Caută
Vorbim despre feedback și vrem să împărtășim cu tine câteva tehnici descoperite de noi într-un articol recent, povestindu-ți aici ce ne-a surprins și pe noi. 

Feedback-ul – o perspectivă diferită

Sperăm că te regăsim cu bine în această perioadă și ai avut parte de zile de relaxare, puțin soare și un pic mai multă speranță pentru viitor. 

Ne-am întors astăzi în inbox-ul tău cu un subiect pe cât de dezbătut, pe atât de greu de cuprins într-o formă care să poată fi utilă în contexte și situații diferite. Vorbim despre feedback și vrem să împărtășim cu tine câteva tehnici descoperite de noi într-un articol recent, povestindu-ți aici ce ne-a surprins și pe noi. 

Destul de rar privim feedback-ul ca fiind o serie de date esențiale pentru îmbunătățirea impactului nostru. De multe ori ne dorim doar să aflăm ce se întâmplă în mintea celui care ne observă, evaluează, supervizează, și vrem să știm dacă este mulțumit de acțiunile noastre. Atunci când îl oferim, feedback-ul este unealta pe care o avem la îndemână pentru a-i ajuta pe cei din jurul nostru și necesită mai puțină muncă din partea celui care îl oferă, și mult mai multă muncă din partea celui care îl primește.

Feedback-ul funcționează atunci când destinatarul acestuia este concentrat pe propriul său comportament, atunci când nu este supărat și când nu pune la îndoială motivele celui care îi oferă feedback-ul. Deși poate părea banal, uneori avem nevoie de o conversație sinceră despre cum ne-a fost dimineața înainte de a ne angaja într-un proces de feedback. Iar dacă simțim că nu este un moment potrivit, să amânăm. Alex Turek, autorul articolului, vorbește despre o serie de principii ale unui proces de feedback eficient.

Laudă în public – critică în privat

Atunci când lauzi comportamentul unui coleg, fă-o de față cu toată echipa. În acest fel vei încuraja acest comportament și în rândul celorlalți. Reușești astfel să definești comportamentele dorite în cadrul echipei și să le scoți în evidență de fiecare dată când acestea se întâmplă.

Când vine vorba de feedback negativ, dacă o vei face în public, persoana care îl primește se va concentra mai ales pe ce cred ceilalți despre acest feedback, și mai puțin pe cum poate să se îmbunătățească. 

Vorbește despre cum te-ai simțit tu

Dacă vei vorbi despre cum anumite comportamente te-au făcut să te simți, îi vei face interlocutorului un cadou foarte util: informații pe care nu are cum să le dețină. Nu știm niciodată cum se simt ceilalți, iar această informație este poate cel mai important element care ne poate determina o schimbare de comportament. 

Situație Comportament Impact

Când oferi feedback fă-o în formula asta: vorbește despre situația specifică, definește comportamentul observat și apoi descrie impactul acestui comportament asupra ta /a celorlalți. Dacă feedback-ul pe care vrei să-l oferi nu poate fi încadrat în această formulă, atunci cel mai probabil nu este un feedback pe care vrei să-l oferi. 

Colaborează
Feeback-ul este o muncă de echipă. Deși de multe ori nu vedem asta. Sunt mereu cel puțin două persoane implicate, iar energia care ar trebui să se manifeste între ele este una de colaborare. Dacă simți un impuls de a contrazice, mai degrabă pune o întrebare. Folosește-te de construcții argumentative precum da….și….. Reveniți mereu asupra situațiilor concrete și păstrați discursul în sfera asta. 

Controlează-ți emoțiile

Dacă simți că ați ajuns într-un punct în care te copleșesc emoțiile, evită să continui procesul de feedback. Cu siguranță nu vei ajunge la rezultatul dorit, ba chiar poți să strici relația și să-ți îngreunezi procesul în viitor. 

Pe lângă multe detalii foarte interesante despre cum și când să oferi feedback, modele clare despre cum ar putea reacționa colegii, articolul recomandat mai sus îți oferă și câțiva pași clari despre ce să faci în continuare în călătoria ta spre feedback-uri mai bune:

  • Poți să-ți stabilești în fiecare săptămână un moment în care să oferi feedback pozitiv colegilor tăi. Și să profiți de canalele comune de comunicare pe care le aveți și să le transmiți tuturor feedback-ul tău.
  • Fă-ți o listă cu feedback-urile pe care le-ai primit în ultima vreme și pune-le undeva la vedere, astfel încât să te poți concentra zilnic pe ce ai putea să îmbunătățești.
  • Notează-ți de fiecare dată situațiile specifice pe care vrei să le menționezi în feedback-uri viitoare.

Foto de AbsolutVision disponibil pe Unsplash

Articole similare

Erorile de gândire dau formă realității noastre

Mai bun cu fiecare gând! În urmă cu câțiva ani, la un curs dedicat adolescenților în Constanța, unul dintre participanți fusese foarte demotivat de activitatea în care fusese implicat. “Cum

Cum și când să ceri

Vrem să povestim astăzi cu tine despre cum și când să ceri, mai ales în contextul revenirii din pandemie,  după doi ani în care am fost mai la distanță ca niciodată unii față de ceilalți. 

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.