19%.

Fără nicio excepție, există două lucruri pe care angajații le consideră importante și care pot determina cât sunt de fericiți și conectați cu jobul lor: viitorul lor și viitorul companiei.

Astfel,există patru subiecte importante mult mai importante decât utilitățile din birou care pot deveni conversații care vor  aduce împreună și vor crește semnificativ gradul de satisfacție la job: 1. direcția spre care se îndreaptă compania; 2. modul în care fiecare angajat prin responsabilitățile sale contribuie la direcția spre care se îndreaptă; 3. modul în care sunt abordate eșecurile și reușitele personale; 4. cum este văzut viitorul fiecărui angajat în companie.

Lucrurile importante pentru tine și colegii tăi nu sunt deloc dependente de un buget, nu presupun timp pentru organizare și nici aprobări interne. Iar ceea ce este cel mai frumos este că fiecare dintre noi, prin mici acțiuni, putem să contribuim la creșterea gradului de satisfacție la job al celorlalți.

Comentarii

Adina Sandu
Adina este trainer LEADERS și creator de content pentru​ programele noastre. S-a specializat, în cei 9 ani de LEADERS, în sponsorship management, parteneriate strategice și în organizarea de evenimente. Gândește în imagini, este pasionată de teatru de improvizație și de pian și veți descoperi aceste pasiuni în toate training-urile sale.

Lasă un răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.