fbpx
Caută

Tranziții și finaluri necesare

Am povestit mult despre motivație, începuturi, cum treci de la idee la practică, de la viziune la realitate. Însă ce se întâmplă atunci când ai mutat toți munții, ai intrat pe toate ușile, ai încercat toate opțiunile și ai ajuns la final. Finalul unui proiect, al unui business, al unei echipe / organizații în care ai investit toate eforturile și resursele tale? 

Tranzițiile și finalurile sunt etape pe care liderii le parcurg uneori fără un ghid și fără instrucțiuni. Sunt etape firești din ciclul de viață al unor proiecte sau organizații, cu multă încărcătură emoțională și cu multe întrebări și necunoscute: oare mai era ceva ce puteam să fac? Ce urmează? Este acesta un eșec? Cum merg mai departe?

Te invităm să parcurgem împreună câteva idei care să-ți fie utile într-un proces de tranziție, fie că este vorba de un proiect sau o organizație care-și încheie activitatea, fie că este vorba de o schimbare radicală de carieră ce presupune părăsirea unei profesii pentru a începe ceva cu totul nou și diferit.

1. Acceptă finalul și pune-i o dată clară

Poate că cel mai dificil proces este acela de a accepta finalul. Dacă proiectul sau organizația ta au trecut prin multe provocări ai rămas cu siguranță cu mindsetul că mai putem încă puțin. Ai căutat și ai găsit de cele mai multe ori o soluție salvatoare, un compromis, o resursă. Iar acest mindset acum parcă nu-ți dă pace și nu te lasă să accepți finalul.  Există anumite etape studiate despre care se spune că le parcurgem atunci când au loc schimbări și șocuri mari în viețile noastre: șoc, negare, furie, vină, negociere, delăsare, acceptare, explorare, înțelegere, integrare și susținere/sprijin.  Acceptarea este prima etapă asociată revenirii, urmată de explorare, înțelegere, integrare și susținere care arată o preocupare legată de viitor și de o nouă formă a realității spre care tindem.

Pentru a-ți asigura o tranziție mai ușoară, poți să-ți stabilești chiar o dată clară a finalului de proiect. Alături de simbolistica acestei date de final, vei avea și un reper temporal la care să te raportezi pentru a trece în faza următoare. Fără un moment clar, e posibil ca mintea ta preocupată de a găsi soluții să rămână într-o permanentă căutare și să nu-ți lase loc pentru acceptare și tranziție către un nou început.

2. Ia-ți sprijin în călătoria ta


Primul și cel mai simplu lucru pe care-l poți face este să povestești celor apropiați de tranziția prin care treci. Astfel vei putea beneficia de un prim strat de sprijin și susținere.
Caută apoi în network-ul tău persoane care au trecut la rândul lor prin finaluri profesionale sau tranziții recente și găsește-ți un mentor / coach care să fie alături de tine în proces. Normalizarea situației este doar un prim beneficiu de care te vei bucura dacă vei face schimb de experiență cu cineva care a trecut prin situații similare. Sentimentul că nu ești singurul care trece prin asta este foarte puternic și poate cea mai bună metodă prin care să treci prin valul emoțional asociat acestor tranziții.

3. Pregătește un bilanț

Indiferent de motivul pentru care urmează să treci printr-o tranziție sau printr-un final profesional, ai avut parte de experiențe atât pe plus cât și pe minus. Procesarea este modul prin care poți transforma o experiență într-o lecție din care poți învăța ceva valoros. Alocă-ți timp pentru a onora reușitele, fă-ți o listă cu toate abilitățile tale pe care le-ai dobândit în proiectul care acum se află la final, o listă cu lucrurile pentru care ești recunoscător, apoi ia toate aceste lucruri cu tine pentru a-ți alimenta noul început.

E greu să părăsești nava, mai ales când ai avut un rol de lider, însă uneori este cel mai bun lucru pe care-l poți face pentru tine și pentru proiectele tale: Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts – Winston Churchill.

Articole similare

Mai puțin control, mai multă colaborare

Toți cei care ne-am aflat într-un rol de leadership / conducere ne-am confruntat cu următoarea situație: ai un task de rezolvat și o echipă competentă care poate să-l preia. Ție

Leadership / Lonely-ship

Responsabilitatea, independența, pachetele consistente de beneficii, un nou birou cu cel mai bun view și un val de singurătate. Acestea sunt o parte dintre lucrurile pe care le primesc cei

Lider și Leadership. Perspective teoretice.

Aflat sub umbrela psihologiei organizaționale, conceptul de leadership prezintă o mulțime de definiții, oferite de diferiți autori sau cercetători, bucurându-se de un interes ridicat până în prezent și indicând complexitatea

Alătura-te unei comunități de peste 8000 de abonați. În fiecare marți, îți punem noi în calendar: portrete-model, trenduri din era vitezei, recomandări de cărți și evenimente, vești din programele LEADERS.

Nume
Termenii și condițiile + Acord de prelucrare a datelor(Required)

Pentru noi este prioritar ca datele tale sa fie in maini sigure si toata experienta ta alaturi de LEADERS sa fie una excelenta.

Noi suntem Fundatia LEADERS cu datele de identificare CIF: 13136455, numar de inregistrare in Registrul Fundatiilor: 182F/2001, cu sediul social in Str. Mihai Eminescu, nr.90, apt. 8, Sector 1, Bucuresti.

Website-ul (www.leaders.ro) are scopul de a facilita inregistrarea si managementul aplicatiilor pentru selectia si accesul beneficiarilor in cadrul programelor Fundatiei Leaders si anume Leaders Explore, Leaders Experience si Leaders Challenge sau a unor initiative speciale pe care le desfasuram.

Datele tale colectate vor fi: nume, email, telefon, oras, studii, experienta profesionala si convingeri filozofice.

Aceste date vor fi stocate cu maxima responsabilitate de catre Fundatia Leaders si nu vor fi distribuite catre niciun tert, indiferent care este relatia acestora cu organizatia, fara acordul tau.

În cazul în care optezi pentru opțiunea de înscriere parțială sau completezi formularul parțial, îți vom trimite de la una pâna la 5 alerte de reminder pentru înscrierea în programul LEADERS pentru care optezi. Alertele de reminder vor consta în mesaje de tip SMS sau email.

Singurul scop in care vom utiliza datele tale personale sunt pentru analiza si selectia in cadrul programelor Fundatiei Leaders. In cazul in care nu vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul nostru doar timp de 60 de zile de la data trimiterii refuzului. In cazul in care vei fi acceptat in cadrul programului Leaders pentru care ai aplicat, datele tale vor ramane pe serverul detinut de Fundatia Leaders, insa vei putea opta oricand sa le stergi. Vom folosi aceste date pentru a comunica cu tine despre desfasurarea programului sau oportunitati Leaders viitoare.

Prin inscrierea la un program al Fundatiei Leaders poti opta separat si pentru crearea unui cont de utilizator prin intermediul caruia sa iti editezi aplicatiile si sa ai acces la stadiul acestora (admis/ respins). Contul de utilizator va stoca informatii cu privire la nume, prenume, email, telefon, studii si oras. Tot printr-o bifa separata in formular poti opta pentru a te inregistra la Newsletterul Fundatiei Leaders. Inregistrarea la Newsletter este un proces cu dubla confirmare din partea beneficiarului, iar ulterior te poti dezabona oricand folosind link-ul prezent in toate e-mail-urile trimise catre tine de Fundatia Leaders sau trimitand un e-mail la adresa [email protected] cu subiectul Vreau sa sa dezabonez.

Pentru monitorizarea traficului utilizam Google Analytics si Google Tag Manager. Pe acest site existe un pixel de monitorizare Facebook Pixel.

Serverul pe care ne gazduim datele este un serviciu oferit de Hostvision si este localizat in Romania si detine certifical SSL.

Si chiar da, confidentialitatea datelor tale si modul in care le manipulam sunt foarte importante pentru noi. Poti sa ne trimiti oricand un email pe adresa [email protected] pentru a-ti comunica ce date avem despre tine sau sa ne soliciti stergerea datelor tale din sistemul nostru.