În momente de criză economică, comunicarea este esențială. Oamenii așteaptă de la liderii organizațiilor direcție și speranță. Richard Guinn de la Watson Wyatt, o firmă de consultanță de top, sugerează că liderii adevărați, de obicei, aplică anumite principii de comunicare:
Liderii nu trebuie să aibă toate răspunsurile. Spune-le angajaților ce știi și ce nu știi. Explică pașii pe care organizația îi face pentru a identifica problemele și a găsi soluții. Prezența și onestitatea oamenilor din conducere care iau deciziile importante în perioade dificile este esențială pentru moralul oamenilor.
Arată care sunt punctele tale forte. Pune accentul pe valorile și competențele ce au adus succesul organizației tale. Vorbește despre cum acestea vor ajuta organizația să prospere în viitor.
Credibilitatea, puterea de convingere si pasiunea sunt mesaje importante. Angajații se pot considera căștigători atunci când văd lideri informați și ocupați de starea organizației, prin diferite canale video.
Folosește-te de echipă. Fii sigur că echipa ta de management știe cum să comunice și ce să comunice și că toți transmit acelasi mesaj.
Fii organizat. Coordonează-ți comunicarea atât cu publicul cât și cu angajații firmei, aceștia ar trebui să audă ultimele știri de la firmă, nu din presă.
Inspiră putere celor din jur și deleagă. Fii clar cu managerii din jurul tău în legătură cu ce au aceștia de făcut. Oamenii vor să ajute, spune-le cum.
Scapă de mitul controlului mesajelor. Găsește modalități prin care să asculți ce au angajații de zis. Monitorizează presa în legătură cu ceea ce se spune despre compania ta cât și despre industria din care faci parte. Creează un proces prin care să răspunzi rapid zvonurilor nefondate și pentru a aduce informații clare cu privire la situația firmei.