Caută

Scurt truc pentru a te înțelege mai bine cu ceilalți

Unul dintre cele mai vechi exerciții pe care le facilitam și noi în programele Fundației LEADERS se numește puzzle-ul T. Este vorba de o imagine (litera T) compusă din cinci piese cu forme neregulate. Când este facilitat ca activitate de învățare, aceasta presupune lucrul în perechi (o persoană care primește cele 5 piese cu forme neregulate și o persoană care primește imaginea completă). Cele două persoane stau spate în spate, nu văd ce a primit fiecare și nu au voie să ofere feedback în comunicare ci doar cel care are imaginea oferă instrucțiuni celui care are piesele.

Exercițiul este o radiografie excelentă a ce se întâmplă atunci când ce spui tu este foarte diferit de ce înțeleg eu. Pentru că, în realitate, nu încetăm să jucăm telefonul fără fir niciodată, iar comunicarea parcă devine din ce în ce mai dificilă cu trecerea timpului.

Îi viața de zi cu zi, în business sau în viața personală ne regăsim în situații tensionate pentru că nu ne-am făcut înțeleși sau pentru că nu am înțeles ce ni se spune. Fie că este vorba de cum interpretăm un feedback, de lipsa componentei nonverbale / paraverbale în comunicarea scrisă care lasă loc de interpretare imaginației noastre. Vrem să te ajutăm astăzi cu câteva elemente care să-ți facă viața mai ușoară și respectiv comunicarea mai eficientă. Elemente ce țin de specificitate, detaliu și proactivitate în comunicare.

  1. Mai sus / mai jos VS. 2 cm față de bază

În exemplul de mai sus cu puzzle-ul unul dintre momentele amuzante este atunci când cei doi parteneri de joc își arată unul altuia imagina / puzzle-ul. Chiar dacă litera T este o imagine foarte simplu de realizat și ai putea spune chiar intuitivă, atunci când interlocutorului îi lipsește imaginea de ansamblu, niște simple piese pot arăta a orice altceva. În această etapă o să auzi replici de tipul “ți-am spus să pui piesa aia mai sus”, replică care ascunde uneori faptul că linia orizontală a T-ului este fie peste cea verticală, fie într-o altă parte a puzzle-ului cu totul.

Extragem de aici această primă direcție pe care noi am numit-o generic Mai sus / mai jos VS. 2 cm față de bază, direcție care se referă la importanța comunicării în termeni clari, specifici și din același univers cu al interlocutorului. O astfel de comunicare plasează cei doi parteneri de discuție pe aceeași parte a paginii (nu doar metaforic), ceea ce ne dorim în orice proces de comunicare.

  1. Ascultă, ascultă, ascultă

Ascultarea poate fi un proces care face apel la toate simțurile noastre. Ascultă cu urechile, fii disponibil să asculți cu simplul rol de a asculta, nu pentru a-ți pregăti un răspuns. Ascultă cu ochii, fii atent la semnele non-verbale, la detalii pe care interlocutorul ți le poate oferi în comunicare. Teoria spune că 55% dintr-un mesaj se transmite pe cale nonverbală. Observarea vizuală a persoanei cu care vorbești poate să-ți ofere multe informații despre emoțiile, intențiile și nuanțele dintr-o conversație, elemente pe care nu se pot transmite doar prin cuvinte. Nu în ultimul rând, ascultă cu mintea. Este important să integrezi informațiile dintr-o conversație într-un context, să iei în considerare toate aspectele, să-ți antrenezi gândirea critică prin modul în care asimilezi informațiile și le potrivești în imaginea de ansamblu.

  1. Fără feedback nu există comunicare

Dacă ai studiat în școala schema comunicării cu siguranță îți amintești acea săgeată care pleacă de la receptor spre emițător pe care scrie mare FEEDBACK.

Un element atât de important a cărui importanță o descoperi mai ales în lipsa lui.

Cea mai simplă sugestie pe care ți-o lăsăm aici la capitolul feedback este să verifici atunci când e vorba de informații importante ce a înțeles interlocutorul tău. Prin întrebări de genul poți să-mi spui ce ai înțeles tu din acest mesaj sau pur și simplu prin a relua fiecare pe rând ceea a înțeles vei elimina multe potențiale neînțelegeri. Atunci când nu ești sigur că ai înțeles, cere feedback, întreabă.

Cu aceste trei idei simple puse în aplicare relațiile și comunicarea vor deveni mai ușoare și mai naturale. Chiar dacă la final puzzle-ul nu va fi perfect, tu și interlocutorul tău veți fi mulțumiți de rezultat și de procesul pe care l-ați parcurs împreună pentru a ajunge acolo.

Articole similare

Leadership / Lonely-ship

Responsabilitatea, independența, pachetele consistente de beneficii, un nou birou cu cel mai bun view și un val de singurătate. Acestea sunt o parte dintre lucrurile pe care le primesc cei

Lider și Leadership. Perspective teoretice.

Aflat sub umbrela psihologiei organizaționale, conceptul de leadership prezintă o mulțime de definiții, oferite de diferiți autori sau cercetători, bucurându-se de un interes ridicat până în prezent și indicând complexitatea

Compatibilitate în business

Ne apropiem unii de alții pe bază de compatibilități: interese comune, grupuri de prieteni, scopuri împărtășite, comportamente comune. Ba chiar uneori ne uităm și la stele și traducem modul în

Când a fi coleg devine un joc cu sumă nulă

E dimineață. Deschizi fereastra cu inbox-ul tău și iei pe rând mailurile, iar unul parcă îți atrage atenția. Nu neapărat prin conținut, dar simți din tonul expeditorului că ceva nu

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.