O să fie mai rău înainte să fie bine …

Intrăm într-un nou tip de lockdown (cuvântul anului declarat de către Collins Dictionary în urmă cu două zile), iar noi restricții apar zilnic în majoritatea țărilor europene pe măsură ce traversăm cel de-al doilea val.

Cu toate acestea, există și o serie de vești bune care ne dau speranță pentru un viitor mai aproape decât ne așteptam, vaccinul celor de la Pfizer/BioNTech stârnește conversația despre noul normal, ce trebuie să facem și care sunt următorii pași firești pentru organizațiile noastre.

Am observat în jurul nostru o mică sclipire de speranță care se reflectă la nivel de conversație. Dacă în martie 2020 vorbeam despre o tranziție totală / parțială către online, acum am început să ne gândim la echipele noastre și la o revenire într-o realitate cunoscută. Cât timp mai petrecem online? Cât mai investim în tehnologie? De ce are nevoie echipa noastră pentru a trece cu bine acest aparent ultim rău. Având în față un posibil viitor, organizațiile au început să se adapteze din nou, iar astăzi povestim cu tine câteva direcții generale la care ai putea deja să începi să te gândești alături de echipa ta. Provocările cu care unele deja au început să se confrunte sunt din zona de strategie și planificare (cum arată viața noastră, cum o să comunicăm cu beneficiarii/clienții noștri schimbările, cum asigurăm desfășurarea în condiții de siguranță a noilor noastre activități).

Iată câteva direcții pe care să le discutați cu echipele pe care le conduceți, sau cu liderii din organizațiile voastre:

  • Managementul revenirii la un nou normal: o analiză a impactului economic pe care îl va avea o nouă tranziție (poate din online total către produse și servicii într-un mix de online & offline), o strategie care să cuprindă mai multe scenarii, nu doar cel în care va exista o revenire sigură, cât și un plan de comunicare eficientă a acestor schimbări (în interiorul și în exteriorul organizației). Este bine ca începutul anului să ne găsească cu resursele necesare unei noi tranziții (poate că o trecere de la investiții la economii să fie exact lucrul de care ai nevoie pentru a face față rebound-ului). Cel mai important aspect este acela de a vă asigura că îi țineți aproape și informații pe oamenii din organizație, pentru că o nouă schimbare va depinde foarte mult de disponibilitatea lor.
  • Climatul de lucru și atmosfera din echipă: vom reveni cu siguranță în birouri, poate doar pentru întâlniri, poate doar pentru interacțiunile cu clienții, sau pur și simplu ne vom întâlni pentru că așa este natura organizației / business-ului din care facem parte. Apariția vaccinului nu va presupune dispariția virusului. Așadar este foarte important ca interacțiunile să fie foarte bine planificate, fiecare spațiu trebuie gândit ca un câmp minat cu fluxuri clare de  intrări și ieșiri, măsuri de siguranță puse la punct și o comunicare excelentă. Pentru că în primul rând atmosfera din echipă depinde de cât de în siguranță se vor simți colegii tăi. Tot în dinamică echipei tale poate va fi utilă o analiză a tipurilor de roluri pe care le aveți și a modului în care anumite roluri sunt dependente de interacțiunea umană, iar altele își pot continua activitatea remote. Chiar și după ce pericolul va fi îndepărtat 100%, această analiză de roluri poate să-ți releve o nouă formă de organizare pentru echipa ta, poate cu o nouă structură de costuri (treceri de la angajați la colaboratori sau de la program fix la rezultate evaluate pe bază de obiective).
  • Poziționarea brandului și comunicarea acesteia: cine sunteți voi? Poate vă încadrați în categoria de organizații care până în martie 2020 a avut o prezență 100% offline și nicio linie de business orientată pe online, iar în momentul de tranziție v-ați adaptat și ați făcut o schimbare la 180 de grade. Sau, poate, sunteți o organizație care și-a continuat activitatea offline, iar schimbările s-au reflectat în dinamica de lucru, măsuri noi de siguranță care au afectat cât, cum și de unde interacționăm. În orice scenariu v-ați afla, este important să vă gândiți cine veți fi începând cu 2021. Ce se păstrează din direcțiile noi de business descoperite în pandemie (specialiștii recomandă menținerea noilor direcții și în afara constrângerilor pandemice deoarece asta ne va asigura reziliența față de următoare schimbări).

Organizațiile, dar mai ales oamenii din organizații, au nevoie în perioada asta de comunicare și conversație. Așadar, profită de timpul pe care îl ai cu echipa ta pentru a-ți imagina un 2021, iar încurajarea noastră este să vă lăsați imaginația liberă la cât mai multe și diverse scenarii.

Publicat prima dată în Newsletterul LEADERS #142.

Photo by Headway on Unsplash

Comentarii

Evenimentele următoare LEADERS

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Exit mobile version