Fiecare dintre noi am experimentat liniștea apăsătoare, am căutat cu disperare subiecte potrivite și am umplut cum am putut mai bine primele momente dintr-o conversație. Astăzi vrem să povestim cu tine despre câteva tehnici care ne vor ajuta în viitor, fie că suntem într-o sală de întâlnire, la un eveniment de networking sau într-un Zoom call unde așteptăm să se alăture toți interlocutorii.

O conversație de succes poate să te ducă către informațiile pe care le cauți sau către anumite rezultate dorite. La suprafață conversația este un simplu dialog însă atunci când suntem în medii profesionale, aceasta poate să deschidă drumul spre o negociere de succes, poate să întărească legături și să contribuie la dezvoltarea organizației din care faci parte.

Acest small talk pe care-l inițiem într-un cadru profesional poate părea lipsit de importanță însă este momentul în care se formează legătura între tine și interlocutorul tău și este punctul în care decideți fiecare câtă încredere să investiți în relație. Nu poți fugi de aceste conversații pentru că vei crea senzația de rigiditate. Ce poți să faci? Să exersezi până când vei manevra cu măiestrie aceste momente, iar noi îți vom oferi astăzi câteva direcții. 

Pregătește-te

Small-talk-ul dintr-un mediu profesional poate fi ușor controlat pentru că ai șansa să te pregătești cu informații despre persoanele cu care te vei întâlni, despre organizația din care fac parte, despre interesele lor profesionale și background-ul lor (informații pe care le poți găsi pe platforme de tipul LinkedIn). Această pregătire te va ajuta să identifici subiecte de conversație potrivite și personalizate. 

Fii tu pilotul!

De multe ori intrăm într-un mod auto atunci când navigăm începuturi de conversație. Alegem subiectele pe care le cunoaștem, am mai făcut asta de atâtea ori încât o parte din nou este acolo, pe pilot automat, iar cealaltă încearcă să anticipeze cum va decurge conversația importantă și reală. Ce e bine de știut este că și aceste mici amănunte despre vreme, un hobby, sau cum ai găsit loc de parcare, fac la rândul lor parte din conversația importantă și tu trebuie să le conduci. Poți afla multe informații aici, poți stabili o conexiune emoțională și cel mai important este momentul în care îți exersezi atenția. Te plasezi în momentul prezent și te conectezi cu cei prezenți în cameră. Pilotul automat te poate distrage poate din cel mai important moment al conversației. 

Începe conversația cu întrebări deschise

În acest fel arăți și interes față de partenerii de conversație și poți afla și informații interesante, invitându-i să-și spună părerea. Se spune că cei care pun întrebările conduc conversația, iar ăsta poate fi momentul tău în care să prinzi încredere și să începi conversația dintr-un loc de putere. Câteva subiecte pe care le poți folosi cu încredere? Orice legat de context (vreme, locul în care vă aflați, observații pe care le-ai făcut în drum spre întâlnire, gânduri pe care le-ai avut înainte de întâlnire, o glumă sau chiar un compliment adresat interlocutorilor.

Arată-le că îți pasă

Când investești energie, când le arăți că ești într-adevăr investit în conversație, cei din jur vor simți că sunt ascultați, că părerea lor contează. Ascultă și atunci când sunteți angajați deja în argumente. Fii prezent și construiește pas cu pas, fiind atent la ceea ce spun ceilalți. Nu încerca să găsești un răspuns în timp ce vorbesc ceilalți. Nu este mereu nevoie de un răspuns, iar uneori cel mai bun răspuns îl poți oferi doar atunci când procesezi informația. 

Evită anumite subiecte

În primele momente dintr-o conversație este ideal să nu vă îndreptați către subiecte cu încărcătură emoțională. Printre cele clasice se numără: politica sau religia. Deși pare destul de ușor să le evităm, mai sunt câteva spre care am putea aluneca fără să ne dăm seama: întrebări și curiozități despre viața personală (dacă cei cu care vorbim aduc în discuție subiectele atunci le puteți parcurge fără griji, doar nu fii tu cel care întreabă / face presupuneri) / întrebări sau subiecte legate de starea de sănătate / nu vorbi foarte mult despre tine și mai ales nu oferi foarte multe detalii despre viața ta personală – deși o glumă de început poate degaja atmosfera, este o linie fină către prea mult.

După ce roțile s-au pus în mișcare, conversația poate progresa către subiecte mai profunde, iar tot ce trebuie să faci este să o ghidezi organic, natural, în direcția dorită. Cele mai bune conversații pot să pară chiar magice, nu știi cum și când ați ajuns acolo și totul pare să fi decurs atât de natural și firesc…însă nu toate vor fi astfel. Iar pentru asta, sperăm ca ghidul acesta să îți fie de folos. 

Publicat prima oară în Newsletterul LEADERS #162. Abonează-te pentru a primi săptămânal resurse, opinii și știri de la Leaders.

Photo by Christin Hume on Unsplash

Comentarii

Previous articleAlegi să delegi?
Next articleAutonomia în învățare și în business
Adina este trainer LEADERS și creator de content pentru​ programele noastre. S-a specializat, în cei 9 ani de LEADERS, în sponsorship management, parteneriate strategice și în organizarea de evenimente. Gândește în imagini, este pasionată de teatru de improvizație și de pian și veți descoperi aceste pasiuni în toate training-urile sale.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.