Caută

Compatibilitate în business

Ne apropiem unii de alții pe bază de compatibilități: interese comune, grupuri de prieteni, scopuri împărtășite, comportamente comune. Ba chiar uneori ne uităm și la stele și traducem modul în care ne înțelegem prin zodii și predicții astrale.

La fel ca în viața personală, și în business este nevoie de compatibilitate. Însă aici elementele cu care vrem să ne potrivim sunt diferite. Îți prezentăm astăzi un model numit The B2B Element of Value desenat de Harvard Business Review, un framework care să te ajute atunci când iei decizii de business atât din perspectiva unui cumpărător (care sunt business-urile cu care te potrivești), cât și din perspectiva unui vânzător (cum să comunici cu viitorii tăi clienți și ce caracteristici ale produsului / serviciului tău să scoți în evidență).


R1802D_ALMQUIST_B2BPYRAMID.png

Modelul a fost realizat de firma de consultanță Bain pe baza a numeroase studii cantitative și calitative făcute în rândul clienților lor. Astfel, au identificat 40 de elemente / valori care se încadrează în cinci categorii: elemente de bază, elemente funcționale, elemente din categoria ease of doing business, elemente individuale și elemente inspiraționale. 

Un alt mod de a ne uita la acestea este o scală subiectiv-obiectiv, unde putem vedea atât pe cele pur obiective precum prețul sau specificații tehnice, la polul opus aflându-se cele subiective precum reducerea anxietății cumpărătorului sau îmbunătățirea reputației acestuia.

The B2B Element of Value își are originea în modeul piramidei nevoilor realizat de Maslow în 1943. Maslow susținea că acțiunile umane sunt motivate de dorința de a-și satisface nevoile din cadrul acestei piramide, nevoi care variază de la cele de bază (securitate, hrană, odihnă), până la cele complexe (stimă de sine și generozitate). Propunerea făcută de cercetători în cadrul Harvard Business Review extinde această piramidă către motivațiile din spatele unor decizii de business, motivații care pot deveni foarte complexe conform acestui model.

Poate părea ciudat, dar cu un astfel de framework la îndemână poți să evaluezi elemente care presupun o valoare subiectivă precum reducerea anxietății, sau chiar elemente legate de viitor și carieră precum creșterea vizibilității și a modului în care tu ca persoană / business te poziționezi în piață.

Chiar dacă nu te-ai uitat oficial până acum la astfel de valori în contexte de business to business, cumva fiecare dintre noi facem asta. Fie că-i spunem intuiție, fie că e vorba de o emoție puternică, pozitivă, pe care o simțim atunci când suntem într-o întâlnire de negociere cu un potențial partener, aceste voci interioare au fost documentate și cercetate, iar modelul pe care ți-l prezentăm astăzi sperăm să te ajute să iei decizii care să-ți aducă business-uri compatibile în portofoliu.

Articole similare

Leadership / Lonely-ship

Responsabilitatea, independența, pachetele consistente de beneficii, un nou birou cu cel mai bun view și un val de singurătate. Acestea sunt o parte dintre lucrurile pe care le primesc cei

Lider și Leadership. Perspective teoretice.

Aflat sub umbrela psihologiei organizaționale, conceptul de leadership prezintă o mulțime de definiții, oferite de diferiți autori sau cercetători, bucurându-se de un interes ridicat până în prezent și indicând complexitatea

Când a fi coleg devine un joc cu sumă nulă

E dimineață. Deschizi fereastra cu inbox-ul tău și iei pe rând mailurile, iar unul parcă îți atrage atenția. Nu neapărat prin conținut, dar simți din tonul expeditorului că ceva nu

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.