fbpx
Caută

Despre multumesc

Este drept că am prins cei 7 ani de acasă la limită, înainte lui 1990, însă îmi aduc aminte și acum de faptul că părinții mei îmi spuneau cât de important este să spui mulțumesc după ce primești ceva sau după ce ești ajutat de cineva și am crescut cu lucrurile astea. Pot spune că a fost cam unul dintre cele mai folositoare sfaturi pe care le-am primit în viață fiindcă a avut și are maximă utilitate.

Încep să mă întâlnesc însă, de ceva timp, cu o atitudine, pe care o numesc pe moment interesantă, și pe care cei  interesaţi de cărțile americane de psihologie, comportament și marketing o numesc “Generation Z”. Și anume… Eu vreau, doresc, mi se cuvine – sunt atitudini și comportamente care domină orice cerere a lor, iar mulțumesc-ul este uitat în mod deliberat și nu omis. Până la urmă, dacă ăsta este comportamentul, mergând pe calea întoarsă mă întreb care sunt valorile care îl determină? După raționament chiar cred ca aici este vorba de valori, iar valorile sunt date de educația primară și de familie, uneori în primii ani de viață (inconștient) și apoi din ce în ce mai conștient și asumat.

În mod cert nu o să mă lamentez aici despre cât de bine este să îți înveți copilul să spună te rog și mulțumesc sau cum schimbă acest lucru armonia unei conversații. Ar fi din nou pixeli și biți de informație care s-ar adaugă la tona de scriituri pe această temă.

Așa că voi împărtăși cititorilor Leaders Newsfeed, exponenti ai Generației Z, de ce cred eu (pe persoană fizică) că este important să își asume un astfel de comportament și am măcar 4 motive pentru care pot avea beneficii astfel.

 

  1. Vei obține mai repede un raspuns

Pentru că nu îl vei frustra pe omul din fața ta, sau de la celălalt capăt al mesajului, mai ales daca este trecut de vârsta de 30 de ani. Si din păcate însă pentru tine, oamenii trecuți de 30 de ani au de cele mai multe ori decizia.

Iată mai jos un exemplu de așa nu, provenit  dintr-un mesaj primit anul acesta. Nu comentez cât de directiv este, ci comentez că după ce îmi spui ce să fac, nici măcar nu îi indulecești tonul cu un mulțumesc.

  1. Vei oferi respect și îl vei primi inapoi

Fundamental mulțumesc-ul este o formă de recunoaștere și respect, dar până la urmă și o facilitare a conectării între persoane. S-ar putea să pari mai uman și mai de treaba, daca la finalul cerinței îi arăți o astfel de apreciere interlocutorului.

Din perspectiva mea, prefer sa nu fiu “domnit” și să ma abordezi din prima cu Alex (chiar dacă nu ne cunoaștem), decât sa nu primesc respectul tău pentru ceva pe care mi-l soliciți.

 

  1. Ai șanse mai mari de a fi luat(ă) în serios

Este important să ai un subiect pe bune, serios și relevant atunci când interpelezi pe cineva. Sunt și alte lucruri pe care trebuie să le faci musai inainte de a-i scrie unui om, tot din respect, dar despre ele vom vorbi altă dată, însă dacă vrei ceva de la el, măcar mulțumeste-i că ți-a citit propunerea.

Am primit cu ceva timp în urmă mesajul de mai jos, prin intermediul LinkedIn. Nu îi contest inițiativa și atitudinea de “vânzător”, însă îl invoc ca pe un exemplu de mod în care se schimbă abordarea daca includea un simplu “mulțumesc” la final. Este o treabă de percepție, până la urmă, dar te-ar putea ajuta să primești un răspuns.

 

  1. Vei zâmbi mai mult și te vei simți important(ă)

Încearcă să mulțumești unui portar care îți deschide ușa, unui curier care îți livreaza colete grele, unui vânzător care aude timp de 8h sunetul specific scanarii codului de bare și urmarește zambetul de pe chipul lor. La zambet vei reacționa tu instinctual cu zâmbet și ve simți că brusc ai facut ceva bun și contezi pentru acel om.

 

Da, mulțumesc-ul poate avea și roluri nebănuit de importante atunci când colaborezi în echipă ori conduci oameni, dar musai cred ca aprecierea recunoașterii este un lucru pe care trebuie să-l practici în primul rând tu, cu tine, și imediat cu cei cu care interacționezi zilnic. Experimentez acest lucru în fiecare și pot spune ca îl simt ca pe un musai în orice relație interumană.

Articole similare

Iubirea de sine între curaj și blândețe

Cel mai important instrument al unui lider este propriul sine. Iar noi suntem construiți din ce gândim și facem zi de zi. Dar și din ceea ce învățăm și din

Erorile de gândire dau formă realității noastre

Mai bun cu fiecare gând! În urmă cu câțiva ani, la un curs dedicat adolescenților în Constanța, unul dintre participanți fusese foarte demotivat de activitatea în care fusese implicat. “Cum

Multitasking-ul, un sport de performanță

Începutul de an este, de multe ori, legat de obiective strălucitoare și dorința de schimbare. Pentru că cei mai mulți dintre noi declarăm că nu avem timp, încercăm să găsim

Abordarea eșecului

Eșecul, prin definiția sa din dex, înseamnă înfrângere, insucces, neizbândă, nereușită într-o acțiune. Consider că prima și a treia variantă pot fi lăsate de o parte, având o notă ușor

Un strop de magie pentru leadershipul tău

Indiferent ce vei alege, sunt câteva elemente comune prin care îți poți dezvolta stilul de leadership și un set nou de competențe pentru echipa ta. 

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.