osman-rana-G7VN8NadjO0-unsplash-scaled
Cum este percepută inovația în mod diferit și ce așteptări poți să ai în calitate de lider de la oamenii din organizația ta

Relația cu inovația

Inovația înseamnă schimbare și de multe ori ne-o dorim în echipele noastre fără să știm dacă suntem cu adevărat pregătiți pentru asta. Vrem să povestim cu tine despre cum este percepută inovația în mod diferit și ce așteptări poți să ai în calitate de lider de la oamenii din organizația ta. Fiecare dintre noi răspundem diferit, iar inovația în sine este poate fi percepută în funcție de context ca fiind o soluție necesară, sau un efort greu de înțeles. 

Pentru a înțelege cum și de ce reacționăm diferit ne putem uita la teoria difuzării inovației, una dintre cele mai vechi teorii ale științelor sociale dezvoltată de E.M. Rogers în 1962 cu scopul de a explica cum se poate răspândi o idee sau un produs nou în rândul populației. Rezultatul acestei teorii este faptul că există moduri diferite în care adoptăm noutatea în viața noastră (a adopta însemnând să manifestăm un comportament diferit – să cumpărăm un produs nou, să adăugăm un comportament nou în viața noastră.

Cercetătorii au descoperit că există o diferență între cei care adoptă inovațiile încă de la început și cei care abia ulterior vor fi interesați de noutate. Atunci când promovăm o idee / un produs nou către o populație țintă, chiar dacă este vorba de un comportament nou / o linie de business nouă pe care o lansăm către echipa noastră, este important să înțelegem cum și de ce vor fi adoptate diferit. Există cinci categorii în care putem împărți o populație / un grup țintă care interacționează cu inovația:

Inovatorii: sunt cei care caută idei noi și care la rândul lor vor inova. Sunt persoane dispuse să își asume riscuri și vor fi primii care vor încerca propunerile noi cu care vei veni către ei. Nu ai nevoie de eforturi mari pentru a-i atrage, tot ce trebuie să faci este să vii mereu cu ceva nou. 

Early adopters: sunt cei care vor duce mai departe inovația și care atrag. Sunt lideri de opinie și vor promova ceea ce au studiat, înțeles și adoptat nou în viețile lor. Sunt conștienți de necesitatea schimbării și din acest motiv sunt confortabili să adere la idei noi. Pentru a te bucura de puterea acestui grup în echipa ta poți să le oferi roluri de conducere deoarece vor accepta astfel de oportunități, iar pentru a-i atrage au nevoie de informații și argumente raționale. 

Early majority: ei vor adopta ideile, produsele și comportamentele noi înaintea persoanelor obișnuite, doar că au nevoie de dovezi că acestea funcționează și aceste dovezi să le fie prezentate înainte ca ei să adere la nou. Îi poți atrage pe cei din categoria early majority din echipa ta cu povești de succes.

Late majority: aici se încadrează scepticii față de schimbare. Sunt cei care vor adera la inovație numai după ce a fost testată de către cei din categoria early majority. De multe ori aderă la inovație din necesitate economică sau poate chiar dintr-o presiune socială. Pentru a-i atrage pe cei care se încadrează în această categorie din organizația ta trebuie să îi pui în contact și să le arăți exemple și povești ale celor care au aderat deja la noutatea propusă. 

Laggards: în această categorie îi vei întâlni pe cei mai conservatori. Persoane sceptice în privința schimbării pe care cu greu îi vei convinge să adere la nou. În general se lasă convinși de presiunea celorlalte grupuri, dar și de argumente precum date statistice. Comportamentul lor are în spate teama de eșec, vor ajunge să adopte un produs / serviciu / comportament nou după multe amânări. 

Inovația poate să vină într-o organizație fie din interiorul echipei, fie din exterior. Modul în care organizația / oamenii răspund la nou este influențat de lider, iar responsabilitatea acestuia este să creeze un mediu care să încurajeze prin colaborare, transparență, cât și prin o evaluare constantă a echipei, asigurându-se că se adresează potrivit fiecărui tip de relație pe care o avem fiecare cu inovația. 

Foto de Osman Rana descărcată de pe Unsplash

Noi abordări în educație în 2021

O serie de trenduri observate pe care le vom întâlni în următorii ani fie din rol de elevi / studenți, profesori, părinți, profesioniști în învățământ sau chiar angajatori.

Office for the day

Nomazii digitali călătoresc și explorează în mod continuu, adaptându-se ușor unui nou context și căutând în mod intenționat varietatea acestuia. 

Computer Generated Leader

Ce părere ai avea dacă ți-am spune că sesiunile tale de coaching de leadership pot căpăta o nouă dimensiune, iar coach-ul tău at fi A.I.?

Tu ai răbdare să fii creativ?

Articol preluat din Newsletterul din data de 5 iunie 2018 Leadershipul și creativitatea/inovația sunt două concepte care se întâlnesc mereu. Conform studiilor peste 67% dintre procesele creative sunt atribuite comportamentelor