Articol preluat din Newsletterul din data de 12 noiembrie
Comunicăm tot timpul! Schimbul de informații între expeditor și receptor este un aspect care ne preocupă atât în viața profesională, la job și mai ales în leadership. Într-un context în care totul se mișcă cu o viteză foarte mare, greșelile de comunicare ne pot costa foarte mult.
Aveți doar o singură șansă să faceți o primă impresie bună. O
zicală care nu ar putea fi mai adevărată atunci când vine vorba de comunicare:
primele două secunde din comunicare sunt atât de importante încât durează încă
patru minute pentru a adăuga 50% mai multe informații pentru a schimba impresia
deja formată.
Chiar și o scurtă interacțiune poate schimba modul în care oamenii gândesc despre ei înșiși, despre liderii lor și despre viitor. Fiecare dintre aceste multiple conexiuni pe care le faceți prin intermediul comunicării are potențialul de a influența în bine sau în rău relația cu interlocutorul. Fiecare moment de comunicare este o șansă de a transforma o clipă obișnuită într-un câștig pe viitor.
Deci, de ce ignorăm relevanța comunicării până când devine o problemă? Un motiv poate fi pentru că nu avem timp să cuantificăm ce vrem să spunem și nici să ne pregătim pentru a comunica eficient.
Cel mai important element în pregătirea unei comunicări eficiente este limbajul, există anumite cuvinte de putere care, atunci când sunt folosite într-un mod specific pot crește gradul de influență al comunicării noastre. Expresia cuvinte de putere te poate duce cu gândul la lucruri mai sofisticate însă simplitatea limbajului este ceea ce-l face foarte puternic. Iar atunci când sunt folosite strategic efectele cuvintelor pot ajunge să surprindă.
Pentru că este doar
începutul săptămânii, îți lăsăm doar două exemple pe care te provocăm să le
folosești conștient zilele, iar în cadrul resurselor puse la dispoziție în
această săptămână vei descoperi mult mai multe informații utile în acest sens.
Da și nu: Mintea noastră nu înțelege negativul. Prin urmare, atunci când vă cereți minții să nu faceți ceva, accentul se pune încă pe acea parte pe care nu doriți să o faceți. Știind acest lucru, puteți folosi afirmațiile și negațiile în mod strategic pentru a obține rezultatul dorit.
You / Tu: o cercetare de la Universitatea Yale spune că este cel mai puternic cuvânt dintre toate. “Tu” este o modalitate foarte utilă de a face povestea despre ceilalți, iar dacă vorbim de comunicare persuasivă cuvântul poate să aducă rezultate remarcabile.
Dacă toate acestea sunt adevărate atunci, tu, ce faci astăzi pentru a deveni un
comunicator mai bun?