Două cărți perfecte pentru luna mai

0

Dacă ai rămas fără idei de cărți pe care să le citești în luna mai iată ce propuneri avem noi:

Not Nice

Când spui îți e greu să spui nu poți încerca comunicarea asertivă. Și un antrenament foarte bun pentru comunicarea asertivă este cartea doctorului Aziz Gazipura, Not Nice, o carte controversată care folosește povești captivante, umor și vulnerabilitate dezarmantă pentru a elibera cea mai îndrăzneață, expresivă și autentică versiune a ta.

Thanks for the feedback

Co-autorii cărții Conversații Dificile au un ghid util despre cum să accepți criticile în mod pozitiv. Thanks for the feedback este o carte prin care putem să descoperim feedback-ul dintr-o perspectivă diferită, să ne folosim de el ca o unealtă pentru dezvoltarea profesională și pentru a ne menține relațiile sănătoase.

Photo by Corinne Kutz on Unsplash

Încep înscrierile pentru Leaders Experience 8

0

Fundatia Leaders lansează ediția 8 a LEADERS Experience – programul-accelerator care pune pe repede-înainte dezvoltarea tinerilor profesioniști din România!

Știm că cea mai eficientă formă de învățare nu este la școală, ci propria experiență. De aceea am creat LEADERS Experience, adică un program de 6 luni în care tinerii cu potențial intră într-un simulator de situații din viața reală. 

Leaders Experience îți dă resursele să îți ții mușchii dezvoltării în continuă creștere prin:

6 luni de întâlniri cu lideri din business, coachi, mentori și alți participanți ca tine

3 întâlniri de coaching 1-on-1, focusate pe obiectivele tale

2 acceleratoare de câte 5 zile fiecare, la Predeal și București

Mentorat pentru dezvoltarea unui proiect cu impact social

40h de training cu câte un trainer acreditat pentru fiecare temă

E pentru tine?

Ești la început de carieră (până în 3 ani experiență profesională)? Simți că uneori te împotmolești sau ai vrea să faci lucrurile mai rapid? Crezi că abilitățile tehnice sunt și mai utile când sunt cuplate cu abilități soft (de tipul decision making, self leadership, reziliență sau managementul relațiilor)?

Atunci programul ți se adresează. Cele 6 luni de mentorat, coaching, evenimente cu speakeri și participanți din medii diverse te vor provoca, te vor inspira și îți vor oferi un pachet de resurse cu care să poți îndeplini orice obiectiv.

Iar programul este construit în așa fel încât să fie personalizat nevoilor tale.

Află mai multe despre înscrierea în program

Cum contribui tu la experiență?

Partea bună e ca 50% din costul celor 6 luni de program este deja acoperit de partenerul programului, Raiffeisen Bank. Iar costul rămas, de 899 EURO poate fi plătit în rate sau poți să accesezi surse de fundraising, cu ajutorul ghidurilor noastre.

În plus, partenerii Leaders oferă burse integrale despre care vei afla imediat după înscrierea în program.

Sigur că te poți dezvolta și pe cont propriu, dar Leaders Experience îți oferă instrumentele și resursele testate în peste 22 de ani de livrare programe de leadership. Practic, îți oferim o scurtătură către rezultate, care să-ți câștige timp, efort și bani, pe termen scurt și mediu. 

Așa că nu lăsa pe mâine înscrierea de azi. Viitorul e al celor care fac. Fii unul dintre ei.

Pentru mai multe detalii și consultanță în vederea înscrierii: raluca.peicea@leaders.ro // 0741 081 192

Ediția 8 devine realitate datorită partenerilor care au crezut în potențialul tinerilor de acțiune: Raiffeisen Bank, Servier Pharma, Autonom România, Coca Cola HBC și Hotel Ursulețul.

Despre Fundația LEADERS

Fundația LEADERS este un accelerator de experiențe și inspirație: declanșăm potențialul tinerilor și formăm lideri responsabili și vizionari, începând cu anul 2000. Fundația LEADERS este organizația care susține oamenii cu valori și principii și prin programele de leadership, Explore, Experience și Challenge, desăvârșește procesul de formare a liderilor la toate nivelurile.

The post Încep înscrierile pentru Leaders Experience 8 appeared first on Fundatia LEADERS.

Grupul Holcim România și Fundația Leaders demarează ediția a II-a a proiectului „Exploratori de viitor”

0

Grupul Holcim România împreună cu Fundația Leaders dau startul proiectului educațional „Exploratori de viitor”, destinat antrenării competențelor de leadership și îndrumării a 200 de elevi de liceu, din cinci județe ale țării, în alegerea unei cariere. 

Aflat la a doua ediție, anul acesta proiectul își dublează numărul de beneficiari direcți. Alături de localitățile Aleșd, Oradea și Câmpulung Muscel vizate în 2021, acum proiectul se extinde și în municipiul București și Buzău.

„Exploratori de viitor” se va desfășura în două etape, în perioada aprilie – decembrie 2022

În prima etapă, reprezentanți ai Fundației Leaders împreună cu specialiști din cadrul Holcim vor ajuta elevii de liceu să identifice posibile direcții de carieră, pornind de la aptitudinile și interesele lor. În acest sens, cursanții vor completa un chestionar de orientare vocațională, vor participa la două ateliere online de orientare în carieră și la un eveniment inspirațional, cu 10 invitați din partea Holcim. 

Cea de-a doua etapă, ce are la bază programul deja cunoscut sub numele de „Leaders Explore”, implică ateliere de autocunoaștere și leadership personal și al echipei, organizate online și offline. Totodată, cu sprijinul voluntarilor Holcim, liceenii își vor dezvolta abilitățile gândind și implementând proiecte cu impact în comunitatea lor.

„<<Exploratori de viitor>> este un proiect educațional adresat elevilor de liceu din Aleșd (Bihor), Oradea, Câmpulung, București și Buzău. Pe întreg parcursul programului, liceenii vor fi sprijiniți să își dezvolte abilitățile de leadership, să-și identifice punctele forte și implicit să-și găsească drumul în carieră. Nu în ultimul rând, ei vor avea posibilitatea de a dezvolta și implementa proiecte sustenabile, cu impact pozitiv la nivelul comunităților din care fac parte. Acest proiect vine ca o continuare firească a implicării noastre în dezvoltarea pe termen lung a tinerilor din comunitățile noastre”, a declarat Alina Cristea, Manager CSR și Proiecte Educaționale în cadrul Grupului Holcim România.

La final, absolvenții vor primi certificarea în leadership intitulată “Knowing Yourself” care atestă dezvoltarea a nouă competențe cheie și vor avea acces la comunitatea de absolvenți Leaders, formată din peste 33.000 de tineri.

„Exploratori de viitor are la bază modelul de leadership dezvoltat de fundația LEADERS, care se găsește la intersecția a trei elemente: menire, colaborare și gândire sistemică. Prin intermediul proiectului, avem ocazia să sprijinim 200 de tineri din cele cinci localități să își o dezvolte o serie de competențe de leadership esențiale pentru secolul XXI. Misiunea Leaders, aceea de a forma lideri responsabili la toate nivelurile, este dusă mai departe prin intermediul proiectului Exploratori de viitor, adăugând pe hartă, orașele Buzău și București”, a declarat Beatrice Alexandrescu, Director Executiv, Fundația Leaders.

Programul debutează cu o amplă campanie de atragere a tinerilor în proiect, desfășurată în liceele din localitățile vizate. Participanții vor fi aleși în baza procesului de selecție format din două etape, completarea unui formular de înscriere online și un interviu individual. 

Înscrierile se pot face până la data de 18 mai pentru liceenii din Aleșd (Bihor), Oradea și Câmpulung-Muscel și până pe 26 mai pentru liceenii din București și Buzău. Toate detaliile pot fi găsite accesând acest link.

***

Despre Holcim România

De peste 20 de ani, Holcim (România) S.A. continuă cu succes producția de materiale de construcții performante, având ca principal obiectiv tranziția către o afacere complet sustenabilă, prin dezvoltarea unor produse cu amprentă de carbon cât mai redusă și printr-o preocupare constantă pentru protecția mediului.

În prezent, Holcim numără aproximativ 800 de angajați, care beneficiază de un mediu de lucru sigur, colaborativ și care încurajează creativitatea. Compania deține două fabrici de ciment în Câmpulung și Aleșd, o stație de măcinare, 19 stații ecologice de betoane, trei stații de agregate, două stații de lianți speciali și trei terminale de ciment în București, Turda și Roman.

Parte din Grupul de companii Holcim România, care include Somaco Grup Prefabricate (cinci fabrici de prefabricate și una de BCA) și Geocycle România (trei puncte de lucru pentru pre-tratarea deșeurilor), toate proiectele companiei lucrează în sinergie pentru consumul responsabil de resurse naturale, utilizarea de tehnologii eficiente energetic, reducerea emisiilor, scăderea impactului din transport prin optimizarea traseelor de distribuție și prioritizarea mijloacelor cu consum redus de combustibil.

Specialiștii Holcim dezvoltă materiale pentru viitor bazându-se pe inovație și digitalizare, având ca principali vectori responsabilitatea socială și față de mediu, pentru comunități mai sustenabile, într-o economie circulară.

În total, Grupul Holcim România are aproximativ 1700 de angajați.

Despre Fundația LEADERS

Fundația LEADERS este un accelerator de experiențe și inspirație: declanșăm potențialul tinerilor și formăm lideri responsabili și vizionari, începând cu anul 2000. Fundația LEADERS este organizația care susține oamenii cu valori și principii și prin programele de leadership, Explore, Experience și Challenge, desăvârșește procesul de formare a liderilor la toate nivelurile.

Disciplina lui “nu” și puterea limitelor

0

O să trecem direct la subiect cu câteva întrebări pe care le avem pentru tine. Citești și răspunzi la emailuri la orice oră? Ai acceptat să participi la acea întâlnire târzie deși aveai deja planificată o ieșire cu familia? Rămâi peste program deși nimeni nu-ți cere în mod specific doar pentru că nu vrei să fii primul care pleacă? 

Vrem să deschidem subiectul limitelor în context profesional și cum de multe ori ne este foarte dificil să le comunicăm celorlalți cum ne simțim și care sunt preferințele și nevoile noastre, fiindu-ne teamă să nu-i supărăm / dezamăgim. Atunci când ceea ce cred ceilalți despre noi contează mai mult decât cum ne simțim, avem tendința să facem ceea ce pare mai ușor, iar propriul sacrificiu este mereu la îndemână. Când facem asta de prea multe ori ajungem la frustrare, oboseală, anxietate și chiar burnout. 

Percepția pe care o avem despre limite poate fi una negativă, însă putem schimba asta prin câteva exemple concrete. Știm că e greu să spui nu, însă dacă vei comunica încă de la început, clar și deschis care sunt granițele tale, nu vei mai ajunge în situațiile în care să le explici celorlalți de ce nu ai răspuns după o anumită oră la telefon sau de ce între anumite ore ai nevoie de timp de concentrare.

Intervalul orar în care lucrezi

Mai ales acum când mulți lucrăm în sistem hibrid este important să le transmitem colegilor care este intervalul orar zilnic în care suntem disponibili. Sigur, dacă organizația nu îți impune un interval și este la alegerea ta când lucrezi este mult mai tentant să-ți lași libertatea de a alege și a fi flexibil. Dar orele în care ești on call sunt importante pentru că astfel îți poți delimita și mai bine timpul tău.

Time-Blocking

Îți povesteam în întâlnirile noastre digitale despre această tehnică prin care poți să-ți delimitezi intervalele specifice pentru anumite activități în programul tău. Time blocking-ul este o metodă de management al timpului prin care ne organizăm ziua în anumite blocuri specifice de timp. Fiecare bloc este destinat unui anumit subiect / task, iar atunci când este momentul lui ne vom concentra exclusiv asupra acelui task. În contextul limitelor, poți să folosești tehnica de time-blocking pentru a comunica colegilor care sunt intervalele specifice pentru diverse activități precum răspuns la mailuri, întâlniri, sau perioade pentru întâlniri. 

Programul de pauze

Cât de des ți-ai programat în agendă pauzele? Și cât de mulți colegi știu că între anumite ore specifice nu poți să le răspunzi pentru că ești în pauză? Pauzele ne ajută să ne reglăm energia, să ne oferim pauze mentale de care avem nevoie, să reducem oboseala, tulburările de somn sau orice altă formă pe care o poate căpăta mintea obosită. La nivel neurologic, cortexul nostru prefrontal este cel care are nevoie de pauză! Da, este acea parte a creierului care ne menține conectați la obiective și ne ajută să gândim logic, iar cu cât ne fixăm mai multe obiective, to do’s și liste, această parte a creierului va fi și mai obosită

Clasificare și clarificare în obiective și task-uri

Nu este obligatoriu să te ocupi de toate task-urile pe care le ai astăzi în lista ta. Poți să alegi să delegi, să-ți evaluezi responsabilitățile și să le păstrezi pe cele care îți aduc satisfacții și care contribuie la planurile / obiectivele tale importante. 

Chiar dacă limitele pot părea înfricoșătoare, de multe ori pot căpăta forma unui set propriu de reguli, personalizat, unic, o formă de grijă de sine și un mod prin care poți avea o relație mai bună cu viața ta profesională, cu colegii și organizațiile din care faci parte.

Atunci când spui nu, îți spui ție da! 

Foto de Brett Jordan disponibil pe Unsplash

Feedback-ul – o perspectivă diferită

0

Sperăm că te regăsim cu bine în această perioadă și ai avut parte de zile de relaxare, puțin soare și un pic mai multă speranță pentru viitor. 

Ne-am întors astăzi în inbox-ul tău cu un subiect pe cât de dezbătut, pe atât de greu de cuprins într-o formă care să poată fi utilă în contexte și situații diferite. Vorbim despre feedback și vrem să împărtășim cu tine câteva tehnici descoperite de noi într-un articol recent, povestindu-ți aici ce ne-a surprins și pe noi. 

Destul de rar privim feedback-ul ca fiind o serie de date esențiale pentru îmbunătățirea impactului nostru. De multe ori ne dorim doar să aflăm ce se întâmplă în mintea celui care ne observă, evaluează, supervizează, și vrem să știm dacă este mulțumit de acțiunile noastre. Atunci când îl oferim, feedback-ul este unealta pe care o avem la îndemână pentru a-i ajuta pe cei din jurul nostru și necesită mai puțină muncă din partea celui care îl oferă, și mult mai multă muncă din partea celui care îl primește.

Feedback-ul funcționează atunci când destinatarul acestuia este concentrat pe propriul său comportament, atunci când nu este supărat și când nu pune la îndoială motivele celui care îi oferă feedback-ul. Deși poate părea banal, uneori avem nevoie de o conversație sinceră despre cum ne-a fost dimineața înainte de a ne angaja într-un proces de feedback. Iar dacă simțim că nu este un moment potrivit, să amânăm. Alex Turek, autorul articolului, vorbește despre o serie de principii ale unui proces de feedback eficient.

Laudă în public – critică în privat

Atunci când lauzi comportamentul unui coleg, fă-o de față cu toată echipa. În acest fel vei încuraja acest comportament și în rândul celorlalți. Reușești astfel să definești comportamentele dorite în cadrul echipei și să le scoți în evidență de fiecare dată când acestea se întâmplă.

Când vine vorba de feedback negativ, dacă o vei face în public, persoana care îl primește se va concentra mai ales pe ce cred ceilalți despre acest feedback, și mai puțin pe cum poate să se îmbunătățească. 

Vorbește despre cum te-ai simțit tu

Dacă vei vorbi despre cum anumite comportamente te-au făcut să te simți, îi vei face interlocutorului un cadou foarte util: informații pe care nu are cum să le dețină. Nu știm niciodată cum se simt ceilalți, iar această informație este poate cel mai important element care ne poate determina o schimbare de comportament. 

Situație Comportament Impact

Când oferi feedback fă-o în formula asta: vorbește despre situația specifică, definește comportamentul observat și apoi descrie impactul acestui comportament asupra ta /a celorlalți. Dacă feedback-ul pe care vrei să-l oferi nu poate fi încadrat în această formulă, atunci cel mai probabil nu este un feedback pe care vrei să-l oferi. 

Colaborează
Feeback-ul este o muncă de echipă. Deși de multe ori nu vedem asta. Sunt mereu cel puțin două persoane implicate, iar energia care ar trebui să se manifeste între ele este una de colaborare. Dacă simți un impuls de a contrazice, mai degrabă pune o întrebare. Folosește-te de construcții argumentative precum da….și….. Reveniți mereu asupra situațiilor concrete și păstrați discursul în sfera asta. 

Controlează-ți emoțiile

Dacă simți că ați ajuns într-un punct în care te copleșesc emoțiile, evită să continui procesul de feedback. Cu siguranță nu vei ajunge la rezultatul dorit, ba chiar poți să strici relația și să-ți îngreunezi procesul în viitor. 

Pe lângă multe detalii foarte interesante despre cum și când să oferi feedback, modele clare despre cum ar putea reacționa colegii, articolul recomandat mai sus îți oferă și câțiva pași clari despre ce să faci în continuare în călătoria ta spre feedback-uri mai bune:

  • Poți să-ți stabilești în fiecare săptămână un moment în care să oferi feedback pozitiv colegilor tăi. Și să profiți de canalele comune de comunicare pe care le aveți și să le transmiți tuturor feedback-ul tău.
  • Fă-ți o listă cu feedback-urile pe care le-ai primit în ultima vreme și pune-le undeva la vedere, astfel încât să te poți concentra zilnic pe ce ai putea să îmbunătățești.
  • Notează-ți de fiecare dată situațiile specifice pe care vrei să le menționezi în feedback-uri viitoare.

Foto de AbsolutVision disponibil pe Unsplash

Cărți de leadership musai de citit în luna aprilie

0

Luna aceasta ți-am adus două cărți care reprezintă o excelentă sursă de inspirație si acțiune, Dorie Clark vorbește despre liderii de gândire în timp de Carl Newport reamintește importanța muncii.

Stand Out

Ți-am povestit în newsletterul de astăzi despre câteva dintre ideile autorului Dorie Clark, iar recomandarea de carte este de la același autor. Stand Out este un ghid care te poartă într-o lume descrisă de cei care ies în evidență prin cum gândesc, cum conduc echipe, ideile pe care le dezbat. Autorul crede că a ieși în evidență nu mai este opțional. Această carte te ajută să înveți cum să devii un lider de gândire – cel care stabilește subiectele de discuție și prima persoană din mintea celorlalți. Bazându-se pe interviuri cu lideri de gândire, inclusiv Seth Godin, David Allen și Daniel Pink, îți arată cum să-i inspiri pe alții să-ți îmbrățișeze viziunea.

Deep Work

Un susținător al ideii de time blocking este chiar Carl Newport, autorul cărții Deep Work, recomandarea pe care ți-o facem astăzi.  Cartea are la bază ipoteza muncii profunde, o abilitate din ce în ce mai rar întâlnită în această lume plină de factori care ne distrag atenția. Deep Work are două scopuri: primul este să te convingă de faptul că munca profundă este într-adevăr soluția, și cel de-al doilea este să te învețe și să te antreneze, să-ți ofere sfaturi practice și obiceiuri pe care le poți integra în activitatea ta de zi cu zi. 

Poză de Joshua Earle disponibilă Unsplash

Cum și când să ceri

0

Când ai cerut ultima dată ajutorul cuiva? Cât de greu ți-a fost să-ți faci curaj să faci asta? Tuturor ne este greu să trecem peste vocile din capul nostru, peste prejudecăți, teama să fim respinși sau să fie interpretate greșit intențiile noastre. Ajungem uneori în situații în care din cauza acestor temeri fie nu cerem ajutorul, fie o facem prea brusc, necalculat, și suportăm consecințele de care ne-a fost frică încă de la început. 

Vrem să povestim astăzi cu tine despre cum și când să ceri, mai ales în contextul revenirii din pandemie,  după doi ani în care am fost mai la distanță ca niciodată unii față de ceilalți. 

Se pare că învățăm să fim din nou împreună. Ne-am întors la birouri zilnic sau poate doar pentru întâlniri punctuale, am început să mergem din nou la evenimente, să facem networking, să cunoaștem oameni cărora am putea să le cerem ajutorul. Un contact, o recomandare, un feedback sau poate chiar susținere financiară, sunt doar câteva dintre motivele pentru care cerem ajutorul, iar în continuare te invităm să descoperi câteva scenarii, studii și idei pe care le-am descoperit și care ni s-au părut foarte utile în acest context.

Când ai cunoscut recent persoana 

Ca să te asiguri că nu te ia valul și că îți construiești relații profesionale solide, bazate pe încredere și reciprocitate, Dorie Clark, autorul cărții The Long Game – How to be a long term thinker in a short term world, recomandă următoarele:

Când ai cunoscut recent pe cineva, amână momentul când vrei să-i ceri un favor, poți să-ți impui chiar o limită anume. Spre exemplu, Clark vorbește despre un principiu personal pe baza căruia nu cere ajutorul unei persoane decât după minimum un an de când l-a cunoscut. O altă idee ar fi să ai mereu intenții clare. Chiar dacă pare că îmbunătățești situația atunci când faci un truc și maschezi intenția, de cele mai multe ori ceilalți își dau seama. Și e mult mai rău să ceri ajutorul mascat, crezând că ceilalți nu-și dau seama, decât să ceri ajutorul direct. Acțiunile tale pot fi interpretate ca rea voință.

Cel mai bun lucru pe care poți să-l faci atunci când vrei să ceri ajutorul este să-l oferi la rândul tău. Se poate întâmpla în contexte foarte diferite ca aportul tău să fie unu foarte valoros, chiar și atunci când ai senzația că nu știi ce anume și-ar putea dori ceilalți de la tine. 

Când aderi la noi comunități fă-ți mereu o idee despre cum și cu ce ai putea să ajuți, încă de la început. S-ar putea ca atitudinea asta să-ți deschidă porțile de care ai nevoie mult mai repede decât te așteptai.

Sunt multe momente în care avem nevoie de ajutor. Ce facem cu situațiile din organizații, când avem nevoie de sprijinul colegilor? 

Putem să începem cu o clasificare mentală. Anumite persoane sunt potrivite pentru roluri de mentori / coachi, altele sunt genul de persoane cărora le putem pasa din responsabilitățile noastre, colegi care ne pot ajuta cu lucruri foarte specifice precum cumpărături, petrecut câteva ore cu copilul sau un drum la aeroport. Poți găsi rolurile astea cam în orice comunitate / organizație și  astfel, în momentul în care o să avem nevoie de sprijin, o să știm și de la cine să-l cerem, în funcție de nevoie. 

Tot inventarul menționat anterior poate să ne arate și de ce fel de oameni mai avem nevoie în jurul nostru. Pentru că s-ar putea să lipsească câteva puncte de susținere din plasa ta de siguranță, și acum ar putea fi momentul în care poți investi în a dezvolta și întreține relații noi.

A cere ajutorul este în primul rând despre a menține relații echilibrate. Este nevoie de reciprocitate – să oferi în egală măsură, de claritate – uneori s-ar putea să aștepți de la ceilalți crezând că este evident de ce ai nevoie exact, disponibilitatea de a fi vulnerabili – să vorbești deschis despre nevoile tale, să cauți sprijin în mod direct, să-ți fie foarte clare intențiile încă de la început, flexibilitate – să fii deschis să descoperi și alte moduri de a primi ajutor, poate diferite de ce ți-ai imaginat, care te pot duce către aceleași rezultate.

Foto de Chris Liverani disponibil pe Unsplash

Hai să încercăm să muncim altfel – Time Blocking

0

Am petrecut multe săptămâni din acest an în spațiul emoțional, în subiecte care țin de cum facem față schimbărilor, cum gestionăm crizele, cum arată leadershipul pe teren. Îți propunem să vorbim astăzi despre cum mai arată zilele noastre de lucru, cum gestionăm listele de to do, productivitatea, și-ți prezentăm o metodă nouă – time blocking.

Am început și noi să o folosim și să auzim că multă lume vorbește despre asta, inclusiv Elon Musk și Bill Gates folosesc time blocking pentru a-și maximiza fiecare moment din zi. Cal Newport, autorul cărții Deep Work spune că o săptămână de lucru de 40 de ore în care folosești metoda time blocking-ului poate să producă rezultate similare cu o săptămână de lucru de 60 de ore fără o astfel de structură. 

Ce este și cum funcționează

Time blocking-ul este o metodă de management al timpului prin care ne organizăm ziua în anumite blocuri specifice de timp. Fiecare bloc este destinat unui anumit subiect / task, iar atunci când este momentul lui ne vom concentra exclusiv asupra acelui task. Ca să îți faci o idee mai clară, în modelul clasic a unei liste de to do suntem tentați să lucrăm la mai multe sarcini în același timp, însă cu time blocking ne vom concentra pe lucrurile pe care le-am planificat deja, fără să ne întrebăm de ce să mă apuc mai întâi?

Un prim pas pentru a începe să folosești time blocking-ul este să-ți stabilești de ce vrei să folosești această metodă? Vrei să ai parte de mai mult timp petrecut în flow, să gestionezi mai bine timpul alocat ședințelor, mailurilor și discuțiilor cu colegii pe grupurile de organizare internă, sau pentru că vrei să ai un plan mai structurat al vieții tale personale? 

Elementele care ajung să facă parte din de ce vor deveni chiar subiectele blocurilor de timp pe care ți le vei aloca.

Următorul pas este să-ți creezi planul zilei. Din planul zilei vor face parte toate subiectele / task-urile pentru care ți-ai propus să folosești time blocking, inclusiv cele din sfera personală. Începe prin a-ți grupa aceste subiecte în categorii precum întâlniri, e-mailuri, timp personal, proiecte specifice. Apoi, pe durata unei zile, alocă blocuri de lucru dedicate acestor categorii, stabilind o durată specifică și un interval de timp. De exemplu, subiectul e-mailuri este programat într-un bloc de o oră, între 9:00-10:00 dimineața. În acest interval, te vei ocupa doar de acest task, de citit, răspuns, scris. Îți poți anunța chiar colegii / colaboratorii că se pot aștepta la răspunsuri de la tine în acel interval, iar orice activitate legată de inbox-ul tău o vei face abia în ziua următoare, în blocul specific alocat. Asta înseamnă că în intervalul alocat timpului personal sau al unui proiect, nu vei mai petrece timp făcând switch între task-uri și verificând constant mailul. Cum îți sună asta? Să nu-ți mai verifici mailul din 10 în 10 minute pe parcursul întregii zile. 

Mai multe moduri prin care poți face time blocking

  1. Gruparea pe task-uri

Gruparea sarcinilor similare astfel încât să aloci același interval de timp fără a mai face multitasking între subiecte care necesită niveluri de energie diferite din partea ta. Tot ce ține de personal va intra în același bloc și tot ce ține de proiecte specifice la fel într-un alt bloc. Astfel nu te vei mai regăsi în situații în care în timp ce-ți faci contabilitatea pui și comanda de mâncare pentru sâptămâna viitoare. 

  1. Zile tematice

Dacă lucrezi la mai multe proiecte în același timp sau dacă activitatea ta este compusă din mai multe job-uri, alocarea unor teme pentru fiecare zi a săptămânii poate fi o metodă eficientă. Astfel, poți avea ziua de luni în care te ocupi de tot ce înseamnă finanțe, ziua de marți în care te ocupi de proiectul tău de voluntariat, ziua de miercuri în care lucrezi pentru site-ul unde faci freelancing și așa mai departe. 

Această metodă poate să-ți ofere un program destul de flexibil, poți să lucrezi un număr de ore diferit în fiecare zi și să te bucuri de mai multe intervale de timp pentru tine. Pe care ai face bine să le organizezi la rândul lor în blocuri. 🙂

  1. Time Boxing

Prin time boxing îți vei impune o anumită limită de timp pe care îl vei aloca unei sarcini. Și în cadul aceleiași sarcini să-ți planifici diversele etape care te vor aduce la finalizarea acesteia. De exemplu, dacă lucrezi la o aplicație de finanțare, poți împărți această sarcină în sarcini mai mici precum: între ora 8:00-9:00 vei avea timpul alocat pentru a face research pentru aplicație, între ora 9:00-11:00 este timp alocat pentru a scrie efectiv textele, între ora 11:00-12:00 timp alocat pentru revizuirea textelor și corecturi, iar între ora 13:00-14:00 îți vei lua timpul necesar pentru a încărca documentele în aplicație și a trimite cererea. De cele mai multe ori ne regăzim într-un astfel de task făcând câte puțin din fiecare, toate în același timp. Un pic de research pe o idee, în timp ce completăm o secțiune și o citim pe alta. Și astfel nu putem estima cu ușurință când această sarcină va fi gata. 

Blocarea anumitor intervale specifice de timp este cu adevărat eficientă și poate să-ți aducă o nouă perspectivă referitoare la cât de productiv poți fi. Dacă în anii precedenți ai devenit un maestru în multitasking s-ar putea ca această metodă să te aducă într-un punct nou, să presupună o nouă curbă de învățare și implicit o perioadă mai lungă de acomodare. Însă noi te provocăm să încerci, măcar pentru o săptămână. Dacă vrei mai multe detalii, pe noi ne-a convins acest material detaliat. 

Foto de Avel Chuklanov disponibil pe Unsplash

Cărți de leadership de neratat în luna martie

0

Luna aceasta ți-am pregătit niște cărți care se axează pe tine, 3 cărți despre: anxietate, obiceiuri și viziunea asupra fiecărei zi te vor face sa îți reconsideri modul în care privești lucrurile.

Îmblânzirea Anxietății

Poate că astăzi mai mult ca oricând experimentezi anxietate. Recomandarea noastră de astăzi vine tocmai ca să te ajute să faci un pic de liniște din gălăgia din jurul nostru, și mai ales din mintea noastră. În cartea Îmblânzirea Anxietății, Judson Brewer ne arată cum să ne cartografiem creierul pentru a descoperi factorii declanșatori, cum să-i dezamorsăm folosind practica simplă, dar puternică a curiozității și cum să ne antrenăm mintea prin mindfulness și alte tehnici utile, cu eficiență dovedită. În paginile acestei cărți, el concentrează peste două decenii de cercetare și experiență clinică și ne prezintă un program clar cu ajutorul căruia oricine poate desface nodurile uneori atât de complicate ale anxietatii.

Atomic Habits

Pentru și mai multe idei legate de redefinirea productivității îți recomandăm astăzi Atomic Habits, o carte despre care cu siguranță ai auzit multe și pe care dacă nu ai avut șansa să o descoperi, redefinirea productivității este un motiv foarte bun. Indiferent dacă e vorba de o echipa care încearca să castige un campionat, o organizație care speră să definească o industrie sau pur și simplu un om care vrea sa se lase de fumat, să slăbească, să reducă stresul ori să realizeze orice alt obiectiv, Atomic Habits este soluția.

Win the day

Îți povesteam astăzi că o soluție bună pentru depășirea anxietății este să-ți propui obiective mici, pe termene scurte, și să te bucuri de micile reușite. Pentru asta îți recomandăm și o lectură specială, Win the day, ghidul practic și resursa de care aveai nevoie pentru a te ține de obiectivele și visurile tale zi de zi.

Photo by Scott Graham on Unsplash

Gestionarea stresului în echipe

0

Care este energia din echipa ta în perioada asta? Trăim vremuri pe care istoria nu le va uita și chiar dacă în acest moment lucrurile sunt stabile din multe puncte de vedere, simțim valul de anxietate, stres, oboseală informațională și greutate de a ne concentra, iar toate astea își pun amprenta asupra modului în care funcționăm în echipe.

După doi ani de pandemie suntem martorii unor evenimente foarte dure și pare că e foarte greu să ne mai agățăm de ceva cu optimism și încredere. Pe liderii de echipe este o presiune suplimentară. La ei este responsabilitatea de a-i menține în joc pe oameni, de a comunica, a sădi speranță, a gestiona multiple forme de stres și anxietate. Venim astăzi către tine cu câteva idei despre cum poți acționa în echipă astfel încât să navigați cu ușurință valul emoțional al momentului.

Autenticitate

E momentul să le arăți oamenilor latura ta umană, să găsiți asemănări și să celebrați micile bucurii, cât și marile frici pe care le împărtășiți. Dacă vei vorbi deschis despre vulnerabilitățile tale, îi vei încuraja pe oamenii din echipă să se deschidă. O problemă mare în societate este faptul că mulți dintre noi nu vrem să recunoaștem și să vorbim despre ceea ce simțim, nu avem o cultură a terapiei și în general emoțiile din zona de anxietate, stres, frică, sunt un subiect tabu. Un lider care vorbește despre temerile sale o să le arate oamenilor din echipă că și temerile lor sunt reale și justificate. Fiecare dintre noi cărăm mult stres pe umerii noștri în perioada asta. Iar stresul ăsta este invizibil. Ne-ar fi mult mai ușor să vedem că nu e totul pe umerii noștri și că toți oamenii din echipă pun umărul. E mai ușor de gestionat. Și pentru tine, ca lider, e mai ușor de coordonat o echipă, de înțeles, de comunicat. You’re all in this together! Trebuie doar să le arăți că și tu ești acolo.  

Pas cu pas

Mulți dintre noi simțim în perioada asta dificultatea de a vedea cu claritate în viitor. În echipe și organizații asta se reflectă în modul în care stabilim obiective și ne facem planuri pe termen mediu. Poți să-i ajuți pe oamenii din echipa ta prin a vă stabili obiective pe termene scurte, prin a aborda fiecare săptămână și fiecare zi în parte. S-ar putea să nu ai idee cum depășiți crizele mari ale momentului, dar mergând înainte în fiecare îi câte puțin veți căpăta împreună mai multă claritate și încredere în viitor.

Flexibilitate în gândire și acțiune

Poate că în echipa ta aveți constant decizii de luat, iar aceste decizii schimbă traiectoriile cu care oamenii abia începeau să se obișnuiască. De la situații foarte des întâlnite legate de cum și de unde lucrăm, revenirea la birouri sau munca hibridă, la cum ne reinventăm pentru a rămâne relevanți în piață, pentru a depăși o criză. Oferă un model de gândire flexibilă în orice tip de decizii, pentru a le antrena acest comportament și a-i pregăti pentru ceea ce urmează. 

Vorbește deschis despre faptul că atât traseul, cât și destinațiile se pot schimba destul de drastic în perioada următoare, și că totul este parte din proces.

Comunică….cât poți de mult, comunică!

Orice informație pe care oamenii din echipa ta o află în mod neoficial poate reprezenta o sursă de stres / anxietate. Știm, în vremuri mai puțin tulburi anumite detalii, decizii și informații din organizație puteau să reprezinte în sine o sursă de neliniște. Acum, credem că este mai important CUM află oamenii din echipe și de la cine vin aceste informații. Tu poți fi în control și poți să-ți faci o strategie despre cum să comunici mai mult cu echipa ta. Alege cât poți de mult să aveți oportunități directe de comunicare, să vă vedeți, să fiți aproape (cât se poate), pentru a elimina din posibilele emoții și interpretări greșite ale mesajelor.

La final, credem că poate cel mai important lucru pe care-l poți face pentru echipa ta este să le fii aproape. În orice formă poate să o ia acest aproape: o comunicare mai personală, timp de calitate petrecut împreună, oportunități de a vă descoperi și redescoperi. Oricât de mult își pune amprenta contextul asupra noastră, momentele autentice de deconectare sunt acum mai necesare ca oricând! 

Foto de Austin Distel disponibil pe Unsplash