Articol preluat din Newsletterul din data de 4 septembrie 2018
Începe toamna și deja toate responsabilitățile noastre capătă o greutate mai mare. Începerea școlii echivalează cu începerea unor noi proiecte, calendarul nostru se încarcă de lucruri care nu pot fi amânate sau reprogramate. Urgența ne împinge astfel într-o zonă în care pare că nu mai avem timp de conversații lungi, de idei îmbrăcate în metafore frumoase și argumente alese cu atenție pentru a nu crea niciun efect negativ.
Sinceritatea în afaceri este adesea un subiect de interes. Angajații din companii recunosc faptul că nu sunt tot timpul sinceri, protejându-se cu ideea că aleg să urmeze valorile și cultura companiei, ceea ce ar putea fi în contradictoriu cu valorile lor personale, sau îi protejează pe angajați de vești rele. Cu toate acestea, experții în management spun că onestitatea ar trebui să câștige mereu – atâta timp cât se gestionează cu atenție diferența dintre veridicitate și transparență deplină.
Sinceritatea este, de fapt, o alegere morală. Oamenii de afaceri nu își iau angajamentul că vor fi sinceri mereu, existând și o mică bază factuală sau logică pentru această convingere. Fără valori, fără o preferință de bază pentru ceea ce este corect, încrederea bazată pe propriile mecanisme și convingeri s-ar prăbuși în fața ispitei.
Ce se întâmplă dacă alegerea sinceră și adevărul duc spre rezultate negative?
Și, într-adevăr, știm cu toții despre organizații, industrii și chiar societăți întregi, în care încrederea a dat naștere fie unei reguli distrugătoare, fie a adus haos și dezechilibru. În acest caz, singurul lucru care poate să funcționeze pentru noi este voința noastră individuală de a face ceea ce este bine, fie că este profitabil sau nu.
În deschiderea unui nou sezon îți propunem astfel să începi cu tine, pentru că, pe termen lung, comportamentul tău poate deveni contagios pentru cei din jur.